Ще продължим да създаваме силни партньорства, които превръщат пазаруването в преживяване
Елиза Грънчарова, ръководител "Стратегически маркетинг" на "BILLA България"


Съдържание от "BILLA България"

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Визитка
Елиза Грънчарова е ръководител отдел "Стратегически маркетинг" в "BILLA България". Тя е завършила магистърски програми "Международни отношения" и "Планиране и прогнозиране на икономически системи" в УНСС. Има допълнителна квалификация като Chartered Marketer към Chartered Institute of Мarketing във Великобритания. Преди да се присъедини към екипа на веригата, работи в The Coca-Cola Company, където заема различни ръководни позиции.Как се промени комуникацията между хората след пандемията? А тази между компанията и нейните клиенти?
Ръстът на дигиталното потребление след пандемията изгради новата реалност в комуникацията между хората и между компаниите и клиентите. Бизнесът ни вече адаптира своята комуникационна стратегия. Все повече се фокусираме не само към привличането, но и върху задържането и дългосрочните взаимоотношения с клиентите ни, преминавайки от подход, ориентиран към асортимента, към подход, ориентиран към клиента. Политиката на BILLA е насочена към изграждане на доверие, създаване на по-голяма стойност за потребителите и изграждане на дълготрайна връзка с тях.
В магазините на BILLA все по-често виждаме да се отбелязват различни поводи, включително международни празници като Хелоуин, Свети Валентин, Деня на детето - разкажете ни малко повече, как се роди тази идея?
- В BILLA обичаме празниците - български или международни, защото те ни събират с нашите приятели и близки. Ние също празнуваме заедно с клиентите. Всяка година за Хелоуин екипите на магазините ни правят своя авторска украса и винаги ни изненадват с оригиналните си идеи. Вярваме, че тяхното въодушевление създава радостни емоции и за посетителите в магазина. Нашето мото "BILLA винаги до вас" отразява желанието ни да сме винаги от полза на нашите клиенти, включително когато те самите искат да създадат повод за своите близки и да ги зарадват с нещо, което те обичат. Стремим се да направим тази задача възможно най-лесна и приятна за тях, когато пазаруват в нашите обекти.
BILLA е първата верига супермаркети в България, която лансира своя седмична рекламна брошура в началото на хилядолетието. Как се променя тя през годините до днес и наближава ли краят на хартиените брошури?
- За много хора у нас получаването и преглеждането на хартиената брошура е техният малък седмичен ритуал. Преминаването към дигиталните брошури трябва да се случва постепенно, така че всички потребители, независимо от тяхната възраст и населеното място, в което живеят, да могат да се адаптират към промяната. Радваме се, че голяма част от нашите клиенти вече го направиха, като преминаха изцяло към дигиталната ни брошура. Инвестициите в системи за подобряване на взаимоотношенията с клиентите ни (CRM) ще разгърнат допълнително нейния потенциал. Да, преходът от хартиена към дигитална брошура няма да се случи за една нощ, но ние, както и нашите колеги от други европейски държави, вървим в тази посока, защото осъзнаваме колко необходима е тази трансформация.
Как сътрудничеството с шеф Виктор Ангелов подобри разнообразието от готови ястия във вашите топли витрини и повиши ли се интересът към тях?
- Разнообразието от вкусни, пресни и качествени ястия в топлата витрина на BILLA винаги е привличало и улеснявало нашите клиенти при взимането на "готови решения" за обяд или вечеря. Признатият и доказан професионалист шеф Виктор Ангелов надгради и предостави своите препоръки за подобряване на традиционните български и европейски рецепти за още по-силно кулинарно преживяване, с много грижа и внимание към клиентите ни. Неговият майсторски почерк даде ново измерение на топлата ни витрина и значително увеличи клиентите в обектите ни в цялата страна.
Все повече търговци предлагат оферти, които включват по-добра цена при покупка на по-голямо количество. Каква е стратегията на BILLA при мултипак предложенията и какъв е интересът към тях?
- Така наречените мултипак предложения набират популярност, защото в търсене на по-добра цена клиентите са склонни да закупят по-голямо количество от даден продукт. Ние в BILLA предпочитаме да им дадем тази промоционална цена за всяка бройка, без да се налага да купуват повече, отколкото имат нужда. Така печелим своите лоялни клиенти и знаем, че ако са доволни, ще се върнат отново при нас.
BILLA си партнира с едни от най-големите компании за бързооборотни стоки на българския пазар, включително и по отношение на своите маркетингови кампании, като инициативата "Грилла е в Билла", реализирана съвместно със "Загорка", "Нестле" и "Пепси". Да очакваме ли и други подобни колаборации в бъдеще?
- Когато силните брандове обединяват усилия, те стават още по-силни. Кампанията "Грилла е в Билла" е доказателство за това, защото даде желаното ускорение на бизнеса както за нас, така и за нашите партньори. В основата й е свързващата сила на положителни, споделени преживявания с близки и приятели по време на грил сезона. Заедно с нашите партньори от "Загорка", "Нестле" и "Пепси" направихме така, че всичко, необходимо за едно перфектно грил преживяване с компания, да бъде достъпно на едно място - в нашите обекти. Затова надградихме кампанията си, като предоставихме барбекюта и грил аксесоари на компанията "Вебер" - един от световните лидери, предлагащ продукти с доказано качество. "Грилла е в Билла" се открои като послание във всички комуникационни канали и достигна до съзнанието на нашите потребители, което ни прави особено щастливи. Започнахме и ще продължим да създаваме силни партньорства, които да превръщат пазаруването от задължение в едно наистина вълнуващо преживяване.
Какви нововъведения планирате по отношение на своите лоялни програми - BILLA Card и BILLA App?
- В ритейл среда, в която преобладават големите ценови отстъпки, лоялните програми имат огромен потенциал. Те са инструментът, чрез който комуникираме с клиентите си и разбираме индивидуалните им потребности и предпочитания, за да можем да им дадем точно това, което им е необходимо - предложения, които да надхвърлят масовите промоции.
Колкото и пъти да видя оферта за плодови млека, няма да си купя, защото вкъщи не пием такива. Друго е, ако персонализирано получа оферта за марка качествено вино, което харесвам. Затова и разработваме нови функционалности за нашите BILLA Card и BILLA App, които вярвам, че ще ни помогнат значително да подобрим потребителското преживяване. Ще продължаваме да бъдем новатори в това отношение, като надграждаме нашите предложения с една основна цел - да отговорим на високите очаквания на нашите клиенти, така че те да се чувстват спокойни, когато пазаруват, и да виждат в наше лице един доверен и сигурен помощник в грижата за техните любими хора.