Свитото търсене понижава продажбите на "Алкомет" към края на март
Шуменският производител на алуминиеви изделия очаква пазарите да започнат да се възстановяват през второто тримесечие


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Шуменският завод за алуминиеви изделия "Алкомет" отчита двуцифрено понижение на продажбите през първото тримесечие на годината заради свитото търсене на пазара. Компанията продава продуктите си основно в Европа, където икономиката е в застой. По-малките обеми на продукцията, както и по-ниските цени на алуминия са причините приходите на дружеството да намалеят с 38% към края на март. Печалбата също е с 59% надолу спрямо година по-рано (виж таблицата). Очакванията обаче са през второто тримесечие търсенето да започне плавно да се възстановява.
По-малки обеми, но ръст при специалните изделия
Пазарите на алуминиеви продукти са останали нестабилни през първите месеци на годината. Докато при пресовите продукти е имало постепенно възстановяване, при валцовите продукти поръчките са продължили да намаляват, става ясно от консолидирания отчет на "Алкмомет", включващ и резултатите на дъщерното "Евромет", което има малка тежест. Това е довело до спад на общите продажби като обем продукция с над 35% спрямо първото тримесечие на 2022 г.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.