С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 авг 2018, 10:34, 2833 прочитания

Неправителствени организации могат да кандидатстват за 10 млн. лв. еврофинансиране

До 15 октомври могат да подават проекти за мониторинг на законодателството

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Авторът Силвия Тодорова е изпълнителен директор на "Ню Ай", член на БАКЕП

Още по темата

Фондовете за градско развитие - различният подход за финансиране на проекти

Средствата за градско развитие и туристическа и културна инфраструктура възлизат на над 600 млн. лв.

24 окт 2018

Бизнесът очаква през есента еврофинансиране за 100 млн. евро

Парите ще бъдат за подобряване на производствените възможности на малки и средни предприятия и такива от информационните технологии

4 юли 2018

Еврофинансиране на туристически атракции от национално и световно значение

При подготовката на проект кандидатът за подкрепа трябва да проведе публично обсъждане

6 юни 2018

Какво е специфичното при подготовка на проект за иновация

До края на 2018 г. ще бъде обявена още една схема за внедряване на иновации, както и за развитие на иновационни клъстери

9 май 2018

Над 100 млн. евро ще бъде еврофинансирането на неземеделски дейности

Очаква се приемът на проекти да започне през май, средствата ще бъдат разпредели в 4 основни сектора - производство, услуги, занаяти и туризъм

18 апр 2018
Максималният размер на финансиране на проект е 90 хил. лв.
Оперативна програма "Добро управление" откри процедура за подбор на проекти за "Повишаване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство". Това е втората такава, насочена към неправителствените организации (НПО) през този програмен период. През миналата година имаше една, насочена към гражданския сектор, във връзка с граждански контрол върху реформата в съдебната система.

Подготовката


Подготовката на процедурата стана в диалог с неправителствения сектор, за да покрие максимално възможностите за ефективно изпълнение на целите, поставени в редица стратегически документи, и да предпостави реални възможности за постигане на взаимодействие между администрацията, гражданите и бизнеса при формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство.

При подготовката на процедурата експертно внимание беше отделено на приложимия режим държавна помощ – минимална помощ, доколкото той е доста рестриктивен при безвъзмездното финансиране, което един бенефициент може да получи в три последователни финансови години – до 200 хил. евро. Процедурата е очаквана от неправителствения сектор, тъй като директното грантовото финансиране на национално ниво за НПО през последните години е силно ограничено основно до двете реализирани процедури по ОПАК през 2007 и 2008 г. и Програмата за подкрепа на НПО в България за периода 2009-2014 на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство.

Каква е целта



Целта на сегашната процедура е да насърчи партньорско управление с гражданите и бизнеса в актуални области като подобряване процесите по предоставяне на услуги, по-добра регулаторна среда, борба с корупцията, предотвратяване на конфликта на интереси и злоупотреба със служебно положение, спазване на етичните норми от държавните служители.

Процедурата е насочена към следните типове бенефициенти:

- Юридически лица с нестопанска цел, учредени на основание на ЗЮЛНЦ, определени за извършване на дейност в обществена полза с поне една приключена финансова година към датата на кандидатстване (НПО)
- Национално представителните организации на работодателите и на работниците и служителите, признати от Министерския съвет, т.нар. социално-икономически партньори
- Мрежи/коалиции/платформи на НПО/СИП с членове, отговарящи на горните условия.

Допустими партньори са освен посочените организации като бенефициенти и:

- Административни структури на изпълнителната власт
- Администрации на държавни институции, органи, и други лица, създадени с нормативен акт, различни от административните структури на изпълнителната власт
- Държавни органи, създадени с Конституцията на Република България или с нормативен акт.

Допустими дейности за финансиране

Допустимите дейности следва задължително да попадат в една от следните групи, като се насърчава с оглед по-висока оценка на проектното предложение комбинация от дейности от различни групи:

Допустими дейности от група № 1: Разработване на анализи, проучвания, оценки и други сходни дейности, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство

Допустими дейности от група № 2: Разработване на механизми и инструментариум за граждански мониторинг и осъществяване на граждански мониторинг върху действията, решенията, политиките и законодателството, провеждани от държавата

Допустими дейности от група № 3: Съвместни дейности между НПО, като посредници на гражданите и бизнеса, и администрациите за реализация на публични политики, законодателство и управление, вкл. провеждане на обучения на служителите на кандидата и/или партньора (НПО и/или СИП), свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство (изграждане на капацитет)

Допустими дейности от група № 4: Дейности по повишаване на обществената осведоменост и насърчаване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство, които са съпътстващи дейности към тези от останалите групи и не припокриват хоризонталните дейности по информация и комуникация на проекта.

Допустимите разходи са за тези за възнаграждения на персонала на кандидата/партньора/ите; командировки; услуги; провеждане и участие в мероприятия; публикации и превод; материали за изпълнение на основни дейности; обучения на служители на кандидата и партньорите. Непреките разходи трябва да са в размер на 8% от допустимите преки разходи по проекта.

Не се допускат разходи за дълготрайни материални активи, хардуер и софтуер, строително-монтажни дейности.

Общият размер на безвъзмездна финансова помощ е 10 млн. лв. при максимален размер на проект от 90 хил. лв. Добре е да се знае, че финансирането може да покрие целия проект. Максималният срок за изпълнение на всеки проект е 24 месеца, а крайният срок за подаване на предложенията е 15 октомври 2018 г.

Специфични моменти при оценката на проектите

Кандидатите и партньора/ите следва съвкупно да разполагат с административен, финансов и оперативен капацитет за изпълнение на проекта, като това е един от критериите за оценката.

При оценка на допустимостта на кандидата се оценява финансовият капацитет на кандидата и партньора чрез два основни показателя – показател за финансова независимост, който отразява размера на собствения капитал като отношение към общата сума на активите, и показател за рентабилност, който измерва ефективността, с която организациите използват своите активи.

При оценката на административния и оперативния капацитет се обследва опитът на кандидатстващите организации и техните партньори на предложените проекти, ръководители и координатори или сходни на предвидените в проектното предложение дейности.

Насърчава се аргументираното обвързване на проектните дейности с детайлно представените нужди на повече на брой допустими целеви групи, както и потенциала за мултиплициране на постигнатите резултати.

В опит да се обективизира максимално методологията за оценка са заложени два критерия:

- ефикасност на предвидените за изпълнение анализи, проучвания, изследвания, методики, одити и оценки за администрацията в рамките на проекта спрямо стойността на индикатор брой отправените препоръки НПО към процеса на формиране, осъществяване и мониторинг на политики

- ефикасност на планираните анализи, проучвания, изследвания, методики, одити и оценки за администрацията - съотношение безвъзмездна финансова помощ за преки разходи към брой проведени анализи, проучвания, изследвания, методики, одити и оценки за администрацията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

Фондовете за градско развитие - различният подход за финансиране на проекти Фондовете за градско развитие - различният подход за финансиране на проекти

Средствата за градско развитие и туристическа и културна инфраструктура възлизат на над 600 млн. лв.

24 окт 2018, 1436 прочитания

Еврофинансиране за морско пространствено планиране Еврофинансиране за морско пространствено планиране

До 31 март 2021 г. всяка държава в ЕС, граничеща с море, трябва да разработи такива

26 сеп 2018, 1689 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Консулт" Затваряне
Ползите за капиталовия пазар от новия Регламент за проспекта

Европейската регулация ще улесни малките и средните предприятия, търсещи финансиране през борсата

По следите на изгубеното време

Ако времето е пари, то българското училище е с тежък дълг към учениците

Брюкселският заложник

Германецът Манфред Вебер изглежда като най-вероятния бъдещ председател на ЕК, но вече има съмнения дали ще бъде силен лидер

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Звезда и половина

Историкът Уилям Юинг за ретроспективата на легендарния фотограф Арнолд Нюман в София

Бергман мания 2018

Сто години след рождението му Ингмар Бергман намира ново поколение публика за филмите си

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 45

Капитал

Брой 45 // 10.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Борисов иска да остане на власт, Тереза Мей осигури сделката за Brexit

Емисия

DAILY @7PM // 15.11.2018 Прочетете