Новият брой:
Първият опит за ротационен кабинет в България

Растежът на "Бии смарт текнолоджис" в чужбина започва от Румъния

Компанията ще свързва местни пчелари и потребители чрез бизнес модела на "Истински мед" и "Осинови кошер"

Основателят на компанията Сергей Петров (вляво) каза, че в румънската платформа вече участват около 10 пчелари
Основателят на компанията Сергей Петров (вляво) каза, че в румънската платформа вече участват около 10 пчелари
Основателят на компанията Сергей Петров (вляво) каза, че в румънската платформа вече участват около 10 пчелари    ©  Надежда Чипева
Основателят на компанията Сергей Петров (вляво) каза, че в румънската платформа вече участват около 10 пчелари    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Българската "Бии смарт текнолоджис", която предлага технологии за дистанционно следене на кошери и платформа за търговия с пчелни продукти, започва да работи в Румъния. По-малко от година след като компанията набра 1.2 млн. лв. на борсовия Пазар за растеж на малки и средни предприятия (BEAM), за да подкрепи растежа си в чужбина, първият пазар вече е факт. Чрез местно дъщерно дружество "Бии смарт" планира да предлага бизнес модела на "Истински мед" за електронна търговия, както и услугата "Осинови кошер". Вече са подписани и първите договори с партньори, каза основателят на компанията Сергей Петров за "Капитал".

Пренасяне на модела

В България "Бии смарт" предлага платформа (pollenity.com), която свързва над 30 пчелари в цялата страна с потребителите. Освен това чрез услугата "Осинови кошер" тя дава възможност на физически лица и компании да "осиновят" избрани от тях кошери, които да посещават и от които да получават мед.

Българската "Бии смарт текнолоджис", която предлага технологии за дистанционно следене на кошери и платформа за търговия с пчелни продукти, започва да работи в Румъния. По-малко от година след като компанията набра 1.2 млн. лв. на борсовия Пазар за растеж на малки и средни предприятия (BEAM), за да подкрепи растежа си в чужбина, първият пазар вече е факт. Чрез местно дъщерно дружество "Бии смарт" планира да предлага бизнес модела на "Истински мед" за електронна търговия, както и услугата "Осинови кошер". Вече са подписани и първите договори с партньори, каза основателят на компанията Сергей Петров за "Капитал".

Пренасяне на модела

В България "Бии смарт" предлага платформа (pollenity.com), която свързва над 30 пчелари в цялата страна с потребителите. Освен това чрез услугата "Осинови кошер" тя дава възможност на физически лица и компании да "осиновят" избрани от тях кошери, които да посещават и от които да получават мед.

Същият модел ще бъде приложен и в Румъния. "Ние не предлагаме български мед на румънските потребители, а правим същата система за тях", обясни Петров. В съобщение до борсата от "Бии смарт" уточняват, че платформата официално е стартирала през декември с пускането на локален сайт (pollenity.ro) и профили в социалните мрежи. "От тогава забелязваме сериозен интерес от местната публика, като сме достигнали до близо 250 хил. човека, от които близо 10 хил. са посетили нашия онлайн магазин. Генерирането на първите абонаменти и поръчки ни позволи да адаптираме и усъвършенстваме своята услуга за местните потребители", се казва в съобщението. Програмата "Осинови кошер" (Adopta un Stup) пък е открита през февруари тази година, като в нея вече участват няколко компании - Hipp, Nestle, местният офис на Endeavor.

Екип от хора и пчели

Решението да се насочи към Румъния компанията е взела след проучване на пазара в Европа в края на миналата година. "Основните причини бяха сходните икономически и социални условия, по-лесната и бърза дистрибуция, липсата на ясно изразена конкуренция, мащабите на пазара и фактът, че страната е сред най-големите производители на пчелен мед в Европа", посочват от дружеството.

За няколко месеца досега компанията вече е успяла да изгради начална мрежа от пчелари, дистрибутори и логистични партньори, като към момента в платформата са включени около 10 пчеларя. На място е сформиран и екип от трима души - маркетинг, обслужване на клиенти и бизнес развитие. Петров уточни, че скоро предстои да бъде регистрирано и местно дружество на "Бии смарт", но операциите вече са уточнени.

Целта на компанията през следващите месеци ще бъде да разшири дейността си и да увеличи клиентите си в Румъния. За други чужди пазари все още е рано да се говори. "Анализираме коя ще е най-добрата ни следваща стъпка", каза Петров.

През 2022 г. "Бии смарт" е разширила значително бизнеса си в страната, като оборотът й е нараснал двойно до над 1 млн. лв. В платформата на компанията вече участват над 3400 кошера и повече от 25 хил. потребителя, които през миналата година са купили 57 хил. кг мед.

Все още няма коментари
Нов коментар