Новият офис на Chaos: място не само за работа

Една трета от офисната площ е организирана в пространства за общуване, срещи и забавления

Новият офис на Chaos: място не само за работа
Новият офис на Chaos: място не само за работа

През последните две години начинът на живот и организацията на работния ден на хората по цял свят се промениха драстично и, както изглежда, трайно. Ако допреди 2020 г. да работиш от дома си или от двора на някоя ваканционна вила беше по-скоро изключение, то днес хибридният модел на работа, при който до голяма степен е въпрос на избор дали и колко често ще посещаваш офиса, е все по-разпространен.

Как изглежда бъдещето на офиса, след като вече две години хора с разнообразни професии упражняват алтернативен начин на живот и развиват съвсем различни очаквания към работните пространства и процеси спрямо преди? Софтуерната компания Chaos предлага своя отговор на този въпрос, като превръща офиса си в място не само за работа, но преди всичко в събирателна точка за срещи и общуване.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

През последните две години начинът на живот и организацията на работния ден на хората по цял свят се промениха драстично и, както изглежда, трайно. Ако допреди 2020 г. да работиш от дома си или от двора на някоя ваканционна вила беше по-скоро изключение, то днес хибридният модел на работа, при който до голяма степен е въпрос на избор дали и колко често ще посещаваш офиса, е все по-разпространен.

Как изглежда бъдещето на офиса, след като вече две години хора с разнообразни професии упражняват алтернативен начин на живот и развиват съвсем различни очаквания към работните пространства и процеси спрямо преди? Софтуерната компания Chaos предлага своя отговор на този въпрос, като превръща офиса си в място не само за работа, но преди всичко в събирателна точка за срещи и общуване.

За какво служи офисът

Наскоро компанията, разработваща технологии за фотореалистична компютърна графика, отвори вратите на новия си офис на последните пет нива на Sofia Office Center - 14-етажна модерна сграда на бул. "Цариградско шосе" 145 с най-високо ниво сертификация по метода BREEAM 2016 за енергийна ефективност, опазване на околната среда и социален ефект.

Създаването на интериорния дизайн и организацията на помещенията на Chaos е възложено на SGI Architects & Masterplanners, а Atlas Project Management са отговорни за изпълнението на проекта. С тяхна помощ новият офис на компанията успява да посрещне адекватно промените в организацията на работа и в нагласите на служителите на Chaos в България. Освен в място за работа той се превръща във важен социален център за живота на компанията, като около една трета от площта му е организирана в пространства за общуване, срещи и забавления.

Сред основните задачи на архитектите е да превърнат последните пет етажа от сградата не само в модерни, но и в красиви работни помещения, съобразени с духа и дейността на Chaos. Те трябва да създадат пространство, което се грижи за индивидуалните нужди на всеки отделен подекип в компанията, за да осигурят възможно най-голям комфорт на всички 350 професионалисти. Това означава да се заложи на хибридна организация вместо на вече популярния оупън спейс модел, на който традиционно залагат големите организации. В допълнение към екипните миниофиси са добавени разнообразни, модерни и функционални общи пространства, в които хората да общуват свободно помежду си.

Резултатът от сътрудничеството между Chaos и SGI Architects & Masterplanners е офис, който дава възможност едновременно за социализация, почивка, грижа за себе си или забавление с колеги, но и за спазване на всички здравни предписания; за усамотена работа, но и за колаборация в тесен или по-широк кръг; за срещи на живо или онлайн в добре оборудвани звукоизолирани зали с най-различен размер, разположени на множество места по всички етажи.

Място за работа или място за забавление? Защо не и двете

Общата площ на офиса е малко над 6000 кв.м с включени всички прилежащи площи, като четири от петте му нива са посветени основно на удобствата, обслужващи ежедневните работни задачи в Chaos.

Всеки екип разполага със свое отделно помещение с ергономични столове и бюра с механизъм за повдигане, големи прозорци, осигуряващи оптимално количество естествена светлина, както и минизони за релакс и стени за писане и рисуване, на които има място за всичко - от разписване на код и чертане на работни планове до креативно развихряне в моментите за отмора.

Зоните за релакс обаче не се изчерпват с това. Всеки от четирите работни етажа разполага с по няколко къта за почивка с удобни и красиви дизайнерски кресла, пуфове, масички, люлки и впечатляваща гледка към различни части на града. На работните етажи има и кухни, оборудвани с всичко необходимо за обяд, кафе паузи и социализиране с колеги.

За да подкрепи и улесни отворената култура в компанията, 14-ият и най-висок етаж от сградата е посветен изцяло на пространствата за неформално общуване. Сред тях са голяма и богато оборудвана кухня, множество различни конфигурации от острови и маси за обяд за малки или големи компании, дискретно отделени от пояси със зеленина.

На етажа има и няколко зони за релакс, срещи и кафе паузи, зала с фитнес уреди и баня, кътове за игри и забавления и голяма зала за срещи и събития. Истинското бижу обаче е просторната тераса, обикаляща сградата от всички страни, която освен възможности за работа и почивка на открито предлага и зареждаща 360-градусова гледка към София и заобикалящите я планини отвисоко.

Как се вписват 3D технологиите в дизайна на офиса

Благодарение на SGI Architects & Masterplanners разходката из офиса на Chaos е цветно и разнообразно преживяване. Различните зони по етажите са отделени чрез цветови код, който е отразен в целия интериор - от нюансите на стените до дамаските на столовете.

Рецепцията пък впечатлява не само с витрината, на която Chaos държи част от престижните си награди (като статуетката EmmyⓇ, връчена като признание за приноса на софтуера за рендериране V-Ray към развитието на визуалните ефекти в телевизионните продукции). Окото хващат също светлинните детайли, покритата със зелен мъх стена и множеството елементи, с които SGI Architects & Masterplanners успяват да вградят корпоративната идентичност, духа и продуктовото портфолио на Chaos в интериора на новия ѝ дом. Инсталацията с кубове, която визуализира 3D изображение в приемната зона, е вдъхновена от мисията на технологичната компания, която създава the building blocks of creativity (градивните елементи на креативността) и дава в ръцете на дизайнери, творци и визуализатори инструментите, с които да онагледят лесно и бързо всяка своя идея.

Кои са Chaos

Основана в края на 90-те години от Владимир Койлазов и Петър Митев - тогава състуденти във Факултета по математика и информатика на Софийския университет, софтуерната компания Chaos разработва иновативни продукти и услуги за създаване на фотореалистична компютърна графика. Продуктите ѝ са сред най-използваните технологии за визуализация в архитектурата, имат сериозна следа във визуалните ефекти в киното, телевизията и рекламата. Те са и незаменим инструмент за продуктовите дизайнери в редица сектори, като автомобилната и мебелната индустрия например. След сливането си с германската компания Enscape и придобиването на датската Cylindo в началото на тази година днес Chaos вече има 11 офиса в 8 държави на 3 континента, а екипът ѝ наброява над 700 души от десетки националности. Всички те са обединени от общата цел да създадат единна платформа от продукти и услуги за фотореалистична 3D визуализация.

Научете повече за Chaos
Кои са SGI Architects & Masterplanners

SGI Architects & Masterplanners е създадена през 2008 г. като част от програма за международно развитие и резултат от партньорско споразумение между Stephen George & Partners (основана 1970 г.) и K&D Architects (основана 2008 г.). Оттогава насам SGI се превръща в една от водещите архитектурни компании в Централна и Източна Европа, предоставяйки иновативни проекти в различни сектори, с множество престижни международни награди и признания. През 2019 г. компанията се отделя от британските си партньори и отваря нова страница в своето развитие. Днес SGI се състои от екип от около 50 архитекти и инженери, осигуряващи високо ниво на компетентност за градоустройство, проектиране и интериорен дизайн.

Още проекти на SGI Architects & Masterplanners