Размерът на компаниите се измерва с размера на позитивния им принос

Ваня Манова - регионален мениджър на Mastercard

Ваня Манова - регионален мениджър на Mastercard
Ваня Манова - регионален мениджър на Mastercard
Ваня Манова - регионален мениджър на Mastercard    ©  Юлиан Донов
Ваня Манова - регионален мениджър на Mastercard    ©  Юлиан Донов

Визитка

Ваня Манова e дългогодишен ръководител на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово. През 2022 г. е избрана за член на управителния съвет на Българската финтех асoциация (БФА) и гледа на това като възможност да допринесе за позитивна промяна на всички нива на екосистемата.

Ваня Манова коментира ангажиментите на Mastercard към въглеродните емисии, политиката на включване на непредставени групи и бъдещето на планетата, която съзерцава повече снимки от Космоса вместо собствения си "заден двор".

Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Визитка

Ваня Манова e дългогодишен ръководител на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово. През 2022 г. е избрана за член на управителния съвет на Българската финтех асoциация (БФА) и гледа на това като възможност да допринесе за позитивна промяна на всички нива на екосистемата.

Ваня Манова коментира ангажиментите на Mastercard към въглеродните емисии, политиката на включване на непредставени групи и бъдещето на планетата, която съзерцава повече снимки от Космоса вместо собствения си "заден двор".

Mastercard формулира принципите си на правене на бизнес като бизнес, основан на емпатията. Какво означава това?

- Накратко - това означава, че поставяме човека в началото, в центъра и в края на нашите продукти и решения. Забележете - не потребителя, а човека. С неговите нужди, желания, травми, проблеми и дори противоречия. Това означава и че развиваме бизнеса си, стремейки се това да е основно благодарение на иновации и инициативи, които подобряват живота и средата на хората. Това е естествено за дигиталните компании, защото те така са възникнали - като по-добри решения за ежедневния живот на хората. Допълнително при Mastercard има и още нещо - като глобална технологична инфраструктура сме длъжни да предвиждаме какво ще бъде важно след 10, 15, 20 години за всички тези хора, а и за планетата, за да почнем да го реализираме и да сме готови навреме.

Наскоро публикувахте глобалния си ESG доклад - 2021 Corporate Sustainability and Diversity, Equity, and Inclusion (DEI) report за 2021 г. Кои от световните решения имат бъдеще и в нашия регион, в нашата страна?

- Mastercard включва вече 675 млн. потребители в световната дигитална икономика, включително 25 млн. нови МСП само за последната година. Целта на компанията е до 2025 г. поне 1 млрд. хора да имат бърз, сигурен и устойчив достъп до ресурси и дигитална бизнес мобилност. Българските картодържатели и малък бизнес са част от тази екосистема, а нашите партньори - банките, финтех компаниите, търговците, правителствата, се ползват в голяма степен от нашите визионерски решения - сигурни мобилни портфейли, биометрична автентификация, бърз и лесен обмен на средства от карта в карта, лесни и мигновени плащания в градския транспорт, паркинг зоните, автоматите за self service.

Не на последно място се гордеем, че локалният ни екип е лидер в реализацията на екологични картови продукти от ново поколение - не просто от рециклиран и рециклируем материал, но обвързани с подкрепа на природни каузи. Дебитната ни карта с Банка ДСК WildLife Impact е образец точно за такъв масов продукт. Каузата, която ни обедини, е с фокус върху спасяването на хабитатите на изчезващи животински видове. Върху картата са изобразени критично застрашени животни като гривестия лемур, а срокът ѝ на изтичане съвпада с предполагаемото време, след което този вид повече няма да съществува.

Напоследък се говори много, че инвестициите се насочват към доказани ESG разработки, които имат научен подход за намаляване на CO2 емисиите и постигането на нулев отпечатък до 2050 г. Има ли български примери в тази посока?

- Първо, да подчертая, че изтеглихме нашата амбиция за нулеви емисии (GHG) с 10 години по-рано - 2040 г. - нямаме време да отлагаме нито като хора, нито като бизнес, защото това означава загуби в милиарди, икономически и хуманитарни кризи, политическа несигурност. В глобален план Mastercard от три години оперира собствен фонд от $260 млн., който разпределя грантове сред 143 организации в 94 държави. Подобни наши бизнес акселераторски програми подкрепят и иновативни финтех стартъпи. Гордеем се, че сред световната селекция на Mastercard има и български компании - например финтех издателят Paynetics или квалифицираният доставчик на дигитална идентичност Еvrotrust.

Отделно през активностите на бранда ни в България от две години подкрепяме иновативната компания Pollenity и платформата им istinskimed.bg, която през юли само за една седмица реализира успешно IPO в размер на 1.2 млн. лева при първото си първично публично предлагане.

Mastercard's 2021 Corporate Sustainability Report може да намерите на:

www.mastercard.com/sustainability

www.mastercard.com/inclusion

Още от Капитал