VW уволни изпълнителния си директор Херберт Дийс

От септември позицията ще заема шефът на Porsche Оливер Блуме

Херберт Дийс се присъедини към Volkswagen през 2015 г., а преди това е работил и за BMW
Херберт Дийс се присъедини към Volkswagen през 2015 г., а преди това е работил и за BMW
Херберт Дийс се присъедини към Volkswagen през 2015 г., а преди това е работил и за BMW    ©  Volkswagen
Херберт Дийс се присъедини към Volkswagen през 2015 г., а преди това е работил и за BMW    ©  Volkswagen
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Херберт Дийс е освободен от позицията главен изпълнителен директор на Volkswagen, а мястото му ще заеме сегашният ръководител на Porsche Оливер Блуме, съобщи в петък компанията. Дийс, който през 2018 г. пое управлението на най-големия производител на автомобили в Европа, ще напусне поста през септември, три години преди договорът му да е изтекъл. Според запознати рокадата е инициирана от семействата Порше и Пийх, които притежават над половината от правата на глас и 31.4% дял във Volkswagen.

Блуме, който е във VW Group от 1994 г., ще съвместява досегашната си позиция в Porsche с новите си задължения, включително в случай на евентуално излизане на борсата на луксозната марка, се казва в изявление на групата, цитирано от The Guardian.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Влезте в профила си Регистрация

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Херберт Дийс е освободен от позицията главен изпълнителен директор на Volkswagen, а мястото му ще заеме сегашният ръководител на Porsche Оливер Блуме, съобщи в петък компанията. Дийс, който през 2018 г. пое управлението на най-големия производител на автомобили в Европа, ще напусне поста през септември, три години преди договорът му да е изтекъл. Според запознати рокадата е инициирана от семействата Порше и Пийх, които притежават над половината от правата на глас и 31.4% дял във Volkswagen.

Блуме, който е във VW Group от 1994 г., ще съвместява досегашната си позиция в Porsche с новите си задължения, включително в случай на евентуално излизане на борсата на луксозната марка, се казва в изявление на групата, цитирано от The Guardian.

Дийс се счита за двигател на амбицията на VW за преход към електрически превозни средства, след като пое компанията във време на криза. Бъдещето му във Volkswagen беше поставено под съмнение след комуникационни грешки, които разгневиха Съвета на работниците - могъщата организация, която има представители в надзорния съвет на компанията. През есента на миналата година Дийс заяви, че лошо управляван преход към електромобили може да коства на производителя повече от 30 000 работни места. Мениджърът беше критикуван и за честите си публични изказвания, че VW изостава от Tesla.

Даниела Кавало, председател на Съвета на работниците във VW, отправи своеобразно предупреждение към новия ръководител на VW с изказването си, че "сигурността на работните места и доходността са еднакво важни".

Незадоволителни резултати

Преждевременната смяна най-вероятно се дължи на опасенията на акционерите, че големите инвестиции на Дийс не постигат достатъчно бързо очакваните резултати. Откакто той е начело на компанията акциите предимно са в застой, а от началото на тази година са 26% надолу. За сравнение, за последните четири Tesla увеличи пазарната си стойност 15 пъти и достигна 10 пъти по-висока капитализация от тази на VW.

В Европа Volkswagen държи пазарен дял от 25% в продажбите на електрически превозни средства (EV), следвана от Tesla с 13%. Не е сигурно обаче дали германският производител ще успее да запази преднината си, тъй като времето, за което произвежда EV в момента е три пъти по-дълго от това на Tesla, а нов завод само за електрически коли не се очаква преди 2026 г.

Особен проблем за Volkswagen е разработката на софтуер. Подразделение Cariad, за което Дийс пое отговорност, далеч надхвърля бюджета си, въпреки че изостава с години от целта си за по-напреднала софтуерна платформа.

Групата планира евентуално първично публично предлагане на Porsche през последното тримесечие на годината, което да помогне за финансирането на прехода на Volkswagen към електромобили. Влошените в момента пазарни условия вероятно биха съкратили с милиарди пазарната оценка спрямо първоначалните очаквания.

Защо беше уволнен Херберт Дийс - в следващия брой на "Капитал"

Все още няма коментари
Нов коментар