Новият тренд в пазаруването - високо качество на справедлива цена в удобна локация и бързо
Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България"


Съдържание от "Лидл България"

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Визитка
Милена Драгийска управлява "Лидл България" от 2007 г., когато веригата стъпва на българския пазар. Започва кариерата си в "Lidl Германия" през 2002 г. като регионален мениджър продажби за регионите на Щутгарт и Карлсруе. След това продължава професионалното си развитие в централата на Lidl, където отговаря за различни международни проекти за Lidl International. Член е на управителния съвет на Германо-българската индустриално-търговска камара, УС на Съвета на жените в бизнеса в България, УС на фондация "Америка за България" и УС на Българския форум на бизнес лидерите, както и член на УС на Сдружението за модерна търговия.Милена Драгийска ще бъде лектор на конференцията Ecommerce and Retail Summit 2023, организирана от "Капитал", която ще се проведе на 8 юни т.г. Повече за събитието и регистрацията може да видите тук.
Какво се промени в потребителското поведение и кои са актуалните тенденции, които се очертаха?
Натрупването на кризи от различно естество в последните три години значително повлия върху начина на живот на хората, а това от своя страна промени и потребителските нагласи. Хората станаха по-предпазливи и внимателни в потреблението. В подобна ситуация цените имат все по-голямо значение, а интересът към стоките с намаление продължава да расте, но не за сметка на качеството и свежестта. Отчитаме по-често, но по-селективно пазаруване. Световните проучвания показаха определено засилен интерес към собствените марки като по-изгодна и умна алтернатива, но със същото добро качество. Потребителите - дори и тези, които са финансово стабилни, все повече предпочитат промоционални стоки. Хората искат да получат най-доброто за парите си, по възможност бързо и лесно. Умното пазаруване не е нова тенденция, но обстоятелствата я направиха още по-актуална и сякаш по-осъзнато и практично потребителите подхождат към този начин на пазаруване. Високото качество на справедлива цена в удобна локация и без губене на излишно време - това е новият тренд.
Как реагирахте вие в тази ситуация? Какви промени направихте в отговор на растящата предпазливост в потреблението?
- В тази ситуация силата на бизнес модела на Lidl става още по-видна. Собствените марки с оптимално съотношение качество - цена, добре подбран асортимент, удобни локации, прегледна подредба на стоките, която улеснява пазаруването. Така потребителите пестят време и средства, защото получават най-доброто за парите си, при това лесно, бързо и удобно. Развихме предложения в асортимента, обогатихме механики и формати на промоции, надградихме комуникацията в различни канали, включително атрактивността на мобилното приложение Lidl Plus. Това е и в основата на т.нар. смарт шопинг, който потребителите все повече предпочитат. Затова уверено можем да кажем, че Lidl e магазинът, в който хората пазаруват умно в смисъла на смарт шопинг. Лоялността на клиентите е видна в редица числа - ръст на потребителите, оборот, резултати от различни проучвания за клиентска удовлетвореност и др. Потребителското поведение просто стимулира нашия екип от изключителни професионалисти да търси иновативни и бързи решения в отговор на актуалните потребности на различните общности от клиенти.