Estée Lauder е близо до придобиването на Tom Ford срещу 2.8 млрд. долара

Базираната в Ню Йорк компания е отправила по-добра оферта от френската Kering

Tom Ford доскоро беше в преговори и с Kering, но американската компания е направила по-добро предложение
Tom Ford доскоро беше в преговори и с Kering, но американската компания е направила по-добро предложение
Tom Ford доскоро беше в преговори и с Kering, но американската компания е направила по-добро предложение    ©  Reuters
Tom Ford доскоро беше в преговори и с Kering, но американската компания е направила по-добро предложение    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Американската козметична компания Estée Lauder е много близо до придобиването на луксозната марка Tom Ford, пише Financial Times. Според източници на изданието цената е 2.8 млрд. долара, като в тази сума е включен дълг на Tom Ford. Очаква се сделката да бъде оповестена в рамките на седмицата.


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Американската козметична компания Estée Lauder е много близо до придобиването на луксозната марка Tom Ford, пише Financial Times. Според източници на изданието цената е 2.8 млрд. долара, като в тази сума е включен дълг на Tom Ford. Очаква се сделката да бъде оповестена в рамките на седмицата.

За базираната в Ню Йорк Estée Lauder придобиването на Tom Ford ще бъде най-голямата и най-новата от поредица транзакции. Миналата година компанията пое пълен контрол върху канадската група за красота Deciem за около 1 млрд. долара.

Новините за търсенето на купувач за Tom Ford се появиха в началото на август, когато Wall Street Journal се позова на източници, които съобщиха за започването на преговори между компанията и Estée Lauder. В ранните етапи на преговорите съобщаваната сума беше 3 млрд. долара. Миналата седмица изданието разпространи информация, че двете компании са в напреднали преговори, но съгласие не е било постигнато по "няколко ключови въпроса".

Goldman Sachs беше наета да проучи продажбата на Tom Ford по-рано тази година и получи интерес от други луксозни марки, сред които и собственика на Gucci - Kering. Estée вече има дългогодишно лицензионно споразумение за продуктите за красота и парфюми на Tom Ford, което можеше да усложни сделката с Kering. Предложената от френската група сума също е била по-ниска от тази на американската компания.

Линията за красота на Tom Ford се представя особено добре в Китай, което е възможен пазар на растеж и за двете групи. Освен това компанията има доста доходоносен бизнес с очила чрез лицензионни сделки с производителя на слънчеви очила Marcolin.

Том Форд е известен с превръщането на Gucci от стабилен, семеен кожен бизнес в модна компания през 90-те години на миналия век в основата на това, което сега е Kering. Той напуска Gucci през 2005 г., за да основе Tom Ford заедно с Доменико де Соле, когото той наема в Gucci през 1994 г.

Докато Том Форд беше успешен като дизайнер, бизнесът имаше сериозни затруднения по време на пандемията от коронавирус и компанията беше принудена да съкрати и временно да освободи персонал.

Все още няма коментари
Нов коментар