Всички продукти на "Кока-Кола" ще са с прикрепени към бутилката капачки
Компанията ще промени опаковките си до края на годината с цел да се улесни рециклирането им


Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
До края на 2023 г. всички продукти от портфолиото на "Кока-Кола" в България, които са в пластмасови бутилки, ще бъдат с прикрепени към бутилката капачки. Промяната ще засегне над 275 млн. бутилки за една година. Мярката има за цел да улесни рециклирането на цялата опаковка и в крайна сметка да доведе до намаляване на пластмасовите отпадъци. От миналата година минералната вода "Банкя" вече се предлага в такива бутилки.
"Въвеждането на прикрепени капачки е важен етап от пътя ни към устойчиви опаковки и иновации и е част от прилагането на новата Европейска директива за пластмасата за еднократна употреба, чиито изисквания за продуктов дизайн на капачките ще влязат в сила от 3 юли 2024 г., обобщи на пресконференция Юрг Буркхалтер, генерален директор на "Кока-Кола ХБК България".
До края на 2023 г. всички продукти от портфолиото на "Кока-Кола" в България, които са в пластмасови бутилки, ще бъдат с прикрепени към бутилката капачки. Промяната ще засегне над 275 млн. бутилки за една година. Мярката има за цел да улесни рециклирането на цялата опаковка и в крайна сметка да доведе до намаляване на пластмасовите отпадъци. От миналата година минералната вода "Банкя" вече се предлага в такива бутилки.
"Въвеждането на прикрепени капачки е важен етап от пътя ни към устойчиви опаковки и иновации и е част от прилагането на новата Европейска директива за пластмасата за еднократна употреба, чиито изисквания за продуктов дизайн на капачките ще влязат в сила от 3 юли 2024 г., обобщи на пресконференция Юрг Буркхалтер, генерален директор на "Кока-Кола ХБК България".
Новият дизайн
Бутилките с прикрепена капачка вече се произвеждат в производствения център на компанията в Костинброд. Промяната за всички продукти ще се реализира поетапно през първото полугодие на годината.
"Инвестицията е значителна. Тя включва работата, която сме предприели с доставчиците за разработване на потенциални решения за капачки, които отговарят на изискваните от нас стандарти за качество, но също така и значителни капиталови разходи за преустройване на производствените ни линии с цел производство на напитките с новите капачки. Това е процес, който се реализира в продължение на няколко години", коментираха от компанията за "Капитал".
В разработването на новото дизайнерско решение са вложени много усилия за научноизследователска и развойна дейност, сътрудничество с доставчици и потребителски тестове. Капачките са тествани в лабораторията за изследване и развитие на опаковките на "Кока-Кола" в Брюксел, за да се гарантира, че те не само осигуряват комфорт на потребителите, но и отговарят на най-високите технически стандарти, както и на стандартите за безопасност. Дизайнът на капачката е проектиран така, че да улесни събирането и рециклирането на опаковките, уточни Юрг Буркхалтер.

Продължаващи усилия
Системата на "Кока-Кола" в България продължава да отчита резултати в изпълнение на мисията на корпорацията за "Свят без отпадъци". Докладът за устойчиво развитие на българското дружество за 2020-2021 г. показва, че 100% от опаковките на всички "Кока-Кола" продукти вече са рециклируеми. Допълнително, благодарение на олекотяването на бутилките на своите продукти, през 2021 г. компанията е спестила над 1150 тона пластмаса, което се равнява на над 58 млн. бутилки Coca-Cola от половин литър. Всички спестени материали са спомогнали значително за предотвратяването на изпускане в атмосферата на над 2500 тона въглеродни емисии.
Системата на "Кока-Кола" в България отчете и предсрочно изпълнение на една от ключовите си цели до 2025 г. - намаляване на преките въглеродни емисии с 30%, като спести общо над 90 483 тона емисии от цялостната си дейност в страната за периода 2020-2021 г., посочиха от компанията.
Продължаващи инвестиции
През миналата година двата завода на "Кока-Кола ХБК" в България - в Костинброд и в Банкя, са произвели над 326 млн. литра напитки. През тази година са предвидени над 17 млн. лв. инвестиции в двете предприятия - за подобряване на енергийната ефективност, за намаляване на отпечатъка от въздействието върху околната среда, за намаляване на разходите за вода и енергия за единица продукция, съобщи Милена Завалова, директор на производствения център в Костинброд.

За 26 години от създаването на завода в Костинброд в него са инвестирани над 160 млн. лева. Само през 2019 г. в него са направени инвестиции за над 40 млн. лв. в производствена ефективност, инфраструктура, разширяване на складовата база, изграждане на водопровод Костинброд-Волуяк.
3 коментара
Голям почитател (консуматор) съм на колата. Но не пия българска - костинбродска от както почнаха да и слагат глюкозно-фруктозен сироп (от царевица) вместо захар, и и развалиха вкуса. От Кока Кола България високомерно казват, че вкуса на прудикта им бил като на американската... И частично са прави, и там вече не се използва захар, а не че е вкусна. И затова американците, които си искат оригиналният вкус, купуват тъй наречената еврейска кола (със жълти капачки), която се продава когато на евреите по празник им е забранено да консумират царевица. Тя също е само със захар. За в България, купувам от паралелен внос от Румъния или Украйна, където колата е още със захар и с оригиналният хубав вкус. Българската е пикня, особено ако и свалят газировката (защото газът е скъп). Същото усещат и знаят моите приятели. Предполагам и бираджиите имат подобни проблеми.
Инициативата на компанията "Кока Кола" е похвална. Но що се отнася до продуктите ѝ, не мисля, че си струват парите и риска за здравето.
До коментар [#1] от "milenmihailov":
Затова в България предпочитам Пепси.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.