"Нестле България" отчете 11.3% ръст на приходите през 2022 г.

През тази година компанията ще инвестира 15 милиона лева в увеличаване на производството и нови продукти

Петър Стоилов, изпълнителен директор на "Нестле България": Компанията отчита 5% ръст в обем през 2022, което означава потребителска консумация. Това се случва на фона на 4.5% спад на индустрията за храни в страната, по данни на Nielsen.
Петър Стоилов, изпълнителен директор на "Нестле България": Компанията отчита 5% ръст в обем през 2022, което означава потребителска консумация. Това се случва на фона на 4.5% спад на индустрията за храни в страната, по данни на Nielsen.
Петър Стоилов, изпълнителен директор на "Нестле България": Компанията отчита 5% ръст в обем през 2022, което означава потребителска консумация. Това се случва на фона на 4.5% спад на индустрията за храни в страната, по данни на Nielsen.
Петър Стоилов, изпълнителен директор на "Нестле България": Компанията отчита 5% ръст в обем през 2022, което означава потребителска консумация. Това се случва на фона на 4.5% спад на индустрията за храни в страната, по данни на Nielsen.
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

"Нестле България" отчита двуцифрен ръст на приходите през 2022 г. - година на постпандемия, инфлация, увеличени цени на суровини и енергия в световен мащаб, войната в Украйна, несигурност на доставките, съобщи изпълнителният директор на компанията Петър Стоилов по време на традиционна среща с представители на медии.

Българското дружество отбелязва 11.3% ръст на продажбите, от който реален вътрешен ръст 6% (отчита продажбите в обем по цени от предходната година), а в резултат от ръста в цените - 5.2%. За сравнение - през 2021 г. "Нестле България" отчете над 292.5 млн. лв. продажби, което означава, че за 2022 продажбите на българското дружество надхвърлят 300 млн. лева.

"Нестле България" отчита двуцифрен ръст на приходите през 2022 г. - година на постпандемия, инфлация, увеличени цени на суровини и енергия в световен мащаб, войната в Украйна, несигурност на доставките, съобщи изпълнителният директор на компанията Петър Стоилов по време на традиционна среща с представители на медии.

Българското дружество отбелязва 11.3% ръст на продажбите, от който реален вътрешен ръст 6% (отчита продажбите в обем по цени от предходната година), а в резултат от ръста в цените - 5.2%. За сравнение - през 2021 г. "Нестле България" отчете над 292.5 млн. лв. продажби, което означава, че за 2022 продажбите на българското дружество надхвърлят 300 млн. лева.

"Компанията отчита 5% ръст в обем през 2022, което означава потребителска консумация. Това се случва на фона на 4.5% спад на индустрията за храни в страната, по данни на Nielsen", съобщи още Петър Стоилов.

През 2022 дружеството е произвело над 20 хил. тона продукти, целта е тази година производството да се увеличи. Затова две трети от планираните 15 милиона лева инвестиции ще бъдат насочени към увеличаване на производителността и нови продукти, уточни изпълнителният директор на компанията.

Ръст и през първото тримесечие на 2023

Според Стоилов бизнесът в страната за поредна година е изправен пред предизвикателства: "институционална и политическа несигурност, далеч по изразена инфлационна спирала, политическа криза, липса на работна ръка".

"Нестле България" обаче отчита ръст на продажбите и през първото тримесечие на тази година въпреки неблагоприятните обективни условия за бизнес. Скокът на приходите на българското дружество е 12.7%, като той изпреварва ръста от 9.3% за цялата група "Нестле", съобщи Петър Стоилов. Неговата прогноза е, че този ръст ще се ускори до края на годината.

В седем продуктови категории

"Нестле България" оперира в страната в седем продуктови категории: кафе, шоколад, млечни, зърнени закуски, кулинарни, детско хранене, храни за домашни любимци. "Добрата новина е, че се адаптираме спрямо предизвикателствата на пазара и растем в обем, на практика във всички категории и канали на реализация, по-бързо от индустрията "Храни и напитки" в България. За съжаление ръстът ни в стойност не може да компенсира инфлационния тренд и в повечето категории не успяваме да спечелим дял в стойност.

По-конкретно по категории успяваме да запазим лидерските си позиции в "кафе", но без да увеличаваме допълнително пазарния си дял. Сходно е и в категориите "храни за домашни любимци" и "зърнени закуски", където без изразени отклонения запазваме лидерство и пазарен дял. Категорията, в която сме силно засегнати и губим дял, е "кулинарната", като основна причина за това е прекратената продажба на нудъли. Бяхме принудени да затворим за цяла година производството им в завода ни в Харков, когато започна войната в Украйна, но за радост сега е възстановено и планираме релансиране", обобщи в интервю за "Капитал" през февруари т.г. Петър Стоилов.

В България "Нестле" работи от 1994 г. Софийската фабрика от 2007 г. е избрана за един от петте центъра за производство на Kit-Kat на континента. През ноември 2021 г. с инвестиция от 19 млн. лв. швейцарският гигант започна производство в софийския си завод на втори глобален бранд след Kit-Kat - шоколадовите дражета Smarties, предназначени за местния пазар и за експорт. В софийската фабрика се произвеждат над 790 продукта (с разновидности на продукт и грамажи - бел. авт.), като близо 40% се изнасят за 34 пазара.

"За 29 години от стъпването си в България "Нестле" е инвестирала 350 млн. лева, като една трета от тях - в последните пет години", обобщи Петър Стоилов.

"Нестле България" в подкрепа на обществото


"Нестле България" работи целенасочено в няколко направления в подкрепа на обществото. Първото е наречено "Добра храна" и изисква целенасочени усилия за подобряване на хранителните формули на фирмените продукти с цел влагане на повече пълнозърнести култури, повече мляко и кафе, по-малко захар, както и още по-стриктна политика за комуникация към деца чрез телевизии, дигитални платформи и др., обобщи Нели Ангелова, мениджър "Комуникации" за "Нестле Югоизточен пазар" (на снимката).

С програмата "Нестле за по-здрави деца" компанията се опитва чрез образование да мотивира децата да превърнат балансираното хранене, движението и грижата за планетата в траен здравословен навик. През 2022 г. в инициативата са се включили 33 хил. деца от 156 училища и детски градини. Видеоурок от "Нестле за по-здрави деца" ще влезе в програмата на българските училища, съобщи Нели Ангелова.

Компанията е дарила над 1 милион лева през 2022. Тази година към познатите инициативи "Нестле България" прибавя една нова - "SOS залесяване". В партньорство с община Стамболово и експерти от Лесотехническия университет и Министерството на земеделието българското дружество ще инвестира средства и усилия, за да възстанови 30 декара опожарена гора на терена на община Стамболово, съобщи Нели Ангелова.
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    wlw1412404891378370 avatar :-|
    Slav Zahariev
    • + 1

    Нестле не затвори бизнеса си в Русия... Добрият потребител е информирания потребител.

    Нередност?
  • 2
    karatista avatar :-|
    karatista

    про 20-30% и повече ръст на цените на храните тия 11-12% са несериозни

    Нередност?
  • 3
    nkr051069990 avatar :-|
    Охо

    Сега със сушата във Франция, Испания и Италия вероятно ще се удвоят. Да не забравяме, че именно CEOто на нестле каза официални това

    Нередност?
  • 4
    nkr051069990 avatar :-|
    Охо
    • + 1

    Сега със сушата във Франция, Испания и Италия вероятно ще се удвоят. Да не забравяме, че именно CEOто на нестле отдавна каза официално това, което всички знаят - "Достъпа до чиста вода не е човешко право."
    Стотици милиони африканци го знаят това откак са се родили, но друго си е CEO на нестле да ни го каже и на нас европейците.

    Нередност?
Нов коментар