Производителят на медени гелчета "Мелифера" ще търси 2 млн. лв. през борсата

За да бъде успешно предлагането на 15 декември, компанията трябва да набере поне 0.5 млн. лв.

Биляна Лаундс-Николова е създател и изпълнителен директор на компанията.
Биляна Лаундс-Николова е създател и изпълнителен директор на компанията.
Биляна Лаундс-Николова е създател и изпълнителен директор на компанията.    ©  Цветелина Белутова
Биляна Лаундс-Николова е създател и изпълнителен директор на компанията.    ©  Цветелина Белутова
Темата накратко
  • Компанията ще предложи над 450 хил. акции на цена от 4.4 лв, с което гони оценка от 4.8 млн.
  • Средствата ще бъдат използвани основно за увеличаване на производството и маркетинг.
  • Дружеството ще инвестира в разработването на нови енергийни продукти от пчелен мед.

Коледа наближава, подготовката за празниците постепенно обзема съзнанието на много хора, но на борсата активността не спира. "Мелифера", компанията, която произвежда хранителни продукти от мед, планира да проведе първично публично предлагане (ИПО) на 15 декември, чрез което може да набере около 2 млн. лв. капитал. Фирмата ще предложи на инвеститорите 456 500 обикновени поименни безналични акции на цена 4.40 лв. За да се счита за успешно предлагането, компанията трябва набере поне 0.5 млн. лв., или около 114 хил. записани акции.

Сладка история

Основана през 2016 г. от Биляна Лаундс-Николова, която към момента е изпълнителен директор, "Мелифера" е компания, която разработва енергийни хранителни продукти, базирани на органичен мед, за които твърди, че са изцяло био. Самото име на компанията в буквален превод от гръцки означава "див мед".


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Темата накратко
  • Компанията ще предложи над 450 хил. акции на цена от 4.4 лв, с което гони оценка от 4.8 млн.
  • Средствата ще бъдат използвани основно за увеличаване на производството и маркетинг.
  • Дружеството ще инвестира в разработването на нови енергийни продукти от пчелен мед.

Коледа наближава, подготовката за празниците постепенно обзема съзнанието на много хора, но на борсата активността не спира. "Мелифера", компанията, която произвежда хранителни продукти от мед, планира да проведе първично публично предлагане (ИПО) на 15 декември, чрез което може да набере около 2 млн. лв. капитал. Фирмата ще предложи на инвеститорите 456 500 обикновени поименни безналични акции на цена 4.40 лв. За да се счита за успешно предлагането, компанията трябва набере поне 0.5 млн. лв., или около 114 хил. записани акции.

Сладка история

Основана през 2016 г. от Биляна Лаундс-Николова, която към момента е изпълнителен директор, "Мелифера" е компания, която разработва енергийни хранителни продукти, базирани на органичен мед, за които твърди, че са изцяло био. Самото име на компанията в буквален превод от гръцки означава "див мед".

Резултатите на компанията показват, че тя все още е на ниво зародиш (seed). През 2021 г. са отчетени приходи 137 хил. лв., като финансовият резултат за последната година е загуба 44 хил. лв. За първите 9 месеца от 2022 г. няма особена промяна, въпреки че се забелязва известен растеж. Приходите са около 139 хил. лв., като загубата е около 50 хил. лв.

Компанията произвежда пакетчета с хранителни гелчета, които са базирани на подсладен мед. Подобни гелчета консумират атлетите на спортните форуми по време на почивките. Засега компанията все още не продава големи количества, но годишният й капацитет към момента е 1.25 млн. тубички с различни вкусове.

До септември 2022 г. компанията е с едноличен собственик - основателят, но преди няколко месеца компанията се преобразува в акционерно дружество, като приема "нов акционер" и увеличава капитала й. "Интермайндс" ЕООД, компания за маркетинг и реклама, която отново е собственост на Биляна Лаундс-Николова, апортира имот на "Мелифера", като го влива в собствения му капитал. Така капиталът на дружеството се увеличава от 400 000 акции на 643 500 акции с номинал от 1 лев, като 243 500 от тях са свързани с имота, който "Интермайндс" апортира на компанията. Ако предлагането премине успешно, оценката на "Мелифера" може да достигне 4.8 млн. лв.

Енергия от мед

Въпреки че приходите на компанията все още са сравнително малки, а печалба няма, прогнозите на "Мелифера" са за драстичен ръст през следващите години. Очакванията са приходите тази година да достигат 200 хил. лв., над 1 млн. през следващата и над 6 млн. през 2024 г. Нетна печалба се очаква чак след две години: 1.8 млн. според проспекта на компанията (в сравнение с 0.5 млн. загуба през 2023 г.). В устава на дружеството е заложено, че поне 50% от финансовия резултат на годишна база ще се разпределя под формата на дивидент сред акционерите.

В момента "Мелифера" все още не е разработила търговските си канали за MelliGEL, малкото пакетче, състоящо се от овкусен мед. В плановата на компанията са да има и нови продукти като MelliTONIC, тонизираща напитка, но на първо място идва увеличаване на производството и реклама. "Планираме да използваме средствата от борсата, за да увеличим производствения си капацитет", споделя пред "Капитал" Биляна Лаундс-Николова. В момента компанията произвежда около 1.2 млн. пакетчета, като целта е до две години обемът да надхвърли 5.5 млн., което изисква инвестиции в персонал, инвентар и машини.

"Освен това планираме и маркетинг стратегия", допълва предприемачът, като посочва, че това ще е първият реален опит за навлизане на пазарите, въпреки че реално компанията извършва "първата си продажба през 2019 г.". В дългосрочен план компанията планира да инвестира около 10% от приходите си в маркетинг и реклама, но през 2023 г. комуникационната стратегия ще бъде в основата на дружеството. "Планираните разходи за маркетинг, продажби и дистрибуция са ключови, за да се установят отношения, които се очаква да генерират устойчиви приходи от 2024 г.", казват от компанията.

Доверие в прогнозите

Целта на "Мелифера" е да навлезе в сравнително нов сектор: на хранителните добавки, предназначени за спортисти, атлети и почитатели на екстремните преживявания. В плановете на дружеството са споменати навлизането на нови пазари - предимно в държави от Близкия изток и Югоизточна Азия, където компанията ще си партнира с местни дистрибутори. На фона на прогнозираните бъдещи потоци съветникът по емисията на "Мелифера" - "Юг маркет", смята, че цената на акциите може да е и по-висока. Естествено това е, ако прогнозите се сбъднат.

Към настоящия момент обаче нещата стоят по различен начин. Компанията все още не реализира нетни печалби, тъй като има много малки продажби, а осъществяването им в бъдеще ще зависи от ефективността на маркетинговата стратегия. Ако процедурата мине успешно, "Мелифера" ще се превърне 13-ата компания на БЕАМ пазара. И четвъртата за последния месец на 2022 г.

7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    jinx avatar :-P
    jinx
    • - 2
    • + 3

    :)
    При 200 000 лева приходи да търсиш оценка от 5 милиона е... откачено.

    Или може би трябва да повярваме, че след 40% YoY ръст ще има 500% ръст в годината на световна рецесия?

    Нередност?
  • 2
    kingp1n avatar :-|
    kingp1n
    • - 1
    • + 2

    До коментар [#1] от "jinx":

    Абсолютна комедия е тая оценка.

    Нередност?
  • 3
    katia_1 avatar :-|
    Rational
    • - 1
    • + 3

    Миналата година повечето компании, излезли на BEAM, не бяха особено читави, но тази година съотношението цена-качество се влошава още повече.

    Нередност?
  • 4
    stelita avatar :-|
    stelita
    • - 2
    • + 1

    Вие май не можете добре да разчитате цифрите и да виждате по далеч от носа си. Оценката отразява пазар, който е милиарден, фирмата е инвестирала досега в маркетинг и тестване на продуктите, за да са готови за продажба. Нормално е да има загуба и тя е поета. Пък вие яжте кренвирши и се наслаждавате.

    Нередност?
  • 6
    jinx avatar :-P
    jinx
    • - 1
    • + 2

    До коментар [#4] от "stelita":

    Из числата (аз чета числа, не цифри): Заложен е 32х ръст на приходите до 2024, но само 4.6х ръст на производството... т.е. 7x увеличение на цените при неспирен темп на растеж :D

    Радвам се, че вие така добре "разчитате цифрите" - бихте ли инвестирали в компанията?

    А ако разчитате така добре цифрите, как сте с буквите в статията, където ясно пише, че не са инвестирали в маркетинг досега?

    ПС. Маркетинга идва след тестването на продукта, а в компании като тази капиталовите разходи са за скалиране, т.е. производство. Ако за 6 години оборотът е стигнал само 0.2М, това е най-много лайфстайл бизнес, който никой адекватен инвеститор няма да докосне.

    Нередност?
  • 7
    stelita avatar :-|
    stelita

    До коментар [#6] от "jinx":

    Не мисля, че подхождате адекватно. Знам, какво седи зад тези цифри, защото съм в комуникация с компанията. Всяка цифра има своето обяснение. И да, последните години е инвестирано много в маркетинг, за да се напасне продукта, рецептата, патентите, сертификацията и удовлетворението на потребителите.
    Попрочетете малко за функционалните храни и тяхното бъдеще. Това е единствения български продукт, сертифициран за употреба от Международната антидопингова асоцияция. В момента продуктите се тестват вкл. в лаборатории, от професионални отбори и играчи на топ ниво във всички спортове почти, вкл. зимни.

    Нередност?
Нов коментар