Ryanair с рекордна печалба заради силния летен сезон

Компанията очаква търсенето да не намалява около Коледа

Ирландската Ryanair е превозила рекорден брой пътници през лятото
Ирландската Ryanair е превозила рекорден брой пътници през лятото
Ирландската Ryanair е превозила рекорден брой пътници през лятото    ©  Reuters
Ирландската Ryanair е превозила рекорден брой пътници през лятото    ©  Reuters

Ирландската нискотарифна авиокомпания Ryanair отчете скок на печалбата до рекордните 1.4 млрд. евро за първата половина на финансовата си година. Това се дължи на изключително голямото търсене на полети, което доведе до най-големия брой на превозени пътници през летния сезон. Авиокомпанията заяви, че не отчита спад в търсенето на полети през зимата.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Ирландската нискотарифна авиокомпания Ryanair отчете скок на печалбата до рекордните 1.4 млрд. евро за първата половина на финансовата си година. Това се дължи на изключително голямото търсене на полети, което доведе до най-големия брой на превозени пътници през летния сезон. Авиокомпанията заяви, че не отчита спад в търсенето на полети през зимата.

Печалбата след данъци скочи до 1.37 млрд. евро през шестте месеца до 30 септември в сравнение със загуба от 48 млн. евро за същия период на миналата година. Приходите за периода са се утроили до 6.6 млрд. евро.

Ryanair отчете печалба от 203 млн. евро между април и юни, което беше и първата печеливша пролет за авиокомпанията отпреди пандемията. Изпълнителният директор Майкъл О'Лиъри обясни, че силата на ускорението оттогава е била неочаквана и че "напредналите резервации за коледния период изглеждат добре".

Компанията е успяла да повиши цените за пътниците с 14% в сравнение с периода преди пандемията и заяви, че ще възстанови нивата на заплащане на своите екипажи до нивата отпреди пандемията на 1 декември - четири месеца по-рано от предварително планираното.

"Силата на възстановяването това лято ни изненада", каза О'Лиъри пред BBC Radio 4, цитиран от Guardian. "Виждаме това огромно задържано търсене на пътувания. Мислехме, че ще отслабне през септември, октомври, но досега няма много признаци за това", добавя той.

Проблеми с Boeing

Въпреки че Ryanair се възстанови от пандемията по-бързо от голяма част от авиационната индустрия, растежът й през следващата година може да бъде възпрепятстван от "продължаващата неспособност на Boeing (BA) да изпълни своя график за доставки", заявява О'Лиъри.

Производителят на самолети обеща да достави всичките 51 самолета от обновения модел 737, поръчани от Ryanair, преди следващото лято, но О'Лиъри смята, че има нарастващ риск от "пропускане" с тези доставки. Мениджърът няколко пъти е описвал новите самолети като "променящи играта" за компанията му, като те са ключови за постигането на целта за превозване на 185 млн. пътници за фискалната 2023 г., която за компанията приключва през март 2024 г.

"Докато получим 45 до 46 самолета до средата на юни следващата година, тази цел все още е постижима", смята О'Лиъри. "Ако Boeing не успее да постигне това, мисля, че основата на растежа за следващата година вече е сигурна", добавя той пред Financial Times.

Известен с откровения си маниер, шефът на авиокомпанията описа ръководството на Boeing като "кокошки без глава" по-рано тази година в по повод на закъсненията на доставките на самолетите.

Влияние върху представянето на авиокомпанията също така може да окажат и потенциално нови варианти на ковид и войната в Украйна, смята още О'Лиъри. "Но без никакво негативно развитие, виждаме много силни бъдещи резервации, което е необичайно предвид нервността. В нашите предварителни резервации няма доказателства за нервност относно рецесията", заключава той.

Все още няма коментари
Нов коментар