С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 авг 2018, 10:34, 2301 прочитания

Неправителствени организации могат да кандидатстват за 10 млн. лв. еврофинансиране

До 15 октомври могат да подават проекти за мониторинг на законодателството

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Авторът Силвия Тодорова е изпълнителен директор на "Ню Ай", член на БАКЕП

Още по темата

Бизнесът очаква през есента еврофинансиране за 100 млн. евро

Парите ще бъдат за подобряване на производствените възможности на малки и средни предприятия и такива от информационните технологии

4 юли 2018

Еврофинансиране на туристически атракции от национално и световно значение

При подготовката на проект кандидатът за подкрепа трябва да проведе публично обсъждане

6 юни 2018

Какво е специфичното при подготовка на проект за иновация

До края на 2018 г. ще бъде обявена още една схема за внедряване на иновации, както и за развитие на иновационни клъстери

9 май 2018

Над 100 млн. евро ще бъде еврофинансирането на неземеделски дейности

Очаква се приемът на проекти да започне през май, средствата ще бъдат разпредели в 4 основни сектора - производство, услуги, занаяти и туризъм

18 апр 2018
Максималният размер на финансиране на проект е 90 хил. лв.
Оперативна програма "Добро управление" откри процедура за подбор на проекти за "Повишаване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство". Това е втората такава, насочена към неправителствените организации (НПО) през този програмен период. През миналата година имаше една, насочена към гражданския сектор, във връзка с граждански контрол върху реформата в съдебната система.

Подготовката

Подготовката на процедурата стана в диалог с неправителствения сектор, за да покрие максимално възможностите за ефективно изпълнение на целите, поставени в редица стратегически документи, и да предпостави реални възможности за постигане на взаимодействие между администрацията, гражданите и бизнеса при формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство.

При подготовката на процедурата експертно внимание беше отделено на приложимия режим държавна помощ – минимална помощ, доколкото той е доста рестриктивен при безвъзмездното финансиране, което един бенефициент може да получи в три последователни финансови години – до 200 хил. евро. Процедурата е очаквана от неправителствения сектор, тъй като директното грантовото финансиране на национално ниво за НПО през последните години е силно ограничено основно до двете реализирани процедури по ОПАК през 2007 и 2008 г. и Програмата за подкрепа на НПО в България за периода 2009-2014 на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство.

Каква е целта



Целта на сегашната процедура е да насърчи партньорско управление с гражданите и бизнеса в актуални области като подобряване процесите по предоставяне на услуги, по-добра регулаторна среда, борба с корупцията, предотвратяване на конфликта на интереси и злоупотреба със служебно положение, спазване на етичните норми от държавните служители.

Процедурата е насочена към следните типове бенефициенти:

- Юридически лица с нестопанска цел, учредени на основание на ЗЮЛНЦ, определени за извършване на дейност в обществена полза с поне една приключена финансова година към датата на кандидатстване (НПО)
- Национално представителните организации на работодателите и на работниците и служителите, признати от Министерския съвет, т.нар. социално-икономически партньори
- Мрежи/коалиции/платформи на НПО/СИП с членове, отговарящи на горните условия.

Допустими партньори са освен посочените организации като бенефициенти и:

- Административни структури на изпълнителната власт
- Администрации на държавни институции, органи, и други лица, създадени с нормативен акт, различни от административните структури на изпълнителната власт
- Държавни органи, създадени с Конституцията на Република България или с нормативен акт.

Допустими дейности за финансиране

Допустимите дейности следва задължително да попадат в една от следните групи, като се насърчава с оглед по-висока оценка на проектното предложение комбинация от дейности от различни групи:

Допустими дейности от група № 1: Разработване на анализи, проучвания, оценки и други сходни дейности, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство

Допустими дейности от група № 2: Разработване на механизми и инструментариум за граждански мониторинг и осъществяване на граждански мониторинг върху действията, решенията, политиките и законодателството, провеждани от държавата

Допустими дейности от група № 3: Съвместни дейности между НПО, като посредници на гражданите и бизнеса, и администрациите за реализация на публични политики, законодателство и управление, вкл. провеждане на обучения на служителите на кандидата и/или партньора (НПО и/или СИП), свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство (изграждане на капацитет)

Допустими дейности от група № 4: Дейности по повишаване на обществената осведоменост и насърчаване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство, които са съпътстващи дейности към тези от останалите групи и не припокриват хоризонталните дейности по информация и комуникация на проекта.

Допустимите разходи са за тези за възнаграждения на персонала на кандидата/партньора/ите; командировки; услуги; провеждане и участие в мероприятия; публикации и превод; материали за изпълнение на основни дейности; обучения на служители на кандидата и партньорите. Непреките разходи трябва да са в размер на 8% от допустимите преки разходи по проекта.

Не се допускат разходи за дълготрайни материални активи, хардуер и софтуер, строително-монтажни дейности.

Общият размер на безвъзмездна финансова помощ е 10 млн. лв. при максимален размер на проект от 90 хил. лв. Добре е да се знае, че финансирането може да покрие целия проект. Максималният срок за изпълнение на всеки проект е 24 месеца, а крайният срок за подаване на предложенията е 15 октомври 2018 г.

Специфични моменти при оценката на проектите

Кандидатите и партньора/ите следва съвкупно да разполагат с административен, финансов и оперативен капацитет за изпълнение на проекта, като това е един от критериите за оценката.

При оценка на допустимостта на кандидата се оценява финансовият капацитет на кандидата и партньора чрез два основни показателя – показател за финансова независимост, който отразява размера на собствения капитал като отношение към общата сума на активите, и показател за рентабилност, който измерва ефективността, с която организациите използват своите активи.

При оценката на административния и оперативния капацитет се обследва опитът на кандидатстващите организации и техните партньори на предложените проекти, ръководители и координатори или сходни на предвидените в проектното предложение дейности.

Насърчава се аргументираното обвързване на проектните дейности с детайлно представените нужди на повече на брой допустими целеви групи, както и потенциала за мултиплициране на постигнатите резултати.

В опит да се обективизира максимално методологията за оценка са заложени два критерия:

- ефикасност на предвидените за изпълнение анализи, проучвания, изследвания, методики, одити и оценки за администрацията в рамките на проекта спрямо стойността на индикатор брой отправените препоръки НПО към процеса на формиране, осъществяване и мониторинг на политики

- ефикасност на планираните анализи, проучвания, изследвания, методики, одити и оценки за администрацията - съотношение безвъзмездна финансова помощ за преки разходи към брой проведени анализи, проучвания, изследвания, методики, одити и оценки за администрацията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Еврофинансиране за морско пространствено планиране Еврофинансиране за морско пространствено планиране

До 31 март 2021 г. всяка държава в ЕС, граничеща с море, трябва да разработи такива

26 сеп 2018, 462 прочитания

Регламент на ЕС променя балансиращите пазари на електроенергия Регламент на ЕС променя балансиращите пазари на електроенергия

Какво следва от новите технически, експлоатационни и пазарни правила за сектора

30 авг 2018, 1735 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Консулт" Затваряне
Ползите за капиталовия пазар от новия Регламент за проспекта

Европейската регулация ще улесни малките и средните предприятия, търсещи финансиране през борсата

Новият инвеститор в "Софтуер Груп БГ"

Създаденият преди месец фонд "БрайтКап венчърс" влага 2.65 млн. евро в българската софтуерна компания

Вкусът се възпитава

Баровете и специализирани магазинчета за крафт бира, се множат и вече излизат и извън София, но проблем пред развитието са по-високата цена и консервативните потребители

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

20 въпроса: Мартин Колев

Дебютната пиеса на създателя на "Софийски магьосници" прави премиера тази есен

Кино: "Аз съм ти, Адриана"

Артистична елегия за две силни жени в две български епохи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Министър предлага повече плащания за здраве, КЕВР ще решава за енергийните сделки

Емисия

DAILY @7PM // 26.09.2018 Прочетете