Предлагаме грижа и релакс на гостите на KASHMIR
Анна Божкова - комплексен управител на хотел KASHMIR ("Кашмир") - Велинград


Съдържание от Хотел KASHMIR

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Визитка
Анна Божкова от седем години e комплексен управител на Arte Spa&Park Hotel. Носител е редица отличия, сред които наградата на БХРА за "Най-добър хотелски мениджър на България" за 2020, 2021 и 2022 г., както и на BAHA за "Най-добър хотелски мениджър на Балкани" за 2020 г.Kashmir Wellness & SPA Hotel във Велинград приема гости на възраст над 14 години. Защо избрахте концепцията Adults only? Какви са вашите наблюдения и смятате ли, че тя ще има успех в България?
Отговорът е много лесен и малко егоцентричен - защото искаме да сме различни, иновативни, запомнящи се. Ако оставим това настрана, могат да се изложат много причини, които обосновават решението ни.
Туризмът и туристическият продукт в България са достатъчно разнообразни и атрактивни и покриват огромна част от видовете търсене на клиентите. Много колеги развиват изключително успешни концепции, свързани със семейни пътувания, както и с пътувания, в които забавлението на децата е водещото. Ние самите, в други наши обекти, покриваме същите ниши.
При KASHMIR търсехме нещо ново, предизвикателно, истински рядко срещано в България и разбира се - емблематично. Самото местоположение на хотела, историята му и невероятните му дадености откъм природа и вода ни насочиха да мислим за мир, спокойствие, релакс, хармония, време за нас самите.
При концепцията Adults Only в KASHMIR не става въпрос просто за възрастова бариера, тя е хоризонт, откриващ пред гостите ни възможности за нови изживявания, за грижи, насочена към нас самите.

Презентирахте продукта си с една по различна рекламна кампания, каква е обратната връзка от нея?
- По време на двегодишния период на реновация на хотела никъде и по никакъв начин не сме промотирали или презентирали хотела и идеята му като цяло. Малко преди откриването решихме да "представим на света" KASHMIR по един по-нетрадиционен за България начин. Инфлуенс кампания, минала през повече от 200 известни личности, "заля" интернет пространството, без да казва много и така провокацията беше налице.
Обратната връзка от кампанията беше "бурна" - от крайно положителни до "усмихнато" отрицателни реакции - палитрата от чувства беше широка, но ние постигнахме целта си. Заявихме се.

Упрекват ли в дискриминация? Как се спряхте на възрастовите ограничения за посетители от 14 плюс? Защо не 18 плюс години? Мрънкащите 15-годишни тийнейджъри не смущават ли спокойствието на родителите си също?
- Възрастовото ограничение е на база на наблюдение, на база на опит и желание. Ние всъщност вярваме, че се грижим както за вашите, така и за нашите деца. Вярваме, че родителите имат здрави и щастливи деца, тогава, когато те самите са здрави и щастливи. Вярваме в здравословната почивка, вярваме в необходимостта от време за нас самите. Вярваме, че в "морето" от хотели за цялото семейство е редно да предоставим и такива само за част от него. Вярваме, че има гости, които НЕ са родители, които търсят места и изживявания само за възрастни. Вярваме, че създаваме продукт за всички, въпреки че не всички го изпробват на място.
Разбира се, 15-годишният тийнейджър може да смути спокойствието на близките си и останалите гости точно толкова колкото и 51-годишният възрастен. И в двата случая се надяваме това да са изключения.

Възможно ли е повечето ваши гости да са баба и дядо, а не релакс за мама и тате? Какъв е вашият таргет като възраст и социален статус?
- Нашият таргет са хора, които обичат грижата и времето за себе си, които се наслаждават на вековна природа и магична, минерална вода, хора, за които храненето е ритуал и удоволствие, а пълният релакс - мечта. Добре дошли са мама, тате, баба, дядо, Мими, Гошо и Елена - без значение от семейния статус. Един човек не се обуславя само от формата и принадлежността му в семейството, така че предлагам да не ги дискриминираме така.

Велинград се превърна в SPAстолицата на Балканите. Какво е специфичното и различното във вашата бизнес концепция?
- Велинград се утвърди като най-добрият SPA курорт в България, туризмът тук е постоянно развиващ се и обновяващ се. Гостът има възможност да се наслади на различни и категорично добри места за настаняване.
Специфичното и различното в бизнес концепция на KASHMIR е повече от ясно. Това, което не е специфично и не е различно от, надяваме се, всички хотелиерски бизнес концепции, е грижата. Независимо от стила на хотела, от таргета му, звездите и местоположението му - грижата за клиента трябва да е водеща, в която и да е концепция.

Има ли "подводни камъни" в бизнес концепцията, с които трябва да се справяте?
- Разбира се, иначе би било твърде лесно. Тук отново ще намесим децата и желанието на родителите им да бъдат навсякъде с тях. Това наистина е бариера на едно ниво, но разбира се, е право на личен избор.
Вторият "подводен камък", ако така можем да го наречем, е 50-годишната история, която носи мястото. История, събрала много спомени на гости, много мечти и копнежи. Тук задачата ни е да докажем на гостите ни, че сме запазили най-ценните предимства на мястото и само сме подобрили материалното.

Кашмирът е синоним на лукс и изящество. Как галите душата на вашите гости?
- Да, името ни е такова, старанието и желанието - също. Работим в различни насоки да доставяме максимално удоволствие на гостите си.
Водени от сетивата, които разпознават и оценяват всяка наслада, ние градим усещания чрез вкус, слух, зрение, обоняние и допир.
Вкусът ни е любим. За да бъдем различни и тук, приготвихме вечеря по алпийски образец. Висококласни ястия по преценка на шеф-готвач се поднасят на нашите гости всяка вечер.
Слухът е повече от задоволен - обградени от 360 градуса гора, непременно ще чуете птиците с първите дневни лъчи.
Зрение - ако синьо и зелено носят спокойствие и свежест в деня ви, тогава сте на правилното място. Интериорът също не отстъпва - сигурни сме, че гледката ще ви хареса.
Обоняние - всички свързваме определени места с определени аромати, това е и причината всяко кътче на хотела да носи собствен такъв. Аромат, заключен в спомен.
Допир - естествени материи навсякъде около вас.

Ако трябва с две думи да опишете KASHMIR пред бъдещите си посетители, кои ще са те?
- Me & You...Just us two.Магично място.