Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

Фокусът върху служителите е в основата на нашата професия

Анна Габровска, ръководител на отдел "Култура и човешки ресурси", "Филип Морис България"

Анна Габровска, ръководител на отдел "Култура и човешки ресурси", "Philip Morris България"
Анна Габровска, ръководител на отдел "Култура и човешки ресурси", "Philip Morris България"
Анна Габровска, ръководител на отдел "Култура и човешки ресурси", "Philip Morris България"
Анна Габровска, ръководител на отдел "Култура и човешки ресурси", "Philip Morris България"

Визитка

Анна Габровска има 18 години професионален опит в областта на човешките ресурси в големи международни компании като "Coca-Cola HBC България" и "Deloitte България". По образование е социолог, но започва кариерата си като журналист. През 2019 г. стана мениджър P&C, People & Culture във "Филип Морис България" и оттогава успешно помага на служителите на компанията да преминат през вътрешна трансформация в изпълнение на мисията на "Филип Морис Интернешънъл" за постигане на бъдеще без тютюнев дим.

Анна Габровска ще участва като лектор в конференцията Future of Work Summit: Creating change, организирана от "Капитал" и "Кариери", която ще се проведе на 27 октомври.

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Визитка

Анна Габровска има 18 години професионален опит в областта на човешките ресурси в големи международни компании като "Coca-Cola HBC България" и "Deloitte България". По образование е социолог, но започва кариерата си като журналист. През 2019 г. стана мениджър P&C, People & Culture във "Филип Морис България" и оттогава успешно помага на служителите на компанията да преминат през вътрешна трансформация в изпълнение на мисията на "Филип Морис Интернешънъл" за постигане на бъдеще без тютюнев дим.

Анна Габровска ще участва като лектор в конференцията Future of Work Summit: Creating change, организирана от "Капитал" и "Кариери", която ще се проведе на 27 октомври.

Как трябва да се промени HR стратегията, за да съответства на целите на компанията в новата, по-несигурна реалност за развиване на бизнес?

- Стратегията, свързана с хората, винаги е следвала визията и стратегията на бизнеса. Естествено, в съвременните условия имаме различни задачи. Но аз не бих нарекла реалността по-несигурна или по-сигурна. Това е просто реалност и според мен трябва да започнем да я възприемаме като такава и да се справяме с предизвикателствата й. Например пазарът на труда в България още преди 10 години беше труден, когато става въпрос за намиране на добри експерти. Какво правим сега - подхождаме с още по-голям хъс към изграждане на работодателската ни марка, споделяме не само бизнес целите си, но и говорим за теми, свързани с вътрешната култура и устойчивото развитие, избираме нови, съвременни методи за избор и оценка на кандидатите, правим по-дълбок он-бординг, подобряваме процесите си по оценка на представянето и управлението на таланти. Още един пример - в бързо трансформиращи се бизнеси като нашия имаме нужда от нови организационни и лични способности и затова, от една страна, ги търсим от пазара, но също силно ги развиваме и вътрешно в организацията, като използваме всички ресурси - онлайн обучения, дългосрочни програми, участие в проекти. Друга област, която беше стимулирана в ковид периода, беше областта на уелбиинга. Тук ежедневие е да работим с гъвкави начини на управление на работния ден и мястото на работа, грижим се служителите да имат възможност да правят своите избори и да се чувстват удовлетворени от това, грижата за здравето с всякакви средства стана многопластова - от превенция на работното място, през подобрени пакети за здравна застраховка до организиране на ваксинации и семинари за ментално и физическо здраве. И всичко това с цел не да задържаме служителите, а те да усещат принадлежността си към организацията и така да допринасят за развитието и просперитета на бизнеса.

По какъв начин фокусът върху служителите може да се превърне в нов стимул за производителност и ангажираност?

- Фокусът върху служителите е в основата на нашата професия. В периода на ковид обаче инструментите ни са по-различни и многообразни. Осигурихме за служителите ни повече канали за формална и неформална комуникация: общи срещи в организацията, на които каним представители на "Филип Морис", които да споделят дългосрочната стратегия на организацията, даваме възможност за комуникация чрез въпроси и отговори, правим освен обичайните проучвания за ангажираност в края на годината и 2 допълнителни пулс проучвания в началото и средата на годината, правим фокус групи за ангажираност, фокус групи по различни теми или с различни групи служители, като например майките, говорим за разпределение на работата между дома и офиса, за възнагражденията, за инфлацията. Правим неформални срещи на кафе с изпълнителния директор, тази година сме направили 8 такива, правим анкети. Но след като сме питали и даваме обратна информация, споделяме взетите решения и статуса на действията ни, искаме да сме сигурни, че комуникацията върви в двете посоки. Стимулираме преките ръководители да искат и дават обратна връзка редовно, подобрихме системите си в тази посока и сега служителите могат да получават обратна връзка в системата на всяко тримесечие, а мениджърите допълнително 360-градусова обратна връзка. Слушаме повече и влизаме в дълбочина. Диалогичността със служителите в настоящия период е фактор, който ни помага да се подобряваме по-бързо, да внедряваме новостите по-успешно, да продължаваме да водим пазарните тенденции.

Как се създава успешен екип от съчетание между опитни и млади служители?

- Обединяването на хората около една вдъхновяваща цел, осигуряване на ефективни и ефикасни процеси за изпълнението й, култура на взаимопомощ, отношения на грижа и подкрепа - това е нашата формула.