С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 авг 2018, 10:34, 4008 прочитания

Неправителствени организации могат да кандидатстват за 10 млн. лв. еврофинансиране

До 15 октомври могат да подават проекти за мониторинг на законодателството

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Авторът Силвия Тодорова е изпълнителен директор на "Ню Ай", член на БАКЕП
Максималният размер на финансиране на проект е 90 хил. лв.
Оперативна програма "Добро управление" откри процедура за подбор на проекти за "Повишаване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство". Това е втората такава, насочена към неправителствените организации (НПО) през този програмен период. През миналата година имаше една, насочена към гражданския сектор, във връзка с граждански контрол върху реформата в съдебната система.

Подготовката


Подготовката на процедурата стана в диалог с неправителствения сектор, за да покрие максимално възможностите за ефективно изпълнение на целите, поставени в редица стратегически документи, и да предпостави реални възможности за постигане на взаимодействие между администрацията, гражданите и бизнеса при формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство.

При подготовката на процедурата експертно внимание беше отделено на приложимия режим държавна помощ – минимална помощ, доколкото той е доста рестриктивен при безвъзмездното финансиране, което един бенефициент може да получи в три последователни финансови години – до 200 хил. евро. Процедурата е очаквана от неправителствения сектор, тъй като директното грантовото финансиране на национално ниво за НПО през последните години е силно ограничено основно до двете реализирани процедури по ОПАК през 2007 и 2008 г. и Програмата за подкрепа на НПО в България за периода 2009-2014 на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство.

Каква е целта



Целта на сегашната процедура е да насърчи партньорско управление с гражданите и бизнеса в актуални области като подобряване процесите по предоставяне на услуги, по-добра регулаторна среда, борба с корупцията, предотвратяване на конфликта на интереси и злоупотреба със служебно положение, спазване на етичните норми от държавните служители.

Процедурата е насочена към следните типове бенефициенти:

- Юридически лица с нестопанска цел, учредени на основание на ЗЮЛНЦ, определени за извършване на дейност в обществена полза с поне една приключена финансова година към датата на кандидатстване (НПО)
- Национално представителните организации на работодателите и на работниците и служителите, признати от Министерския съвет, т.нар. социално-икономически партньори
- Мрежи/коалиции/платформи на НПО/СИП с членове, отговарящи на горните условия.

Допустими партньори са освен посочените организации като бенефициенти и:

- Административни структури на изпълнителната власт
- Администрации на държавни институции, органи, и други лица, създадени с нормативен акт, различни от административните структури на изпълнителната власт
- Държавни органи, създадени с Конституцията на Република България или с нормативен акт.

Допустими дейности за финансиране

Допустимите дейности следва задължително да попадат в една от следните групи, като се насърчава с оглед по-висока оценка на проектното предложение комбинация от дейности от различни групи:

Допустими дейности от група № 1: Разработване на анализи, проучвания, оценки и други сходни дейности, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство

Допустими дейности от група № 2: Разработване на механизми и инструментариум за граждански мониторинг и осъществяване на граждански мониторинг върху действията, решенията, политиките и законодателството, провеждани от държавата

Допустими дейности от група № 3: Съвместни дейности между НПО, като посредници на гражданите и бизнеса, и администрациите за реализация на публични политики, законодателство и управление, вкл. провеждане на обучения на служителите на кандидата и/или партньора (НПО и/или СИП), свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство (изграждане на капацитет)

Допустими дейности от група № 4: Дейности по повишаване на обществената осведоменост и насърчаване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство, които са съпътстващи дейности към тези от останалите групи и не припокриват хоризонталните дейности по информация и комуникация на проекта.

Допустимите разходи са за тези за възнаграждения на персонала на кандидата/партньора/ите; командировки; услуги; провеждане и участие в мероприятия; публикации и превод; материали за изпълнение на основни дейности; обучения на служители на кандидата и партньорите. Непреките разходи трябва да са в размер на 8% от допустимите преки разходи по проекта.

Не се допускат разходи за дълготрайни материални активи, хардуер и софтуер, строително-монтажни дейности.

Общият размер на безвъзмездна финансова помощ е 10 млн. лв. при максимален размер на проект от 90 хил. лв. Добре е да се знае, че финансирането може да покрие целия проект. Максималният срок за изпълнение на всеки проект е 24 месеца, а крайният срок за подаване на предложенията е 15 октомври 2018 г.

Специфични моменти при оценката на проектите

Кандидатите и партньора/ите следва съвкупно да разполагат с административен, финансов и оперативен капацитет за изпълнение на проекта, като това е един от критериите за оценката.

При оценка на допустимостта на кандидата се оценява финансовият капацитет на кандидата и партньора чрез два основни показателя – показател за финансова независимост, който отразява размера на собствения капитал като отношение към общата сума на активите, и показател за рентабилност, който измерва ефективността, с която организациите използват своите активи.

При оценката на административния и оперативния капацитет се обследва опитът на кандидатстващите организации и техните партньори на предложените проекти, ръководители и координатори или сходни на предвидените в проектното предложение дейности.

Насърчава се аргументираното обвързване на проектните дейности с детайлно представените нужди на повече на брой допустими целеви групи, както и потенциала за мултиплициране на постигнатите резултати.

В опит да се обективизира максимално методологията за оценка са заложени два критерия:

- ефикасност на предвидените за изпълнение анализи, проучвания, изследвания, методики, одити и оценки за администрацията в рамките на проекта спрямо стойността на индикатор брой отправените препоръки НПО към процеса на формиране, осъществяване и мониторинг на политики

- ефикасност на планираните анализи, проучвания, изследвания, методики, одити и оценки за администрацията - съотношение безвъзмездна финансова помощ за преки разходи към брой проведени анализи, проучвания, изследвания, методики, одити и оценки за администрацията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Какви са санкциите по Програмата за селски райони при неизпълнение на бизнес плановете Какви са санкциите по Програмата за селски райони при неизпълнение на бизнес плановете

В момента тече мониторинговият период и стопаните трябва да са готови за проверки на проектите

28 авг 2019, 1185 прочитания

ЕК въведе нови правила за финансови корекции на европроектите ЕК въведе нови правила за финансови корекции на европроектите

Санкциите вече ще бъдат точно определен процент

31 юли 2019, 2213 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Консулт" Затваряне
Ползите за капиталовия пазар от новия Регламент за проспекта

Европейската регулация ще улесни малките и средните предприятия, търсещи финансиране през борсата

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Книга: Иън Макюън - "Машини като мен"

Най-новият роман на популярния британски писател