Netflix предвижда ръст на клиентите през третото тримесечие

През второто понижението е под очакванията

Силният щатски долар се е отразил на приходите на компанията, които са нараснали с 9% до 7.97 млрд. долара през второто тримесечие
Силният щатски долар се е отразил на приходите на компанията, които са нараснали с 9% до 7.97 млрд. долара през второто тримесечие
Силният щатски долар се е отразил на приходите на компанията, които са нараснали с 9% до 7.97 млрд. долара през второто тримесечие    ©  Reuters
Силният щатски долар се е отразил на приходите на компанията, които са нараснали с 9% до 7.97 млрд. долара през второто тримесечие    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Акциите на Netflix, които паднаха с приблизително 67% тази година поради опасения относно дългосрочните перспективи на компанията, се повишиха във вторник, след като компанията съобщи, че ще се върне към ръст на потребителите си през третото тримесечие на годината. Прогнозата е сигнал за инвеститорите, че Netflix все още може да намери нови абонати въпреки нестабилната глобална икономика и признаците на насищане на пазара.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Акциите на Netflix, които паднаха с приблизително 67% тази година поради опасения относно дългосрочните перспективи на компанията, се повишиха във вторник, след като компанията съобщи, че ще се върне към ръст на потребителите си през третото тримесечие на годината. Прогнозата е сигнал за инвеститорите, че Netflix все още може да намери нови абонати въпреки нестабилната глобална икономика и признаците на насищане на пазара.

През април компанията заяви, че очаква да загуби 2 млн. клиенти през второто тримесечие, шокирайки Уолстрийт и пораждайки опасения, че бумът на стрийминг услугите е приключил внезапно. Резултати сега показват, че Netflix се е лишила от 1.3 млн. клиенти в САЩ и Канада през второто тримесечие и 770 хил. в Европа, Близкия изток и Африка. Това обаче е било компенсирано от привличането на близо 1.1 млн. потребители в Азиатско-Тихоокеанския регион.

"Вълнението ни е умерено", каза главният изпълнителен директор Рийд Хейстингс в интервю, публикувано в YouTube. "Но, гледайки напред, стриймингът работи навсякъде... сигурни сме в успеха му."

Хейстингс обясни ръста на абонати в Азиатско-Тихоокеанския регион с новите епизоди на научнофантастичния сериал "Stranger Things", най-гледаното англоезично шоу в историята на компанията.

Netflix прогнозира новите потребители за периода юли - септември да достигнат 1 млн., доста под очакванията на анализатори от близо 2 млн., съобщава Reuters. Компанията залага на намаляване на разходите и очаква свободният паричен поток да нарасне значително през следващата година.

Икономическа криза, конкуренция и споделяне на пароли

Акциите на други стрийминг компании също се повишиха леко след отчета на Netflix. Книжата на Roku поскъпнаха с 2.7%, докато тези на Disney и Paramount се повишиха с около 1%. След години на сериозен растеж челната позиция на Netflix е под въпрос именно заради появата на конкуренция, включително Disney, Warner Bros и Apple, които инвестираха в собствените си стрийминг услуги.

И все пак Netflix остава доминиращата стрийминг услуга с близо 221 млн. глобални платени абонати. Изпълнителният директор Тед Сарандос казва, че компанията все още вижда място за "огромен" растеж чрез привличане на много от милиардите хора по света, които все още не са се регистрирали.

"В момента имаме някои насрещни ветрове и се справяме с тях", каза Сарандос.

В писмо до акционерите във вторник Netflix заяви, че е проучила допълнително забавянето в ръста на компанията, което отдава на различни фактори, включително споделянето на пароли, конкуренция и мудната икономика.

Един от начините, по които компанията планира да печели повече от членовете, е чрез ограничаване на споделянето на пароли. Компанията тества два варианта в Латинска Америка. Освен това работи върху поддържане на популярността на Stranger Things и се стреми да превърне някои от най-големите си успешни продукции във франчайзи.

Netflix съобщи, че силният щатски долар се е отразил на приходите, които са нараснали с 9% до 7.97 млрд. долара през второто тримесечие. Ръстът би бил 13%, като не се има предвид влиянието на скъпия долар в Европа. Миналата седмица Netflix обяви Microsoft като свой технологичен и търговски партньор за предлагането на по-евтин абонамент, поддържан от реклами, който ще се предлага от следващата година.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал