Фабриката за майонеза "Краси" в Пловдив се разширява с инвестиция от 6 млн. лева

Собственикът на компанията на Димитър Консулов оценява пазара на майонеза на 50 млн. лв.

Димитър Консулов, създател и собственик на Фабрика за майонеза "Краси"
Димитър Консулов, създател и собственик на Фабрика за майонеза "Краси"
Димитър Консулов, създател и собственик на Фабрика за майонеза "Краси"    ©  Фабрика за майонеза „Краси“
Димитър Консулов, създател и собственик на Фабрика за майонеза "Краси"    ©  Фабрика за майонеза „Краси“
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Софийската компания "Консул" започна разширение на производствената, складовата и административната част на пловдивската си фабрика за майонеза "Краси". Инвестицията е 6 млн. лв. собствени средства, съобщиха от компанията.


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Софийската компания "Консул" започна разширение на производствената, складовата и административната част на пловдивската си фабрика за майонеза "Краси". Инвестицията е 6 млн. лв. собствени средства, съобщиха от компанията.

Още над 5000 кв. метра

Новата база ще е разположена в съседен имот на сега действащото предприятие в широкия център на Пловдив и ще прибави още 5169 кв. м разгъната застроена площ.

Предвидено е изграждането и монтажът на машините и съоръженията да завършат до края на 2023 г. Строителите са български фирми, по-голямата част от оборудването, в това число поточните линии, са произведени от екип от специалисти на Фабриката за майонеза "Краси". Допълнителното оборудване от специална неръждаема стомана и електрониката са от пловдивски компании, уточниха от дружеството.

По-технологично производство

Целта на инвестицията е да се подобрят условията на труд, както и да се премине към по-високо ниво на автоматизация и контрол при производството и реализацията на готовата продукция.

"Ефектът е социален и технологичен. Работници и служители ще се трудят при по-добри условия, в по-големи и по-лесни за почистване и дезинфекция помещения. Производственият процес ще се автоматизира все повече, което е необходимо условие и гаранция за по-висок контрол на технологичните параметри. Хладилните камери ще се охлаждат от по-съвременни хладилни инсталации, с екологично чист хладилен агент. Товаро-разтоварните дейности вече се осъществяват в съседно закрито пространство с площ 2.5 декара, което регулярно се почиства с миялна машина. Дезинфекцията и хигиената при всички процеси ще бъдат на ниво, много по-високо от изискванията на всички системи за контрол като ISO, HACCP и други", коментира за "Капитал" Димитър Консулов, създател и собственик на компанията.

Нови продуктови предложения

Сега асортиментът на Фабриката за майонеза "Краси" включва 20 продукта, от които 3 са майонезени сосове. "Съвсем скоро, вероятно в първото тримесечие на 2023 г., предстои да излезем на пазара с майонеза, произведена от първокачествен екстра върджин зехтин. Рецептата, която направихме с моя екип, определено ще впечатли познавачите. Зехтинът ще идва от място, в което от дълбока древност растат маслинови дървета", съобщи Димитър Консулов.

По думите му поскъпването на суровините и разходите за енергия и транспорт "оказват непрекъснат натиск върху цената". "Затова и се наложи да актуализираме цените на продуктите, които предлагаме, три пъти за последните две години, като последното увеличение беше преди около месец. Сериозен проблем е надценката на търговците, която достига 40-50% в някои от случаите. Но там ние не можем да се месим, антимонополното законодателство го забранява", коментира още Консулов.

Пазар за около 50 млн. лева

Принудителният престой вкъщи по време на пандемията се отрази положително като цяло върху потреблението на повечето видове хранителни продукти.

"Годишно в България се консумират около 10 хил. тона майонеза, закупена от магазините, както и още около 2 хил. тона в хотели, ресторанти, пицарии и други места за хранене. В стойностно изражение пазарът се изчислява на около 40-50 млн. лв.", обобщава Димитър Консулов.

Според него не се очаква ръст на пазара, още повече, че населението намалява. "Пазарът на майонеза е демографски обусловен и стабилен. Не се забелязват значими промени в потребителските реакции. Колкото и да е хубав един продукт, има един праг, който след достигане няма как да се надхвърли. Затова не очаквам някакво сериозно развитие нагоре или надолу", прогнозира Димитър Консулов.

По данни на компанията "Краси" е лидер на пазара на майонеза в страната, а освен това се продава и в Испания, Великобритания, Гърция, Кипър, Германия и САЩ. Местните й конкуренти са "Олинеза" и "Дерони".

Компания на 28 години

Димитър Консулов основава Фабриката за майонеза "Краси" през 1994 г. и започва работа с 10-12 работници и служители. Днес във фирмата заетите са над 160.

Според индивидуалния финансов отчет в Търговския регистър общите приходи на софийската компания "Консул" за 2021 г. са 23.7 млн. лв. (6% ръст спрямо 2020), а печалбата 544 хил. лв. (2.583 млн. лв. за 2020). Другият бизнес на Консулов е с минерална вода и е през БК "Хисар".

Все още няма коментари
Нов коментар