"Ина трейд": Да ти върви по розова вода

Компанията продава собствени козметични продукти на повече от милион потребители в 25 европейски държави

Продуктите, които Васил продава през своята платформа, са произведени от компанията на родителите му в Панагюрище
Продуктите, които Васил продава през своята платформа, са произведени от компанията на родителите му в Панагюрище
Продуктите, които Васил продава през своята платформа, са произведени от компанията на родителите му в Панагюрище
Продуктите, които Васил продава през своята платформа, са произведени от компанията на родителите му в Панагюрище
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Темата накратко
  • Създадената и управлявана от Васил Ралчев "Ина трейд" осъществява онлайн търговия с 24 европейски страни и Великобритания.
  • В Панагюрище семейство Ралчеви имат собствена дестилерия, в която преработват суровината от етеричномаслени култури, засeти на площ близо 5000 декара.
  • С няколко партньори от Пловдив Васил Ралчев прави първия Български логистичен център за онлайн магазини извън България.

Визитка:

Позиция: #1 в регион Пазарджик и #3 в сектор "Козметика и фармация"

Име: "Ина трейд"

Сектор: Търговия с козметика

Създадена: 2017 г.

Собственик: Васил (94%), Елена (5%) и Мария Ралчеви (1%)

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Темата накратко
  • Създадената и управлявана от Васил Ралчев "Ина трейд" осъществява онлайн търговия с 24 европейски страни и Великобритания.
  • В Панагюрище семейство Ралчеви имат собствена дестилерия, в която преработват суровината от етеричномаслени култури, засeти на площ близо 5000 декара.
  • С няколко партньори от Пловдив Васил Ралчев прави първия Български логистичен център за онлайн магазини извън България.

Визитка:

Позиция: #1 в регион Пазарджик и #3 в сектор "Козметика и фармация"

Име: "Ина трейд"

Сектор: Търговия с козметика

Създадена: 2017 г.

Собственик: Васил (94%), Елена (5%) и Мария Ралчеви (1%)

Нищо чудно, че Васил Ралчев (25 г.) започва да учи бизнес и мениджмънт на земеделието във Великобритания. От родители си, които са сменили професиите си - тя диригент, той пожарникар, за да станат биоземеделци, синът "прихваща" страстта към природно чистите продукти. И като студент намира идеята, с която да издигне семейния бизнес в по-висока орбита - електронна търговия.

Днес създадената и управлявана от Васил Ралчев "Ина трейд" осъществява онлайн търговия с 24 европейски страни плюс Великобритания. Компанията продава продукти със семейната марка "Ина есеншълс". "Създадох собствен онлайн магазин, в който да продавам вторичните продукти, произвеждани от родителите ми в град Панагюрище. Това са розова вода, лавандулова вода и други производни от етеричните масла продукти", разказва пред "Капитал" младият предприемач.

Как се прави

"Ина трейд" продава само и единствено през интернет. За фирмата работят много български студенти, които са в чужбина. Общо 70 души е целият екип, като в тях са включени и производителите. Във всяка точка в Европейския съюз този екип доставя до 24 часа поръчката на клиента с помощта на фулфилмънт центрове, където се складират, пакетират и изпращат стоките. А клиенти вече са над 1 000 000 ценители на биологично чистите розова вода, лавандулова вода, отскоро борова вода и бяла козметика. От Панагюрище стоката - 20 български козметични продукта - чрез онлайн магазина на "Ина трейд" се изпраща до складове в ЕС. Оттам нататък платформата на фирмата се интегрира с платформата на склада, така че, когато се получи поръчка в сайта, тя веднага влиза и в нея.

Панагюрската стока отива до складовете групирано - на палети, а работата на хората в европейските логистични центрове е да разопаковат палета, да подберат и групират за клиента продуктите, които е поръчал. И да ги изпратят веднага. Резултатите не закъсняват - приходите за 2021 г. достигат 10.4 млн. лв., а печалбата - 2.5 млн. лв. За сравнение - приходите от продажби за 2020 г. са 3.522 хил. лв., а крайният финансов резултат - 540 хил. лв.

И все пак откъде един милион европейци научават за българските продукти, създадени в Панагюрище? Васил Ралчев открито споделя: "Използваме социалните мрежи за реклама. Ние сме конкурентоспособни не само с продуктите, но и с историята ни. Тя ни прави разпознаваеми. Нашият маркетинг не е да кажем: Ето това е нашата розова вода, която помага за суха кожа. Ние казваме: Ето това е нашето семейство Ралчеви. Започнали сме нашия бизнес в България през 2000 г. Залагаме на социална политика и подпомагаме хора от малцинствата.

Разказваме как гледаме нашите растения, как създаваме нашите продукти. Имаме контрол върху целия процес и всичко го създаваме като семейство. Хората се вживяват и стават съпричастни на семейната ни история и не само заради продукта и неговите ефекти, а и заради нашата история те стават наши клиенти. И освен това промотираме с гласа на нашите клиенти. Когато някой си купи наш продукт и ни сподели преживяванията си, ние представяме и тях. Петя от Добрич например пише: "Вашата лавандулова вода много помогна на моите деца да се отърват от акнето, сега те имат самочувствие в училище и по-добри оценки." Тези истории се превръщат в наша реклама, разказва Васил.

Инвестиции в мотивация

В Панагюрище семейство Ралчеви имат собствена дестилерия, в която преработват суровината от етеричномаслени култури, засeти на площ близо 5000 декара. С разрастването на бизнеса собствените насаждения не достигат, така че вече използват и външни доставчици. Това не е лесно, защото в България биосертифицираните производители не са много. "За продуктите ни от бял бор обаче използваме други дестилерии, с които си партнираме", уточнява Васил Ралчев. От дестилерията суровините пристигат във фирмения цех за производство на козметика и разфасоване в Панагюрище. Бялата козметика - шампоани, кремове, балсами и маски, се произвежда на ишлеме в Пловдив.

"Като управител имах огромното желание да контролирам нещата изкъсо", разказва Васил Ралчев. Но бързо осъзнава, че този подход не е добър, защото отнема удовлетворението от постигнатия успех на младите хора, които са осъществили сами даден проект. "Тяхната мотивация не е като на по-старото поколение, което иска да дойде в офиса и да си тръгне начаса в края на работния ден. Младите хора търсят и признание. Затова сега се стремя "звездата на отбора" да не съм аз, а хората, които реализират проектите", обяснява управителят на "Ина трейд".

Инвестицията в доверие към хората, работещи в компанията, може да се измери точно. С деветте стартиращи компании, работещи под общия бранд на "Ина есеншълс". Началото е поставено с "отделянето" на партньора Георги Димитров, който създава своя фирма. "Моделът, който използвах, е да позволя на моя партньор, както и на другите управители на бранда InaЕssentiasl - Борислав Йорданов, Мона Виделова, Елена Ралчева и Мария Ралчева, на които имам доверие, да отворят собствени компании, пазаруващи стоката си от "Ина трейд". Моделът ни не предполага вътрешна конкуренция, защото работим на различни пазари", коментира Васил Ралчев.

Пред големи перспективи

В момента компанията е на крачка от навлизане на пазарите в САЩ, Канада и Австралия. Но 2022 г. ще бъде ключова и с една важна инвестиция - с няколко партньори от Пловдив Васил Ралчев прави първия Български логистичен център за онлайн магазини извън България. "На 15 октомври тази година отворихме огромен склад в Словакия, където ще правим логистика за фирми от цял свят, включително и нашата, за цяла Европа. Това е важен бизнес ход за нас, защото от 12 такива партньора минаваме на един. Подписали сме договори с големите спедитори в цяла Европа като DHL, TNT, DPD, Hermes и ще доставяме големите ни пратки до 2 дни почти навсякъде в Европа", разказва Ралчев.

Васил Ралчев и Георги Димитров създават и нова компания, която ще отговаря за всички пазари извън Европа. Бизнесът в Словакия вече е отделен в специална фирма на трима съдружници. Размерът на инвестицията там е 250 хил. евро. Прогнозите са, че през 2022 г. "Ина трейд" ще постигне оборот 20 млн. лева, като ще запази същия процент на печалба като през 2021 г.

Навлизане при големите

"През 2023 г. решихме да стартираме електронна търговия и с други платформи като Amazon, Ebay, Emag, Alibaba. Защо го правим чак сега? Защото искахме да създадем разпознаваем бранд, преди да го предложим в цял свят. Освен това ще имаме възможност за глобална логистика. От склада ни в Словакия чрез DHL ще правим доставки в цял свят до 4-5 дни на всеки континент. Бизнесът ни ще стане глобален, това е ключово за нас. Най-важно за нас остава да мотивираме и да правим част от това пътешествие нашия екип.

Именно екипът на InaEssentials, който искрено вярва, че един малък бранд от Панагюрище може да се конкурира със световните, е искрицата, която ни зарежда. В момента инвестираме в нов производствен цех в Панагюрище, където ще можем да каним клиенти от цял свят и да подпомогнем местната икономика", казва Васил Ралчев. Стойността на инвестицията в новия цех за бяла козметика е 1.4 млн. лв. Финансирането на новите начинания в Словения и в Панагюрище е поравно и със собствени средства от фирмите "Биофлекс" на Васил Ралчев и Георги А. Димитров и фирмата "Биг Арена".