Бизнес, чиста храна и медитация

Яни Драгов, собственик и изпълнителен директор на най-голямата компания за дистрибуция и производство на биохрани "Смарт органик"

"Ако един ден си продам компанията, ще се занимавам с това, на което съм посветил свободното си време – да преподавам йога и медитация."
"Ако един ден си продам компанията, ще се занимавам с това, на което съм посветил свободното си време – да преподавам йога и медитация."    ©  Цветелина Белутова
"Ако един ден си продам компанията, ще се занимавам с това, на което съм посветил свободното си време – да преподавам йога и медитация."
"Ако един ден си продам компанията, ще се занимавам с това, на което съм посветил свободното си време – да преподавам йога и медитация."    ©  Цветелина Белутова

ВИЗИТКА

Яни Драгов e едноличен собственик и изпълнителен директор най-голямата компания за производство и дистрибуция на биохрани в България - "Смарт органик". Заедно с това той има мажоритарен дял и мениджърски функции в "Роо брандс", която произвежда суровите веган десертчета Roobar. Драгов започва бизнеса си през 2009 г. и след първоначално натрупан опит от света на финансите. Трийсет и пет годишният мениджър е завършил бакалавърска степен по математика в Техническия университет в Мюнхен, Германия. Пак в Мюнхен, но в университета "Лудвиг Максимилиан", прави магистратура по икономика. След завръщането си в България в периода между 2005 г. и 2008 г. работи в TBI Asset Managment, където е портфолио мениджър и анализира компании с инвестиционен потенциал. Владее английски и немски език. Женен с две деца.

ЗА КОМПАНИЯТА

"Смарт органик" е лидер в разпространението на биохрани и напитки, като в портофилиото й има над 1000 продукта, които се предлагат в над 650 търговски обекта в страната. През миналата година е продала над 840 тона биохрана в България и чужбина. Освен това компанията произвежда и пакетира биохрани под собствени брандове. Под шапката на дружеството са и биомагазините "Зелен био", като фирмата има два собствени и четири франчайз обекта. През 2015 г. приходите на "Смарт органик" са били 16.7 млн. лв. и са пораснали четири пъти спрямо 2013 г., когато са 4 млн. лв. Компанията очаква 50% ръст на приходите и през текущата година. Печалбата й за 2015 г. е 2.6 млн. лв.

Дружеството използва складови бази с обща площ 3000 кв.м и производствена база.

"Смарт органик" е с 51% собственост в "Роо брандс", която произвежда суровите биодесерти Roobar. Те се продават в 46 страни на 4 континента. Най-силният пазар за барчетата е Германия, а най-нестандартните са Исландия и Австралия. Продажбите на Roobar надхвърлят 1 млн. биодесертчета месечно. Приходите на "Роо брандс" през 2015 г. са 6.1 млн. лв., а печалбата й е 1.8 млн. лв. Партньори на Яни Драгов в компанията са Анита и Калин Класанови.

В управляваните от Драгов компании работят 160 души.

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се