Европейски компании настояват да получат равен достъп до реклами от Google

Според тях IT гигантът продължава да не изпълнява решение на ЕК от 2017 г.

Американската компания е обвинена, че продължава да дава предимство на своите услуги за пазаруване въпреки глоба от над 2 млрд. евро през 2017 г.
Американската компания е обвинена, че продължава да дава предимство на своите услуги за пазаруване въпреки глоба от над 2 млрд. евро през 2017 г.
Американската компания е обвинена, че продължава да дава предимство на своите услуги за пазаруване въпреки глоба от над 2 млрд. евро през 2017 г.    ©  Reuters
Американската компания е обвинена, че продължава да дава предимство на своите услуги за пазаруване въпреки глоба от над 2 млрд. евро през 2017 г.    ©  Reuters
Бюлетин Легал Компас Легал Компас

Научавайте най-важното от правния свят и съдебната система всяка седмица на мейла си

Над 40 европейски компании изпратиха писмо до еврокомисаря по конкуренцията Маргарете Вестагер, в което искат налагане на решение на Европейската комисия (ЕК) от 2017 г. срещу Google. Става въпрос за това, че американската компания продължава да дава предимство на собствените си услуги при получаването на реклами в търсачката. Преди 5 години ЕК наложи глоба в размер на 2.4 млрд. евро на Google.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Над 40 европейски компании изпратиха писмо до еврокомисаря по конкуренцията Маргарете Вестагер, в което искат налагане на решение на Европейската комисия (ЕК) от 2017 г. срещу Google. Става въпрос за това, че американската компания продължава да дава предимство на собствените си услуги при получаването на реклами в търсачката. Преди 5 години ЕК наложи глоба в размер на 2.4 млрд. евро на Google.

Според компаниите те не са получили реална промяна в начина на участие при наддаването за реклами и има нужда от намеса на антитръстовия орган. "Комисията трябва да отвори отново място на страниците с общи резултати от търсенето за най-подходящите доставчици, като премахне пазарните единици на Google, които не позволяват конкуренция, но водят до по-високи цени и по-малък избор за потребителите и несправедливо прехвърляне на маржове на печалба от търговци и конкурентни услуги за сравняване при пазаруване към Google", казват компаниите в писмото, видяно от Reuters.

Те допълват, че тези действия на притежаваната от Alphabet компания са нарушение на Закона за цифровите пазари (Digital Markets Act, DMA), който ще влезе в сила през май 2023 г. "Като се има предвид недвусмислената нова правна рамка, сега е време да се изпълни заявеното. Най-важният случай в основата на призивите за DMA трябва да бъде доведен до ефективен край", казаха компаниите от 20 европейски държави, сред които са услугите за сравнение при пазаруване Kelkoo и Price Runner, както и търговската търсачка LeGuide.

Пореден опит за установяване на контрол върху Google

В случай че ЕК реши да уважи желанието на европейските компании, това би било поредно подобно взаимодействие между двете страни в последните 10 години. За този период американската компания плати глоби за над 8 млрд. евро.

Последната беше наложена през септември, когато Общият съд на ЕС в Люксембург отхвърли обжалването на Google, като паричното наказание беше намалено от 4.34 млрд. евро на 4.12 млрд. Съдът потвърди, че технологичният гигант нарушава правилата за конкуренция, като налага ограничения върху производителите на мобилни устройства с Android и операторите на мобилни мрежи, за да поддържа господстващото положение на своята търсачка.

По-рано през октомври източници на Reuters разкриха, че има голяма вероятност отделът за дигитална реклама да бъде съден от антитръстовия орган на ЕК. Комисията започна разследване на рекламния бизнес на Google през юни миналата година, като американската компания опита да постигне споразумение с Брюксел. Според един от източниците обаче предложенията не са били достатъчни и делото ще бъде внесено за разглеждане през 2023 г.

Случаят засяга ключови части на управлявания от рекламите бизнес модел на Google, като засяга рекламодатели, издатели, доставчици на рекламни технологии и потребители. Рекламният бизнес на Google генерира почти 111 млрд. долара продажби през първата половина на годината. Анализаторите очакват тази година да достигне 233 млрд., което е с около 11% повече от преди година, сочат данни на Refinitiv.

Все още няма коментари
Нов коментар