Yettel планира да достигне до 2.5 млн. души годишно по темите, свързани с устойчивото развитие

Галина Парментер - експерт по устойчив бизнес, старши съветник в Yettel

Галина Парментер - експерт по устойчив бизнес, старши съветник в Yettel
Галина Парментер - експерт по устойчив бизнес, старши съветник в Yettel
Галина Парментер - експерт по устойчив бизнес, старши съветник в Yettel
Галина Парментер - експерт по устойчив бизнес, старши съветник в Yettel

Визитка

Галина Парментер е експерт по устойчив бизнес и ръководи тази тема в ролята си на старши съветник в Yettel. Нейната работа е свързана с изграждането на амбициозната стратегия и план, чрез които Yettel ще намали своя екологичен отпечатък и ще се придържа към значими етични принципи в работата си със своите служители, клиенти и доставчици.

Галина Парментер има повече от 10 години опит в корпоративния свят и устойчивите бизнес трансформации. Живяла и работила в 5 европейски държави, тя прекарва най-много време в Брюксел, където е част от глобалния екип по устойчивост на модния бранд C&A. Преди това консултира автомобилни производители от ранга на VW, BMW и други. През 2021 г. се завръща със своето семейство в България и става част от екипа на Yettel.

Галина Парментер е икономист по образование, а също така е завършила и Университета Кеймбридж с профил "Устойчив бизнес".

"По своята същност Yettel е най-вече баланс. Балансът е и в основата на нашата стратегия за следващите години - смята Галина Парментер. - Устойчивото бизнес развитие за Yettel е и неговото бъдеще. Бъдеще, в което оставяме по-малък отпечатък върху околната среда, за да успеем да забавим климатичните промени и да запазим най-ценното, което имаме - нашия единствен дом, наречен Земя, и хората в него." Галина Парментер участва като лектор в конференцията Net Zero Economy Forum: Accelerating the transition, организирана от "Капитал", която се проведе на 18 октомври.

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Визитка

Галина Парментер е експерт по устойчив бизнес и ръководи тази тема в ролята си на старши съветник в Yettel. Нейната работа е свързана с изграждането на амбициозната стратегия и план, чрез които Yettel ще намали своя екологичен отпечатък и ще се придържа към значими етични принципи в работата си със своите служители, клиенти и доставчици.

Галина Парментер има повече от 10 години опит в корпоративния свят и устойчивите бизнес трансформации. Живяла и работила в 5 европейски държави, тя прекарва най-много време в Брюксел, където е част от глобалния екип по устойчивост на модния бранд C&A. Преди това консултира автомобилни производители от ранга на VW, BMW и други. През 2021 г. се завръща със своето семейство в България и става част от екипа на Yettel.

Галина Парментер е икономист по образование, а също така е завършила и Университета Кеймбридж с профил "Устойчив бизнес".

"По своята същност Yettel е най-вече баланс. Балансът е и в основата на нашата стратегия за следващите години - смята Галина Парментер. - Устойчивото бизнес развитие за Yettel е и неговото бъдеще. Бъдеще, в което оставяме по-малък отпечатък върху околната среда, за да успеем да забавим климатичните промени и да запазим най-ценното, което имаме - нашия единствен дом, наречен Земя, и хората в него." Галина Парментер участва като лектор в конференцията Net Zero Economy Forum: Accelerating the transition, организирана от "Капитал", която се проведе на 18 октомври.

Как изглежда зеленото бъдеще в сферата на телекомуникациите през очите на Yettel?

- Зеленото бъдеще е онова бъдеще, което се базира на баланса с природата. Като един от лидерите на пазара ние напълно осъзнаваме нашата отговорност към това бъдеще и се ангажираме да направим всичко възможно, за да намалим екологичния отпечатък, който оставяме с дейността си там, където имаме най-голямо въздействие. В подкрепа на това намерение обявихме нашата стратегия за устойчиво развитие 2028 и първия ни "нулев" доклад, в който си поставяме конкретни цели в четири стратегически направления за следващите пет години. Той е изготвен съобразно най-високите стандарти за прозрачност и в съответствие с признатата рамка за отчитане на устойчивостта Global Reporting Initiative 2021. Темите за устойчивостта не са нови за нас, въпреки че обявихме нашата стратегия в края на октомври. Те са дълбоко вплетени в ценности на компанията и корпоративната ни политика от много години. Вярваме, че само превръщайки устойчивото развитие в работещ бизнес план, можем да постигнем истинска промяна.

Какви са последните резултати от програмата ви за рециклиране на стари мобилни устройства. Повиши ли се интересът от страна на хората?

- С радост можем да споделим, че кампанията "Рециклирай и спести" предизвиква все по-голям интерес сред обществото и отчетените резултати за тази година го доказват. Всички хора, без значение дали са наши клиенти или не, могат да дойдат в един от нашите 180 магазина и да изхвърлят своите устройства, кабели, зарядни, малки електроники. Разбира се, по време на кампанията имаме допълнителни стимули и различни атрактивни отстъпки (например до 200 лв. намаление при закупуване на определени устройства). Забелязали сме обаче, че много хора просто искат да изхвърлят и рециклират устройствата си от чисто добра воля, без да очакват стимул за това. Този факт ни радва изключително много, тъй като виждаме, че българското общество става все по-отговорно към чистотата на красивата ни природа.

За да насърчим още повече информираността по темата, ние стартирахме "Зелената емисия" на Yettel. Тя е водена от деца, те ни обясняват малките стъпки, които всеки един от нас може да предприеме в тази насока. Все пак всичко, което правим, е за нашите деца, които са нашето бъдеще.

На какъв етап е изпълнението на вашата ESG (Environmental, Social and Governance) стратегия и кои са основните точки от нея, по които работите в момента?

- Изградили сме нашата стратегия около четири основни направления - околна среда, хора, технологии за устойчиво бъдеще и управление, основано на почтеност и прозрачност. И в четирите ключови области сме си поставили конкретни задачи като намаляване на въглеродните емисии и на отпадъците от опаковки, които генерираме с нашите дейности с 40%. Тъй като електронните отпадъци са голям фокус за нас, амбицията ни е да съберем по 127 000 кг в следващите 5 години. Също така, осъзнавайки липсата на баланс между мъжете и жените в сферата в технологиите, ще се стремим да имаме 40% жени на технологични позиции до 2028 г.

Друга наша амбиция е да разпространяваме идеите за устойчив начин на живот с различни информационни кампании, като имаме за цел да достигнем до 2 500 000 души годишно. За нас е важно да въвлечем в темата и нашите служители, като ще ги мотивираме да даряват минимум 1000 часа всяка година за доброволчески каузи.

В стратегията ни важно място има и развитието на 5G мрежата ни - искаме до 2026 г. тя да е достъпна за поне 85% от населението в България. Осъзнаваме, че с напредването на дигитализацията се появяват и по-големи рискове в сферата на онлайн безопасността. В тази все по-предизвикателна тема в най-голям риск са децата и младежите. Затова имаме за цел годишно да ангажираме 40 000 деца с темата и да помогнем на 10 000 души да развият дигиталните си умения. В тази връзки инициирахме образователната програма "Дигитални скаути", която под формата на игра запознава младежите с неетичните интернет практики и начините да се справят с тях. В трите издания до момента успяхме да ангажираме 56 000 деца с темата за онлайн сигурността, а скоро ще стартира и четвъртото издание на програмата.

Други проекти, които вече са в ход и са свързани с нашия основен фокус - хората, са стажантската ни програма Hub by Yettel и на тази за хора с различни възможности "Рамо до рамо". И двете стартираха със своите нови издания този месец и дават възможност участниците в тях да получат професионална реализация и да открият мечтаната работа в достъпна и подкрепяща среда.

Успехът ни в различните направления на стратегията е свързан не само със залагането на цели, но и с обвързването им с целия ни бизнес план на развитие. Затова до края на 2023 г. сме планирали 100% от ръководството на компанията и 50% от служителите да преминат обучения по темата. Паралелно с това до 2024 г. ще разработим и детайлен план за ангажиране на доставчиците си по въпросите, свързани с устойчивостта.

Какъв ще бъде фокусът през следващата година? Разкажете малко повече за безхартиеното сключване на договори и за други инициативи за намаляване на вашия екологичен отпечатък.

- Фокусът ни през следващите години ще бъде именно върху тези 12 конкретни цели от нашата стратегия за устойчиво развитие, чийто прогрес ще докладваме публично, така както и трудностите ни по пътя. Амбициите ни са големи и затова смятаме да сме открити и честни какво сме успели да постигнем и какво все още не. Мой любим цитат от един известен доклад е, че "Заблудата за прогрес е много по-лоша от липсата на прогрес".

Междувременно ние работим в синхрон с тази стратегия още преди тези цели да бяха обявени. През март месец премахнахме изцяло хартията от всички операции в компанията и въведохме електронно подписване на договорите за нашите клиенти, като така успяхме да спестим 35 тона хартия досега. Също така инсталирахме и соларни панели на покрива на нашата централа. В същата сграда скоро и топлата вода, която използваме, ще бъде нагрята със слънчева енергия.