"Смарт органик" отчита 21% ръст на приходите през третото тримесечие

От началото на годината до края на септември продажбите на компанията скачат с 19%

Яни Драгов, създател и мажоритарен собственик на "Смарт органик"
Яни Драгов, създател и мажоритарен собственик на "Смарт органик"
Яни Драгов, създател и мажоритарен собственик на "Смарт органик"
Яни Драгов, създател и мажоритарен собственик на "Смарт органик"
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Българският производител и дистрибутор на биопродукти "Смарт органик" отчита 14.414 млн. лв. консолидирани приходи от продажби за третото тримесечие по предварителни данни, което представлява 21% ръст спрямо същия период на 2021. А от началото на годината до края на септември продажбите скачат с 19%, съобщиха от публичната компания чрез БФБ-София, но не посочиха точния им размер за дeветте месеца. От ноември миналата година акциите на дружеството се търгуват на пазара BEAM на Българската фондова борса.

"Доволни сме от постигнатите резултати и гледаме с оптимизъм към следващото тримесечие", коментира за "Капитал" Яни Драгов, създател и мажоритарен собственик на "Смарт органик".


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Българският производител и дистрибутор на биопродукти "Смарт органик" отчита 14.414 млн. лв. консолидирани приходи от продажби за третото тримесечие по предварителни данни, което представлява 21% ръст спрямо същия период на 2021. А от началото на годината до края на септември продажбите скачат с 19%, съобщиха от публичната компания чрез БФБ-София, но не посочиха точния им размер за дeветте месеца. От ноември миналата година акциите на дружеството се търгуват на пазара BEAM на Българската фондова борса.

"Доволни сме от постигнатите резултати и гледаме с оптимизъм към следващото тримесечие", коментира за "Капитал" Яни Драгов, създател и мажоритарен собственик на "Смарт органик".

Продължаващи инвестиции

Дружеството, което е най-големият производител и дистрибутор на биохрани и напитки в България, известно с марките Roobar, Kookie Cat, Dragon Superfoods, "Био класа" и др., продължава с инвестициите, строителството и разширението на производствените си мощности.

През третото тримесечие завърши изграждането на втората фирмена сграда в Княжево. Тя е разположена на 5000 кв. метра площ, ще увеличи производствения капацитет и ще позволи на дружеството да премести външните си складове.

"Към днешната дата всички строителни дейности са приключили, в близките дни очакваме разрешение за ползване на сградата. До края на месец октомври ще спрем да наемаме външния склад, който ползваме за доставки в България, както и значително ще намалим суровините, държани във външни складове. Очакванията ефектът от това са спестявания в размер на около 50 хил. лв. на месец", коментират от дружеството.

Дружеството има и планирана инвестиция от 5 млн. лв. за нов завод за биохрани в Индустриалната зона "Божурище" край София.

Още нови продукти

Компанията, чиито сурови барчета Alesto Kraft Protz се предлагат на касата във всички над 3220 магазина на Lidl в Германия, продължава да обогатява портфолиото си с нови продукти.

През първото тримесечие на годината "Смарт органик" инсталира линия за нов продукт в категория "здравословни десерти", както и допълнителни мощности за производство на тахани. През третото тримесечие фирмата предложи на пазара още един нов продукт - пралини с пълнеж от ядкови тахани (шоколадови чашки с фъстъчено масло и др.). Той наподобява популярен артикул на американската марка Reeze's, но е веган, био и не съдържа тръстикова захар и бе представен на най-голямото изложение за биохрани в света, което се провежда ежегодно в Германия.

"Получихме изключително добър отзвук за пралините, като в момента изпълняваме поръчки за няколко клиента от Германия. В новата ни сграда ще обособим производството на пралините в отделен цех, което ще ни позволи да увеличим капацитета им. В момента имаме засилено търсене на продукти от всичките ни производства и голям запас от поръчки и сме с положителна нагласа за резултатите от четвъртото тримесечие", обявиха от компанията.

Към 30 юни "Смарт органик" има осем дъщерни дружества, включително в Германия, Нидерландия, САЩ и Румъния. Компанията притежава веригата биомагазини "Зелен", както и 25% от българския производител на лютиви сосове Chilli Hills Farms.

През февруари т.г. "Смарт органик" придоби 100% от дяловете на Amigos Internternational Trade BV - малък дистрибутор на биохрани в Холандия и Белгия, вносител на био аренга захар (натурален подсладител) от Индонезия под своя бранд Red Ape.

През юли купи контролния пакет акции в софийската фирма "Сантулита" - производител на напитките с марката Frudada, и навлезе в нова продуктова категория - на здравословните напитки.

Пак през юли "Смарт органик" стана собственик на "Биопак" - производител на компостируеми еднократни опаковки, които се разграждат в компостер за 8-12 седмици и са направени изцяло от растения - чаши за топли и студени напитки, сламки, прибори за хранене, кутии за храна и за доставка, посуда за хранене, салфетки и др.

Все още няма коментари
Нов коментар