Danone отбелязва 50 години от емблематичната реч на Антоан Рибу

В България екипът на Danone следва активно принципите за корпоративната социална отговорност

Danone отбелязва 50 години от емблематичната реч на Антоан Рибу
Danone отбелязва 50 години от емблематичната реч на Антоан Рибу

За Danone и отговорността на компанията към здравето и планетата

Danone е глобален лидер, който прилага перспективно мислене, за да отговаря на корпоративната отговорност на компанията. Преди точно 50 години паметната реч на бившия изпълнителен директор - Антоан Рибу, предизвиква революционен отзвук сред работодателите. В нея той констатира, че "корпоративната отговорност не свършва до вратата на фабриката или офиса. Дейностите ѝ влияят върху качеството на живот на всеки гражданин. Имаме само една планета Земя. Живеем само веднъж". Вдъхновяващата реч, произнесена в Марсилия през 1972 г., призовава за различен бизнес подход, който да въздейства върху здравето на хората, запазване и обновяване на ресурсите на планетата и насърчаване на всеобхватния интерес към този начин на живот. Този момент се превръща в определящ за мисията на Danone в дългосрочен план и бележи раждането на "двойния модел" на управление на компанията, който съчетава постигането на икономически бизнес успехи със социални ползи за обществото. Danone продължава да постига целите си, а и дори да ги надхвърля, благодарение на ефикасния си работен модел.


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

За Danone и отговорността на компанията към здравето и планетата

Danone е глобален лидер, който прилага перспективно мислене, за да отговаря на корпоративната отговорност на компанията. Преди точно 50 години паметната реч на бившия изпълнителен директор - Антоан Рибу, предизвиква революционен отзвук сред работодателите. В нея той констатира, че "корпоративната отговорност не свършва до вратата на фабриката или офиса. Дейностите ѝ влияят върху качеството на живот на всеки гражданин. Имаме само една планета Земя. Живеем само веднъж". Вдъхновяващата реч, произнесена в Марсилия през 1972 г., призовава за различен бизнес подход, който да въздейства върху здравето на хората, запазване и обновяване на ресурсите на планетата и насърчаване на всеобхватния интерес към този начин на живот. Този момент се превръща в определящ за мисията на Danone в дългосрочен план и бележи раждането на "двойния модел" на управление на компанията, който съчетава постигането на икономически бизнес успехи със социални ползи за обществото. Danone продължава да постига целите си, а и дори да ги надхвърля, благодарение на ефикасния си работен модел.

Антоан Рибу е инициатор на идеята, че като отговорни производители компаниите трябва да носят отговорност не само за своите продукти, но и за тяхното въздействие върху здравето и планетата. Оттогава това е определящата мисия за Danone и основна цел зад всички иновации на компанията е да внесе здраве в ежедневието на хората чрез продуктите, които продава, като същевременно гарантира, че тяхното производство и опаковки са насочени към по-екологично бъдеще.

За тези 50 години компанията постигна значителен напредък, като следва своята мисия "Една планета. Едно здраве" (One Planet. One Health), водена от убеждението, че здравето на хората и това на планетата са неизменно свързани.

"Danone e компания с над 100-годишна история и пионер в налагането на разбирането, че отговорността на компанията не свършва до вратата на офиса. Щастливи сме днес да отбележим 50 години от знаменитата реч на главния изпълнителен директор на Danone Антоан Рибу през 1972 г. в Марсилия, която полага началото на нашата социално отговорна мисия и поставя за нас основите на един нов, прогресивен бизнес модел на управление, който следваме и до днес. Цялостната ни дейност в България и вдъхновящите локални проекти са доказателство за това", изтъкват от компанията.

Danone и КСО в България

Един от най-популярните социално отговорни проекти стартира именно в България. С всички свои действия Danone подкрепя както на местно, така и на глобално ниво визията на Антоан Рибу, която сега несъмнено се е превърнала в мисия на компанията.

"Данониада" - повярвай в мечтите си

Първият турнир "Данониада" се провежда в България в навечерието на Световното първенство по футбол през 1998 г. във Франция и в него участват над 1000 ученически отбора от цялата страна. Голямото желание и ентусиазъм, с които децата се включват в турнира, дава ясен сигнал на компанията за необходимостта от продължаване на този социален проект. Благородната инициатива на "Данон Сердика" АД е посрещната с ентусиазъм в цялата група Danone. Така през 2000 г. по модела на българската "Данониада" се организира първият Международен турнир за купата на Danone (Danone Nations Cup). За почти 24-годишната история на турнира в България над 100 000 деца са участвали в него, преживели са невероятни емоции и отборната игра. "Данониада" е най-награждаваната социална инициатива на Danone в България.

За в бъдеще Danone ще продължава да следва завета на Антоан Рибу и е уверена, че в сътрудничество с всички свои марки целенасочените ѝ усилия ще продължават да подкрепят здравословния начин на живот и да помагат за изграждане на по-добро общо бъдеще с по-екологични решения.