Луксозните брандове стават все по-големи заради по-високите цени и свръхбогатите клиенти

Китай ще е от ключово значение за още по-силната 2023 г.

Брандовете за луксозни стоки ще увеличат продажбите си с 60% до 2030 г., твърди проучване на Bain & Company
Брандовете за луксозни стоки ще увеличат продажбите си с 60% до 2030 г., твърди проучване на Bain & Company
Брандовете за луксозни стоки ще увеличат продажбите си с 60% до 2030 г., твърди проучване на Bain & Company    ©  Reuters
Брандовете за луксозни стоки ще увеличат продажбите си с 60% до 2030 г., твърди проучване на Bain & Company    ©  Reuters

Луксозните брандове продължават да отчитат огромни печалби, като проучване на Bain & Company и Altagamma сочи, че това ще продължи и през следващата година напук на очакванията за рецесия. Изследването показва, че това се дължи главно на по-високите цени, които марките успяват да задържат, както и на свръхбогатите клиенти. Bain заяви, че всички категории са "процъфтявали" и през 2022 г. продажбите трябва да нараснат при около 95% от марките. Южна Корея и Югоизточна Азия са били "звездни" пазари, докато САЩ и Европа са били пазари със "силен растеж".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Луксозните брандове продължават да отчитат огромни печалби, като проучване на Bain & Company и Altagamma сочи, че това ще продължи и през следващата година напук на очакванията за рецесия. Изследването показва, че това се дължи главно на по-високите цени, които марките успяват да задържат, както и на свръхбогатите клиенти. Bain заяви, че всички категории са "процъфтявали" и през 2022 г. продажбите трябва да нараснат при около 95% от марките. Южна Корея и Югоизточна Азия са били "звездни" пазари, докато САЩ и Европа са били пазари със "силен растеж".

Според изчисленията на изследователската компания пазарът в края на годината ще достигне 353 млрд. долара, като се очаква ръстът през 2023 г. да бъде между 3 и 8%. Ключово значение за това ще има Китай и бъдещето на политиката за нулев ковид, която местната власт следва. Ако тя бъде значително отпусната или напълно прекратена, прогнозите на Bain са, че продажбите на луксозни стоки вероятно ще достигнат върха на предвидения растеж от около 6 до 8% през следващата година.

Общите продажби са се увеличили с 15% при постоянни обменни курсове между 2021 г. и 2022 г. на фона на растящата инфлация. Въпреки това 60% от увеличението се дължи на повишението на цените на ръчните чанти и други основни луксозни артикули, се казва в доклада.

Проучването идва на фона на силни резултати за лидерите в бранша, като LVMH регистрира увеличение на продажбите на годишна база от 19% за третото тримесечие. Показателите са подобни и при Kering и Hermes, като скокът е съответно от 14 и 24%.

Притеснения относно рецесия няма

Голяма част от купувачите са свръхбогатите, разкрива докладът на Bain. Техният разполагаем доход е малко вероятно да бъде засегнат от икономически спад, което ги прави чудесни клиенти. Най-богатите 2% осигуряват 40% от приходите от продажби в сравнение с 35% през 2009 г., каза пред Financial Times партньорът в Bain Клаудия д'Арпицио.

"Тези клиенти бяха голям лост за устойчивост и не е задължително да пазаруват в магазините; те са повече в частни събития, лично пазаруване. Марките могат да работят с тях дори когато магазините са затворени", добави тя. Натрупаните спестявания и желанието за обновление на гардероба също влияят позитивно на сектора, смята Д'Арпицио.

Глобалният растеж на луксозните стоки се очаква да се ускори допълнително след 2023 г., като Bain прогнозира увеличение на продажбите от 60% в периода между 2022 и 2030 г. Въпреки че няма да има "друг Китай", който да стимулира огромен приток на разходи, хората ще стават по-богати в региони, сред които Индия , Южна Корея и Мексико. Това ще доведе до около 10 млн. нови потребители за сектора годишно.