От глобалната химия към местните сладкиши

Дарина Стоянова, изпълнителен директор на "Престиж-96"

"Дори идеята да е неуспешна, урокът, който ще научиш, е безценен", смята Дарина Стоянова.
"Дори идеята да е неуспешна, урокът, който ще научиш, е безценен", смята Дарина Стоянова.    ©  Цветелина Белутова
"Дори идеята да е неуспешна, урокът, който ще научиш, е безценен", смята Дарина Стоянова.
"Дори идеята да е неуспешна, урокът, който ще научиш, е безценен", смята Дарина Стоянова.    ©  Цветелина Белутова
Профил:

Дарина Стоянова е изпълнителен директор на една от най-големите български компании в хранително-вкусовата промишленост в България – "Престиж-96", Велико Търново, от 2014 г. Преди това повече от 14 години работи за Henkel, като през последните девет години беше президент на "Henkel България" и управляваше бизнеса с перилни и почистващи препарати в България, Румъния, Молдова и Албания. Завършила е "Международни икономически отношения" в Университета за национално и световно стопанство.

За компанията:

"Престиж 96" е създадена от Антон Танев и Георги Георгиев през 1996 г. като компания за производство на бисквити и вафли във Велико Търново. През 2012 г. те продават 90% от акциите си в дружеството на два международни фонда – Citi Venture Capital International (част от Citigroup, сега The Rohatyn Group) и NBGI Private Equity (тогава поделение на National Bank of Greece, сега дружество на Deutsche Bank и Goldman Sachs). Цената на сделката не е публично оповестена, но по данни на "Капитал" е около 50 млн. евро.

През 2013 г. дружеството инвестира

30 млн. лв.

в строежа на нов завод за производство на бисквити и вафли във Велико Търново.

63 млн. лв.

са приходите от продажби на "Престиж-96" през 2015 г. Печалбата е 8.9 млн. лв. По първоначални данни компанията очаква двуцифрен ръст в приходите и за 2016 г., като се увеличават както продажбите в страната, така и в чужбина, където износът е за 26 страни. В момента заводът на дружеството произвежда над 200 вида продукти в различни разфасовки. "Престиж-96" е пазарен лидер в категориите тунквани бисквити, като лидер там е марката й "Мираж" с 16% пазарен дял през 2016 г., следвана от "Траяна", която е с дял от 14%. При продажбите на вафли брандовете на компания "Ная" и Хипер" са съответно на второ и трето място в категорията.

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се