Kaufland – единственият ритейлър в страната, който сертифицира качеството си
Иван Чернев, главен изпълнителен директор на "Kaufland България"


Съдържание от "Kaufland България"

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Г-н Чернев, за поредна година Kaufland е ненадминат лидер в модерната търговия в България. Кое е в основата на вашата стратегия за запазването на тази позиция?
- На първо място в основата на нашата стратегия седи много работа - лидерството се отстоява с много работа всеки ден. Това на практика се случва в постоянен стремеж да надскачаме себе си и очакванията, които клиентите ни имат за нас, включително и чрез смелостта за въвеждане на различни иновации. Изключително важен е и екипът. Без силен и мотивиран екип, който да гледа към обща цел, подобен успех не би бил възможен. Комбинацията от тези елементи - много работа, смелост за иновации и силен екип, ни донесе много добри резултати и през изминалата година.
Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните плановеГ-н Чернев, за поредна година Kaufland е ненадминат лидер в модерната търговия в България. Кое е в основата на вашата стратегия за запазването на тази позиция?
- На първо място в основата на нашата стратегия седи много работа - лидерството се отстоява с много работа всеки ден. Това на практика се случва в постоянен стремеж да надскачаме себе си и очакванията, които клиентите ни имат за нас, включително и чрез смелостта за въвеждане на различни иновации. Изключително важен е и екипът. Без силен и мотивиран екип, който да гледа към обща цел, подобен успех не би бил възможен. Комбинацията от тези елементи - много работа, смелост за иновации и силен екип, ни донесе много добри резултати и през изминалата година.
През 2022 успешно реализирахме плановете си за експанзия и за модернизация. Открихме два нови обекта в София и обновихме 12 магазина в цялата страна, пpeвpъщaйки ги в мyлтифyнĸциoнaлни тъpгoвcĸи цeнтpoвe, като част от нашата Оnе Ѕtор Ѕhорріng ĸoнцeпция, с която оcигypявaмe по-голямо yдoбcтвo и дocтъп дo още повече пpoдyĸти и услуги на нашите клиенти. Разширихме значително и асортимента, който предлагаме на клиентите си - над 20 000 са артикулите, които могат да бъдат намерени в нашите магазини. През пролетта на 2022 г. представихме нашата карта за лоялност Kaufland Card и към момента тя има над 1.4 млн. активни потребители. Отделно от това приоритетно задълбочихме и партньорството си с българските производители, като увеличихме броя на договорите за предварително изкупуване, увеличихме с 30% дела на българските плодове и зеленчуци в нашите магазини и изкупихме родна земеделска продукция за над 32 млн. лв. Сред големите ми лични гордости за изминалата година е и увеличението на артикулите от собствената ни българска марка "Брей!", като днес те са повече от 100 в основните категории, включително и 10 вида плодове и зеленчуци. Усилията, които полагаме за развитието на бранда "Брей!", обогатявайки го с качествени български продукти, не останаха неоценени от клиентите ни и за втора поредна година част от тях се превърнаха в абсолютен фаворит и в конкурса "Продукт на годината".
Говорите за иновации - кои са иновациите, които внедрихте на българския пазар?
- Иновации внедряваме навсякъде в работата си - от строителството на новите ни магазини и модернизацията на съществуващи, през концепцията за вътрешността на филиалите, до дигитализация на процесите на оперативно ниво, включително и на тези, свързани с подбора на нови колеги за екипа ни. Може би най-видими от гледна точка на клиента са иновациите, които въвеждаме вътре в магазините ни. През 2022 г. инвестирахме над 120 млн. лв. в нови и модернизиране на част от съществуващите ни магазини. Преминахме към 100% "зелена енергия" и направихме значителни инвестиции, за да намалим въглеродния отпечатък от дейността си. Вече цели 48 от нашите магазини вече притежават EDGE сертификат за "Зелена сграда". Врезултат на зелените иновации, които прилагаме, и по-специално благодарение на нашите иновативни сгъваеми палети редуцирахме опаковъчното фолио, което използваме в логистиката си, с над 95%.Спестихме над 1100 тона годишно въглеродни емисии в резултат на замяната на обикновените щайги за плодове и зеленчуци с каси за многократна употреба - отново много значителна инвестиция със сериозни екологични последствия. И това са само малка част от иновациите, които внедрихме. Списъкът е наистина дълъг и ние не спираме да го обогатяваме.
Казвайки, че не спирате да развивате бизнеса си, накъде ще продължите през 2023?
- Независимо че годината започна съвсем скоро, ние вече работим върху един много важен за нас, а и за клиентите ни проект - това е гаранцията за качество на нашата свежа витрина. От 2022 г. започнахме да сертифицираме продукти и процеси със сертификата за качество TÜV Austria. Така още през миналата година се превърнахме в единствения ритейлър в България, който държи да доказва качеството си, така че нашите клиенти да бъдат сигурни, че това, което им предлагаме, отговаря на най-съвременните европейски стандарти. След серия от одити през 2022 г. получихме два престижни международни сертификата за качество TÜV - единият е за витрината ни с обслужване в столичния квартал "Банишора", която се превърна в единствената сертифицирана витрина в света, а вторият е за логистичния ни център в с. Стряма. TÜV сертификатът за Централния ни склад валидира, че работните процесите там отговарят на най-високите международни стандарти - безопасност на храните, качество на процесите и контрол на рисковете. В момента работим върху други подобни проекти, които да валидират качеството на продукцията, която предлагаме в магазините си. Процесът е дълъг и сложен, но ние сме мотивирани да преминем през него, защото това означава повече сигурност за нашите клиенти.