Apple с по-добри резултати от очакваното, но предвижда тежко последно тримесечие
Продажбите на iPhone са нараснали с 10%, но са под прогнозите на експертите


Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Американският технологичен гигант Apple се е представил доста по-добре от своите конкуренти в сектора, показват резултати за третото тримесечие, което за компанията е последното за фискалната година. Производителят на iPhone отчита ръст на приходите, но обяви, че очаква значително занижени резултати за периода октомври-декември.
- Ще инвестират ли IT гигантите в европейските телеком мрежи
- Акциите на Facebook се сринаха с 20% след разочароващи финансови резултати
Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните плановеАмериканският технологичен гигант Apple се е представил доста по-добре от своите конкуренти в сектора, показват резултати за третото тримесечие, което за компанията е последното за фискалната година. Производителят на iPhone отчита ръст на приходите, но обяви, че очаква значително занижени резултати за периода октомври-декември.
- Ще инвестират ли IT гигантите в европейските телеком мрежи
- Акциите на Facebook се сринаха с 20% след разочароващи финансови резултати
Постъпленията на компанията са нараснали с 8% на годишна база и са достигнали 90.1 млрд. долара. Това надмина прогнозите на експерти за 88.9 млрд. долара, а миналата година приходите за периода са били 83.4 млрд. долара, сочат данните на Refinitiv.
Apple също така отчита и лек ръст на нетната си печалба - 20.7 млрд. долара, спрямо прогнозите за 20.5 млрд. Печалбата на акция се увеличава с 4% до 1.29 долара, като и този показател надминава очакванията.
Продажбите на ключовия за компанията iPhone са нараснали с 10% до 42.6 млрд. долара, но това не е достатъчно за покриване на очакванията на икономистите от 43.2 млрд. Продажбите на смартфона осигуриха 47% от приходите на компанията за изминалата 2021 г.
Добре и при услугите
Сегментът на услугите на компанията, който включва платените абонаменти за продукти като Apple TV и Apple Music, отчете продажби на стойност 19.2 млрд. долара, което е близо 5% повече от постигнатото през същото тримесечие на предходната година. Сегментът на услугите се разглежда като все по-важно звено за компанията, предназначено да компенсира забавящия се растеж в части от нейния хардуерен бизнес. Apple вече има повече от 900 млн. платени абонамента за своите услуги, което е със 155 млн. повече от преди година, заяви финансовият директор Лука Маестри, цитиран от CNN.
Главният изпълнителен директор Тим Кук съобщи, че търсенето на клиентите за най-новата гама iPhone е силно, но предлагането на Apple на по-скъпите модели Pro и Pro Max е "ограничено" от пускането на пазара насам. "Днес продължаваме да сме ограничени и затова работим много усилено, за да изпълним търсенето", каза той, цитиран от CNBC.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.