Konica Minolta – предпочитан партньор за дигитална трансформация на компаниите

Елена Дречева - изпълнителен директор на "Коника Минолта България"

Елена Дречева - изпълнителен директор на "Коника Минолта България"
Елена Дречева - изпълнителен директор на "Коника Минолта България"
Елена Дречева - изпълнителен директор на "Коника Минолта България"
Елена Дречева - изпълнителен директор на "Коника Минолта България"

Как се разви бизнесът на вашата компания след пандемията - кои тенденции му влияят най-силно?

- Бизнесът ни в България се развива успешно и устойчиво. За нас 2021 г. бе най-успешната година в историята ни по финансови показатели. Клиентите ни продължават да растат - в България обслужваме над 2200 компании, при които сме дигитализирали над 700 процеса и над 8 млн. документа, от които сме извлекли автоматично над 20 млн. данни. Благодарение на импорта на тези данни в други системи успяхме да освободим приблизително 20% от времето на служителите за смислена работа и създаване на иновация. За този период успяхме да имплементираме и над 260 решения с интелигентно видеонаблюдение за превенция и по-добър анализ на данни в помощ на мениджърите за вземане на информирани решения. Освен това през 2021 г. направихме проучване сред хората в екипа ни, което показа 8.8 пункта (от максимум 10) ангажираност. Нашият резултат е най-високият сред компаниите на Konica Minolta в Европа, а причината е, че инвестираме в личното развитие на всеки от служителите ни чрез обучения, участия в проекти и програми, гъвкави социални придобивки, прозрачна комуникация и ценности, които споделяме. Разбира се, в основата стои и фокусът към клиента.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Как се разви бизнесът на вашата компания след пандемията - кои тенденции му влияят най-силно?

- Бизнесът ни в България се развива успешно и устойчиво. За нас 2021 г. бе най-успешната година в историята ни по финансови показатели. Клиентите ни продължават да растат - в България обслужваме над 2200 компании, при които сме дигитализирали над 700 процеса и над 8 млн. документа, от които сме извлекли автоматично над 20 млн. данни. Благодарение на импорта на тези данни в други системи успяхме да освободим приблизително 20% от времето на служителите за смислена работа и създаване на иновация. За този период успяхме да имплементираме и над 260 решения с интелигентно видеонаблюдение за превенция и по-добър анализ на данни в помощ на мениджърите за вземане на информирани решения. Освен това през 2021 г. направихме проучване сред хората в екипа ни, което показа 8.8 пункта (от максимум 10) ангажираност. Нашият резултат е най-високият сред компаниите на Konica Minolta в Европа, а причината е, че инвестираме в личното развитие на всеки от служителите ни чрез обучения, участия в проекти и програми, гъвкави социални придобивки, прозрачна комуникация и ценности, които споделяме. Разбира се, в основата стои и фокусът към клиента.

Какви бяха приоритетите на вашата бизнес стратегия и доколко те се променят за следващата година?

- Ние сме лидер в корпоративния сектор при производството на многофункционални устройства с интелигентни функционалности за печат. Още преди 10 години започнахме да използваме функцията Scan & Capture на многофункционалните ни устройства за печат и да съдействаме на компаниите с извличане на данни и формиране на дигитални архиви. Съвсем естествено дойде и решението ни да ги подкрепим в трансформирането на хартиените, тромави и непрозрачни процеси в дигитални, като по този начин неструктурираните данни в компаниите да бъдат по-лесни за анализ и да подпомогнат вземането на информирани решения на всяко ниво в организацията. Концепцията ни "Интелигентно свързано работно място" (ICW) предлага технологични решения именно в тази посока. Работното място вече не е само физическото пространство, където прекарваме времето си от 09:00 до 18:00 часа. То е хибридно - в офиса се обсъждат проекти, съгласуват се действия, раждат се иновации и може да се работи отвсякъде, като се достъпват ресурсите на компанията и се използват данните ѝ по сигурен и защитен начин.

Освен платформата ни за дигитални процеси осигуряваме на клиентите си облачна инфраструктура и услуги, решения за сигурност и възможност за лесно търсене с оторизиран достъп. На фокус са данните, а те освен в документите се намират и в поведенията ни, които могат да бъдат наблюдавани чрез нашите интелигентни видеосистеми. Те са полезни както за превенция на кризисни събития (пожари, кражби, злополуки с хора, повреди на оборудване и др.), така и за анализ и прогнозируемост. Например в ритейл сектора нашите решения могат да предоставят демографски данни за посетителите в обектите като пол, възраст и емоция, както и колко време са прекарали в дадена зона, обърнато ли им е достатъчно внимание от служителите в магазина и др. В производството на поточната линия извършват проверка на качеството и алармират при отклонение, а в логистичния сектор предоставят от периметрова сигурна охрана до проследяване на пътя на пратките във всеки един момент.

В нашата бизнес стратегия приоритет е клиентът. Винаги се стараем да консултираме компаниите относно технологичните възможности, свързани с данни, и как могат да се възползват от дигитализацията, за да станат самите те по-бързи и по-конкурентоспособни в своята дейност.

Приоритет са и хората на Konica Minolta. Инвестираме в обучението и развитието им, в тяхното добро здраве - както физическо, така и ментално, и се стараем да им осигурим цялостно добро преживяване в компанията.

Приоритет са бизнес партньорите ни, с които споделяме опита си и ги подкрепяме, за да се развиват и да постигат целите си.

Приоритет е и ангажиментът ни към обществото - да допринасяме за добруването му.

Тези приоритети остават в дългосрочен план и не се променят заедно с ценностите на компанията, а именно да сме винаги открити, честни и отговорни, да работим еднакво добре във физическа и виртуална среда и да приемаме различията.

Имате ли вече ESG стратегия? Изискват ли различните играчи по веригата на добавена стойност вашата компания да показва спазването на устойчиви практики - влияе ли вече това на бизнеса ви?

- Такава стратегия имаме отдавна с много ясни KPI, по които измерваме докъде сме стигнали с изпълнението ѝ.

  • На глобално ниво компанията ни има стратегия за достигане на въглеродна неутралност до 2040 година. Имаме програма, чрез която можем да компенсираме CO2 емисиите на нашите клиенти, а в 5 от фабриките ни не се изхвърлят отпадъци и активно работим в посока кръгова икономика.
  • Чрез собствения ни инструмент AIRe Link имаме възможност значително да съкратим времето си за реакция и отстраняване на възникнали технически трудности отдалечено. Така осигуряваме на клиентите си моментална реакция, а на природата - спестени CO2 емисии от транспорт.
  • Всичките ни устройства са с възможно най-ниските нива на електрическа консумация, а консумативите ни са безопасни за природата и човека.
  • Дигиталните ни решения осигуряват безхартиен офис на нашите клиенти.
  • В социалната сфера сме партньори на НПО "Плюшено мече", където подкрепяме таланти в неравностойно положение. Ние сме "корпоративен ангел" на Мариян, а нашата кауза е да му помогнем да осъществи мечтата си да стане професионален музикант. Ще подкрепим и националните ни шампиони деца по ментална аритметика да посетят световното състезание в Египет през септември тази година. Редовно организираме дарителски кампании за кръв и благотворителна дейност чрез собствения ни труд.
  • По темата за разнообразие - всеки от нас е различен и това обогатява екипа ни, такава е и културата ни.
  • В частта управление - следим и спазваме нормативните уредби, имаме вътрешна харта за правата на човека и етичен кодекс, разполагаме със система в пълно съответствие с whistleblower директивата на ЕС и организираме онлайн обучения за всеки наш служител на тема нормативно съответствие.

Какво отличава "Коника Минолта България" като работодател?

- Имаме цялостна стратегия за хората ни, тяхното развитие и преживяване в компанията, както и параметри, по които се мерим всяка година. Нещото, което ни отличава, е културата ни. Все още пазим този "семеен дух" от времето, когато бяхме по-малка организация, който ни сплотява, кара ни да се чувстваме психологически спокойни в средата ни и да мечтаем смело, че можем да постигаме плановете си, защото можем да разчитаме един на друг. Иначе ежедневието ни е динамично, искаме да направим много неща, за изпълнението на които се борим с фактора време, учим постоянно, защото технологичният сектор се развива бързо, а с инструментите на дизайн мисленето търсим иновации вътре и навън от организацията.