Основното ни предимство е връзката с клиентите, а амбицията ни - да бъдем шампиони в човешките отношения

Кристоф Мисту - изпълнителен директор на френската верига Mr. Bricolage

Кристоф Мисту - изпълнителен директор на френската верига Mr. Bricolage
Кристоф Мисту - изпълнителен директор на френската верига Mr. Bricolage
Кристоф Мисту - изпълнителен директор на френската верига Mr. Bricolage
Кристоф Мисту - изпълнителен директор на френската верига Mr. Bricolage

Визитка

Изпълнителният директор на френската верига Mr. Bricolage Кристоф Мисту има повече от 30 години професионален опит изцяло в областта на модерната търговия. Присъединява се към веригата през март 2016 г., за да реализира амбициозен план за преструктуриране и развитие на групата както във Франция, така и на международно ниво. Оттогава той се занимава активно с основните предизвикателства като разширяването на мрежата, модернизирането на веригата и не на последно място предвиждане на клиентските потребности и цялостното развитие на обществото във Франция и останалите страни.

Повод за неговото посещение в България е откриването на 12-ия обект на Mr. Bricolage в страната в края на месец септември. Новият магазин се намира в гр. Перник, а инвестицията в него е 3 милиона лева. Върху площ от 4600 кв.м се предлагат над 30 000 артикула в наличност, а още 5000 могат да бъдат закупени по поръчка.

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Визитка

Изпълнителният директор на френската верига Mr. Bricolage Кристоф Мисту има повече от 30 години професионален опит изцяло в областта на модерната търговия. Присъединява се към веригата през март 2016 г., за да реализира амбициозен план за преструктуриране и развитие на групата както във Франция, така и на международно ниво. Оттогава той се занимава активно с основните предизвикателства като разширяването на мрежата, модернизирането на веригата и не на последно място предвиждане на клиентските потребности и цялостното развитие на обществото във Франция и останалите страни.

Повод за неговото посещение в България е откриването на 12-ия обект на Mr. Bricolage в страната в края на месец септември. Новият магазин се намира в гр. Перник, а инвестицията в него е 3 милиона лева. Върху площ от 4600 кв.м се предлагат над 30 000 артикула в наличност, а още 5000 могат да бъдат закупени по поръчка.

Какви са стратегическите планове наMr.Bricolageна глобално ниво за следващите години и как планирате да развиете веригата в България?

- Планът ни се базира на платформата на марката и ще следва стриктно няколко компонента през следващите 5 години. Една от най-важните теми за нас е корпоративната социална отговорност. Втората, и ключова за бъдещето, е как дигиталните технологии да увеличат видимостта на офертата ни и как да превърнем това в източник на развитие на бизнеса. Сайтът трябва да бъде напълно свързан с магазините, които от своя страна имат физически ограничения като размери и брой артикули. И тъй като клиентите ни имат потребности, които понякога са извън това, което може да се предостави в един магазин, за нас е важно да дадем пълни решения на потребностите и сайтът да отговори на тази промяна.

Друга важна тема е базата ни данни за клиентите, защото по-доброто им познаване означава възможност да се обръщаме към тях доста по-целенасочено. В момента във Франция разпространяваме в пощенските кутии 100 милиона каталози всяка година и напълно осъзнаваме как това се отразява на околната среда. Постепенно желаем да преминем към персонализирана дигитална комуникация, която да ни позволи да бъдем още по-успешни утре.

В стратегията ни се включва и модернизиране на магазините, както и отварянето на нови, така че максималното разстояние до тях да е максимум на 20 мин., което също ще повлияе благоприятно на околната среда. За Франция това означава 1000 нови магазина.

Това са тежки проекти в често напрегнат икономически, социален и политически контекст в различните страни. В момента например има напрежение по отношение на цените на енергията, на суровините, има недостиг на работна ръка. И за да успеем да реализираме всички тези трудни промени, имаме цялостна програма за трансформация, с която да дадем смисъл на служителите - двигателят на нашата компания.

Какви са вашите основни предимства спрямо конкуренти на пазара?

- Независимо дали става въпрос за България или за друга страна основното ни предимство е връзката с клиентите. Амбицията ни е да бъдем шампиони в човешките отношения и това е свързано с търговската концепция на магазина и начина, по който комуникираме с потребителите.

Какво прави Mr.Bricolage за подобряване на цялостното клиентско преживяване?

- Много са нещата. Става въпрос и за преживяване във физическите магазини, и за дигиталното преживяване на сайта, и за участие в местния живот. Имаме доста социални активности на солидарност и се опитваме на локално ниво да влияем върху неща, които са свързани с ценностите ни и платформата на марката.

Потребителското поведение се промени доста през последните години, каква е причината за това?

- Освен въпросите, свързани с околната среда и развитието на обществото, дигитализацията се отрази силно на потребителското поведение. Клиентите искат по-бързо да закупят продуктите си и между "искам" и "купувам" трябва да има възможно най-малко времева разлика. Това са важни предизвикателства и смятаме, че близостта ни до потребителите и развитието на отношения с тях създава предпочитанието към марката. С други думи - светът става все по-сложен и понякога някои потребности могат да изглеждат доста парадоксални, но ние трябва да дадем отговор и на тях. Необходимост е да присъстваме и физически, и дигитално, да бъдем и бързи, да даваме съвети и да бъдем приятели. Всички тези предизвикателства са свързани с днешните поколения и трябва да бъдат интегрирани в поведението ни с клиентите в магазините.

Ковид пандемията също повлия върху потребителското поведение и накара хората да си останат вкъщи. Как се отрази това на вашия бизнес?

- Пандемията увеличи вниманието на хората към къщите и апартаментите им. Концентрираха се върху домовете си и това създаде у тях нуждата да ги превърнат в приятно и уютно място и да обърнат повече внимание на средата, в която живеят. Жилището е мястото, където намират убежище, където са със семейството и се чувстват защитени. Именно затова тази ситуация се отрази благоприятно на бизнеса в страните, където присъстваме. Това, което е интересно и което констатираме сега, е, че тази потребност продължава и продажбите в сектора "направи си сам" остават на по-високо ниво отпреди кризата. Смятам, че ни очакват хубави години. Хората откриха отново потребността да направят жилището си по-модерно и по-удобно и се опитваме да отговорим по възможно най-добрия начин на тези очаквания.

Можете ли да ни разкажете повече за вашата корпоративна социална политика?

- Работим основно в три насоки. Първата са магазините, т.е. как са построени и какво е тяхното отражение върху околната среда. Все повече магазини предлагат на паркингите си станции за зареждане на електрически автомобили, имаме магазини със соларни панели, по-голямата част от тях, както и новият ни обект в Перник имат LED осветление за по-малко потребление и по-малко отражение върху околната среда.

Втората тема е продуктовата оферта. Ние сме на първо място търговци, дистрибутори на продукти. Все по-голяма част от артикулите се доставят от местни доставчици, както и с възможност да бъдат ремонтирани. Обръщаме внимание и на това от какви материали са произведени те.

Третата тема, по която работим много, е социалното измерение, т.е. нашите служители. Адаптираме се към законодателството в страните, където присъстваме, но също и по отношение на предизвикателството на новите поколения, което е в международен план. Важен е балансът между професионален и личен живот, смисълът, който даваме на служителите в работата, битовите условия на работното място, възнаграждението, обучението и образованието. Във все по-голяма степен нашите служители са въвличани в работни групи по продуктовия асортимент, услугите, обслужването, без значение на какво ниво са в йерархията, като тяхното участие е на база техния интерес към определени теми. Те допринасят за изготвянето на предложения, които след това се реализират. Така работа става наистина интересна. При този недостиг на работна ръка съревноваването за ангажирани служители е безмилостно и компаниите, които са взели предвид тези тенденции, подготвят по-добре бъдещето си.