Интелектуалната собственост в модния свят

Дизайнерите използват всички налични средства за защита на продуктите си

В две свои решения Общият съд на ЕС стига до заключението, че шахматният мотив на LV в редуващи се цветове на светло и тъмно сиво, или кафяво и бежово, не е отличителен.
В две свои решения Общият съд на ЕС стига до заключението, че шахматният мотив на LV в редуващи се цветове на светло и тъмно сиво, или кафяво и бежово, не е отличителен.
В две свои решения Общият съд на ЕС стига до заключението, че шахматният мотив на LV в редуващи се цветове на светло и тъмно сиво, или кафяво и бежово, не е отличителен.    ©  Reuters
В две свои решения Общият съд на ЕС стига до заключението, че шахматният мотив на LV в редуващи се цветове на светло и тъмно сиво, или кафяво и бежово, не е отличителен.    ©  Reuters
Не се предоставя защита, когато дизайнът или търговската марка не са нови или достатъчно отличителни, дори ако те са разпознаваеми.

Модната индустрия е бойно поле. Конкуренцията е жестока - всеки иска да остави своя отпечатък, като представи нещо различно, модерно и забележително. Докато се надпреварват помежду си, дизайнерите имат пред себе си и допълнително предизвикателство – правото на интелектуална собственост. От една страна, правото на интелектуална собственост помага за защитата на дизайна и търговските марки, а фалшифицирането на продуктите може да доведе до сериозни последствия. Но от друга страна, правото на интелектуална собственост не предоставя защита, когато дизайнът или търговската марка не са нови или достатъчно отличителни, дори ако те са разпознаваеми от (почти) всички мъже и жени, запознати с модата.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал