TikTok намалява прогнозите си за приходи с 2 млрд. долара

Американският бизнес на китайската компания се преструктурира

TikTok намали очакваните си приходи заради по-ниски рекламни постъпления
TikTok намали очакваните си приходи заради по-ниски рекламни постъпления
TikTok намали очакваните си приходи заради по-ниски рекламни постъпления    ©  Reuters
TikTok намали очакваните си приходи заради по-ниски рекламни постъпления    ©  Reuters
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Китайската социална мрежа за споделяне на видеа TikTok е намалила прогнозите за доходите си за годината с поне 2 млрд. долара, твърдят източници на Financial Times. Това се е случило по време на виртуална среща на целия екип през септември.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Китайската социална мрежа за споделяне на видеа TikTok е намалила прогнозите за доходите си за годината с поне 2 млрд. долара, твърдят източници на Financial Times. Това се е случило по време на виртуална среща на целия екип през септември.

Изпълнителният директор Шоу Зи Чю е критикувал служителите си, че не са направили достатъчно продажби на реклами, което било и главната причина за намаляването на очакваните приходи с около 20%. Според сегашни и бивши служители на компанията, говорили пред английското издание обаче, проблемът е бил в прекалените разходи.

Първоначално TikTok прогнозира приходи между 12 и 14.5 млрд. долара тази година, но реалните приходи са по-скоро около 10 млрд. В Европа оборотът на TikTok е нараснал шест пъти през 2021 г., но загубите преди данъци са били 896 млн. долара, според документи от Камарата на компаниите на Обединеното кралство.

Това е първият знак, че и TikTok, въпреки че все още се разраства бързо, се бори със същите проблеми, които измъчват по-старите конкуренти в бранша. Миналия месец собственикът на Facebook и Instagram Meta отчете спад на приходите с 4%, докато YouTube и Snap отбелязаха забавяне на растежа на приходите.

Засега липсват изгледи приходите от реклама да се увеличат. Предвижда се рекламодателите в САЩ да похарчат 65.3 млрд. долара за социални медии тази година, което е увеличение на годишна база от едва 3.6%. Това е около 10 пъти по-бавно, отколкото през 2021 г., според оценки на eMarketer.

Преструктуриране на американския бизнес

Операциите на TikTok в САЩ са в процес на голямо преструктуриране, тъй като социалната платформа реагира на забавящата се икономика и все по-лошата среда за дигитална реклама.

Промените ще доведат до прехвърляне на генералния мениджър на Северна Америка Санди Хокинс, която до момента беше отговорна за бизнес операциите, продажбите и маркетинга в региона, в лидерската позиция в TikTok Shop в САЩ. Това е каналът за електронна търговия на компанията, като ByteDance - компанията собственик на TikTok, вижда най-голям потенциал за разрастване именно там.

Рокадата на Хокинс е била обявена на среща, която е била водена от Блейк Чандли - изпълнителен директор, базиран в Остин, Тексас, който ръководи глобалните бизнес решения. Чандли ще поеме ролята на Хокинс временно.

"Под ръководството на [Хокинс] екипът се превърна във важен играч в пространството на дигиталните реклами... и тя винаги се е застъпвала за своя екип и клиенти, което ни направи по-добър бизнес", каза Чандли в бележка до персонала в понеделник, видяна от FT.

Преназначаването на Хокинс е част от по-широко преструктуриране през последните четири месеца, при което по-малко от 100 служители са били съкратени. Уволненията включват около 20 висши мениджъри и е назначено ново ръководство, според трима души, запознати с преструктурирането. Като цяло броят на служителите на компанията в САЩ се е увеличил през последната година.