От маркетинг специалист до мама предприемач за бебешки дрехи

Платформата "Малки съкровища" за втора ръка детски стоки дебютира в България, а догодина ще заработи в Хърватия и Румъния

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

За Стефи Стоянов, която преди да роди по професия е маркетинг специалист в блокчейн компания, майчинството променя всичко. Когато през март 2020 г. със съпруга й се оказват затворени вкъщи с бебето си, всички ефектни костюмчета, удобни продукти за разходки и връхни дрехи, които са накупили, се превръщат в музейни експонати, които така и не влизат в употреба. "Чудех се какво да ги правя, къде да ги продам бързо и лесно, без да се занимавам с коментари във фейсбук, допълнителни снимки", разказва тя. Съпругът й предлага да си направи собствена платформа, която да улеснява родители при продажби на вещи, които децата са надраснали, решение, направено от майки за майки. Така се ражда "Малки съкровища", сайт за купуване и продаване на втора ръка детски стоки.


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

За Стефи Стоянов, която преди да роди по професия е маркетинг специалист в блокчейн компания, майчинството променя всичко. Когато през март 2020 г. със съпруга й се оказват затворени вкъщи с бебето си, всички ефектни костюмчета, удобни продукти за разходки и връхни дрехи, които са накупили, се превръщат в музейни експонати, които така и не влизат в употреба. "Чудех се какво да ги правя, къде да ги продам бързо и лесно, без да се занимавам с коментари във фейсбук, допълнителни снимки", разказва тя. Съпругът й предлага да си направи собствена платформа, която да улеснява родители при продажби на вещи, които децата са надраснали, решение, направено от майки за майки. Така се ражда "Малки съкровища", сайт за купуване и продаване на втора ръка детски стоки.

Два пъти повече време и два пъти повече средства от очакваното. Толкова, казва Стоянов, е отнело, за да заработи "Малки съкровища". Най-трудно се оказва намирането на подизпълнител, който да разработи сайт тип "маркетплейс", където потребителите да могат сами да продават и купуват продукти. Намира човек, който може да го направи, чак в Хърватия, а самата техническа работа отнема близо година и сметката излиза грубо 20 хил. евро.

Хърватия, където е базиран в момента техническият отдел на компанията, ще е и първата дестинация, в която се очаква тя да стартира дейност извън България. Там в началото на 2023 г., а до края й, планът е "Малки съкровища" да заработи и в съседна Румъния.

За развитието на бизнеса отвъд България "Малки съкровища" в момента е в процес на набиране на външни инвестиции. "Наскоро получихме и финансиране в размер на 5 хил. евро от акселераторската програма ClimAccelerator Black Sea Bulgaria 2022, но отвъд финансовата подкрепа, програми като тази са страхотен начин за запознанства в стартъп екосистемата, като предприемач научваш много от участието си," разказва Стоянов. Според нея пазарът на продуктите втора ръка тепърва ще расте, заради което възможностите за инвестиции в зелени решения като "Малки съкровища" са огромни. "Имаме моментум. Темата за втора употреба расте главоломно," заявява тя.

Реклама, реклама и пак реклама

Парите от акселератора "Малки съкровища" ще вложи изцяло в маркетингови усилия, и по-точно - работа с мама блогъри в социалните мрежи, участия по изложения и базари. "Досега най-вече разчитахме на това доволни клиенти да предадат на техни приятели, да се разпространява от уста на уста", разказва Стоянов.

"Стартирахме преди шест месеца, един майски петък, без да обявяваме по много канали. До края на същия уикенд имахме над 350 регистрирани потребители". От май досега в платформата са се регистрирали над 1600 човека, а успешните поръчки са над 300. Стоянов очаква, че ръст в търсенето тепърва предстои: "Започваме усилена реклама, а и скокът в цените навсякъде принуждава все повече майки да търсят къде да продадат детски продукти, които вече не са им нужни".

Продуктите в "Малки съкровища" са средно намалени с между 30 и 50% от редовната си цена. При успешна продажба платформата взема 15-процентна комисионна и поема организация на логистиката, по която работи с "Еконт". Плащането е възможно и с наложен платеж платеж след проба, като доставката е за сметка на купувача.

"Малки съкровища" е вторият от общо два "мама проекта" на фирмата на Стефанов "Модърн Уомън Медия", която е едноличен собственик на бизнеса. Първият е mammi.bg, сайт, целящ да информира бъдещи и настоящи родители за всички аспекти на родителството - от бременността до отглеждането на деца и връщането обратно на работа. "Имаме над 150 000 четения месечно. Когато аз станах родител, исках да науча всичко за майчинството, но нямаше откъде. Това е идеята на mammi.bg, майките да имат достоверен източник на информация".

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    bgbebe avatar :-P
    Стършел

    "Когато аз станах родител, исках да науча всичко за майчинството, но нямаше откъде" - Явно улисани в откриване на топлата вода ,не сте чували за Бг мамма, за Продавалника който създадоха...

    Нередност?
Нов коментар