Ще продължим да създаваме силни партньорства, които превръщат пазаруването в преживяване

Елиза Грънчарова, ръководител "Стратегически маркетинг" на "BILLA България"

Елиза Грънчарова, ръководител "Стратегически маркетинг" на "BILLA България"
Елиза Грънчарова, ръководител "Стратегически маркетинг" на "BILLA България"
Елиза Грънчарова, ръководител "Стратегически маркетинг" на "BILLA България"
Елиза Грънчарова, ръководител "Стратегически маркетинг" на "BILLA България"
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Визитка

Елиза Грънчарова е ръководител отдел "Стратегически маркетинг" в "BILLA България". Тя е завършила магистърски програми "Международни отношения" и "Планиране и прогнозиране на икономически системи" в УНСС. Има допълнителна квалификация като Chartered Marketer към Chartered Institute of Мarketing във Великобритания. Преди да се присъедини към екипа на веригата, работи в The Coca-Cola Company, където заема различни ръководни позиции.

Как се промени комуникацията между хората след пандемията? А тази между компанията и нейните клиенти?

Ръстът на дигиталното потребление след пандемията изгради новата реалност в комуникацията между хората и между компаниите и клиентите. Бизнесът ни вече адаптира своята комуникационна стратегия. Все повече се фокусираме не само към привличането, но и върху задържането и дългосрочните взаимоотношения с клиентите ни, преминавайки от подход, ориентиран към асортимента, към подход, ориентиран към клиента. Политиката на BILLA е насочена към изграждане на доверие, създаване на по-голяма стойност за потребителите и изграждане на дълготрайна връзка с тях.

В магазините на BILLA все по-често виждаме да се отбелязват различни поводи, включително международни празници като Хелоуин, Свети Валентин, Деня на детето - разкажете ни малко повече, как се роди тази идея?

- В BILLA обичаме празниците - български или международни, защото те ни събират с нашите приятели и близки. Ние също празнуваме заедно с клиентите. Всяка година за Хелоуин екипите на магазините ни правят своя авторска украса и винаги ни изненадват с оригиналните си идеи. Вярваме, че тяхното въодушевление създава радостни емоции и за посетителите в магазина. Нашето мото "BILLA винаги до вас" отразява желанието ни да сме винаги от полза на нашите клиенти, включително когато те самите искат да създадат повод за своите близки и да ги зарадват с нещо, което те обичат. Стремим се да направим тази задача възможно най-лесна и приятна за тях, когато пазаруват в нашите обекти.

BILLA е първата верига супермаркети в България, която лансира своя седмична рекламна брошура в началото на хилядолетието. Как се променя тя през годините до днес и наближава ли краят на хартиените брошури?

- За много хора у нас получаването и преглеждането на хартиената брошура е техният малък седмичен ритуал. Преминаването към дигиталните брошури трябва да се случва постепенно, така че всички потребители, независимо от тяхната възраст и населеното място, в което живеят, да могат да се адаптират към промяната. Радваме се, че голяма част от нашите клиенти вече го направиха, като преминаха изцяло към дигиталната ни брошура. Инвестициите в системи за подобряване на взаимоотношенията с клиентите ни (CRM) ще разгърнат допълнително нейния потенциал. Да, преходът от хартиена към дигитална брошура няма да се случи за една нощ, но ние, както и нашите колеги от други европейски държави, вървим в тази посока, защото осъзнаваме колко необходима е тази трансформация.

Как сътрудничеството с шеф Виктор Ангелов подобри разнообразието от готови ястия във вашите топли витрини и повиши ли се интересът към тях?

- Разнообразието от вкусни, пресни и качествени ястия в топлата витрина на BILLA винаги е привличало и улеснявало нашите клиенти при взимането на "готови решения" за обяд или вечеря. Признатият и доказан професионалист шеф Виктор Ангелов надгради и предостави своите препоръки за подобряване на традиционните български и европейски рецепти за още по-силно кулинарно преживяване, с много грижа и внимание към клиентите ни. Неговият майсторски почерк даде ново измерение на топлата ни витрина и значително увеличи клиентите в обектите ни в цялата страна.

Все повече търговци предлагат оферти, които включват по-добра цена при покупка на по-голямо количество. Каква е стратегията на BILLA при мултипак предложенията и какъв е интересът към тях?

- Така наречените мултипак предложения набират популярност, защото в търсене на по-добра цена клиентите са склонни да закупят по-голямо количество от даден продукт. Ние в BILLA предпочитаме да им дадем тази промоционална цена за всяка бройка, без да се налага да купуват повече, отколкото имат нужда. Така печелим своите лоялни клиенти и знаем, че ако са доволни, ще се върнат отново при нас.

BILLA си партнира с едни от най-големите компании за бързооборотни стоки на българския пазар, включително и по отношение на своите маркетингови кампании, като инициативата "Грилла е в Билла", реализирана съвместно със "Загорка", "Нестле" и "Пепси". Да очакваме ли и други подобни колаборации в бъдеще?

- Когато силните брандове обединяват усилия, те стават още по-силни. Кампанията "Грилла е в Билла" е доказателство за това, защото даде желаното ускорение на бизнеса както за нас, така и за нашите партньори. В основата й е свързващата сила на положителни, споделени преживявания с близки и приятели по време на грил сезона. Заедно с нашите партньори от "Загорка", "Нестле" и "Пепси" направихме така, че всичко, необходимо за едно перфектно грил преживяване с компания, да бъде достъпно на едно място - в нашите обекти. Затова надградихме кампанията си, като предоставихме барбекюта и грил аксесоари на компанията "Вебер" - един от световните лидери, предлагащ продукти с доказано качество. "Грилла е в Билла" се открои като послание във всички комуникационни канали и достигна до съзнанието на нашите потребители, което ни прави особено щастливи. Започнахме и ще продължим да създаваме силни партньорства, които да превръщат пазаруването от задължение в едно наистина вълнуващо преживяване.

Какви нововъведения планирате по отношение на своите лоялни програми - BILLA Card и BILLA App?

- В ритейл среда, в която преобладават големите ценови отстъпки, лоялните програми имат огромен потенциал. Те са инструментът, чрез който комуникираме с клиентите си и разбираме индивидуалните им потребности и предпочитания, за да можем да им дадем точно това, което им е необходимо - предложения, които да надхвърлят масовите промоции.

Колкото и пъти да видя оферта за плодови млека, няма да си купя, защото вкъщи не пием такива. Друго е, ако персонализирано получа оферта за марка качествено вино, което харесвам. Затова и разработваме нови функционалности за нашите BILLA Card и BILLA App, които вярвам, че ще ни помогнат значително да подобрим потребителското преживяване. Ще продължаваме да бъдем новатори в това отношение, като надграждаме нашите предложения с една основна цел - да отговорим на високите очаквания на нашите клиенти, така че те да се чувстват спокойни, когато пазаруват, и да виждат в наше лице един доверен и сигурен помощник в грижата за техните любими хора.