Новият брой:
Служебната президентска република

Amazon разочарова инвеститорите с прогноза за по-слаб ръст

Технологичната компания очаква забавянето на потреблението да удари приходите през коледното тримесечие

Акциите на Amazon, които са с 35% надолу от началото на година, паднаха с още до 20% в следборсовата търговия в четвъртък, преди да възстановят част от загубите
Акциите на Amazon, които са с 35% надолу от началото на година, паднаха с още до 20% в следборсовата търговия в четвъртък, преди да възстановят част от загубите
Акциите на Amazon, които са с 35% надолу от началото на година, паднаха с още до 20% в следборсовата търговия в четвъртък, преди да възстановят част от загубите    ©  Reuters
Акциите на Amazon, които са с 35% надолу от началото на година, паднаха с още до 20% в следборсовата търговия в четвъртък, преди да възстановят част от загубите    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Amazon разочарова инвеститорите с прогноза за по-ниски приходи през четвъртото тримесечие, тъй като очаква потребителите да харчат по-малко заради високата инфлация. Лошата новина понижи с около 14% акциите на компанията в следборсовата търговия и тя се присъедини към останалите технологични гиганти, чиито оценки претърпяват спад през последните дни заради неочаквано лоши резултати. Групата за електронна търговия и облачни изчисления се превърна в своеобразен барометър за американската икономика и предвижданията за по-нисък ръст могат да се приемат и като предупреждение за цялостната активност.


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Amazon разочарова инвеститорите с прогноза за по-ниски приходи през четвъртото тримесечие, тъй като очаква потребителите да харчат по-малко заради високата инфлация. Лошата новина понижи с около 14% акциите на компанията в следборсовата търговия и тя се присъедини към останалите технологични гиганти, чиито оценки претърпяват спад през последните дни заради неочаквано лоши резултати. Групата за електронна търговия и облачни изчисления се превърна в своеобразен барометър за американската икономика и предвижданията за по-нисък ръст могат да се приемат и като предупреждение за цялостната активност.

Amazon предвижда приходите през последното тримесечие да са между 140 и 148 млрд. долара, което е с 15 млрд. по-малко от очакванията на анализаторите според данни на S&P Capital IQ, цитирани от Financial Times. Между 0 и 4 млрд. долара е прогнозата на компанията за оперативна печалба при очаквани от анализаторите 5 млрд. през традиционно силния за търговците празничен сезон. Високата инфлация и цените на енергията са накарали домакинствата и бизнесите да преоценят своята покупателна способност, а бюджетите на много потребители "навлизат в непозната територия", каза финансовия директор на Amazon Браян Олсавски.

Акциите на Amazon, които са с 35% надолу от началото на година, паднаха с до 20% в следборсовата търговия в четвъртък, преди да възстановят част от загубите. Така компанията стана поредната водеща технологична група, която разочарова инвеститорите тази седмица, след като Alphabet, Meta и Microsoft предупредиха за по-бавен растеж и по-високи разходи.

Разочароващото четвърто тримесечие ще бележи края на първата година за Amazon под ръководството на Анди Джаси, който пое управлението, след като нейният основател Джеф Безос се оттегли през юли 2021 г. Компанията отчете 127.1 млрд. долара приходи за третото тримесечие, което е ръст от 15% на годишна база, но не успя да отговори на очакванията на инвеститорите.

Ограничаване на разходите и наемането

Онлайн търговецът напредва в намаляването на разходите си за складове и логистика, но среща предизвикателства от "макроикономическата среда", каза Джаси. Amazon вече забави наемането на служители в някои звена и през последните седмици се насочи към затваряне на слабо представящи се или експериментални проекти като концепцията за робот за доставки Scout. Компанията е станала "много внимателна" с наемането и се подготвя за период на по-бавен растеж, коментира Олсавски. Разходите обаче продължават да растат в някои звена, включително за придобиването на спортно и развлекателно съдържание за услугата Prime Video, както и за разширяването на дейността в сферата на здравеопазването.

Облачният бизнес на Amazon, който през по-голямата част от годината компенсираше слабата търговия на дребно, също отчита по-нисък от очаквания ръст на приходите и по-слаби маржове за третото тримесечие. След спад през предходните две тримесечия, приходите в онлайн магазина се връщат към ръст с увеличение от 7%, макар компанията да очаква потребителите да ограничат разходите си до края на годината.

Все още няма коментари
Нов коментар