Филолог по езика на алкохола

Мирослава Симова, изпълнителен директор на Pernod Ricard в България, пред "Капитал"

Хубавите неща не трябва да са много сложни, трябва да можем да ги обясним с няколко думи, отбелязва Мирослава Симова.
Хубавите неща не трябва да са много сложни, трябва да можем да ги обясним с няколко думи, отбелязва Мирослава Симова.
Хубавите неща не трябва да са много сложни, трябва да можем да ги обясним с няколко думи, отбелязва Мирослава Симова.    ©  Цветелина Белутова
Хубавите неща не трябва да са много сложни, трябва да можем да ги обясним с няколко думи, отбелязва Мирослава Симова.    ©  Цветелина Белутова
Мирослава Симова е завършила френска и италианска филология в Софийския университет "Св. Климент Охридски", а след това "Маркетинг, реклама и бизнес комуникации" в УНСС в София. Започва маркетинг кариерата си в компанията, производител и дистрибутор на алкохол Seagram. След това става един от учредителите на вносителя на алкохолни напитки "Максиъм България" и негов маркетинг директор за България, Македония и ОНД. През 2004 г. е назначена за маркетинг директор на "Максиъм Русия", преди да се присъедини към The Absolut Company през 2006 г., където е експортен директор за Източна, Западна Европа и регионален директор за Северна и Източна Европа. От 2013 г. е изпълнителен директор на Pernod Ricard за България.
Френската Pernod Ricard е световен лидер в производството на спиртни напитки и вина. Портфолиото на компанията включва 15 глобални марки, сред които Chivas Regal, Absolut, Ballantine’s, Jameson, Beefeater, Ricard, Havana Club, Martell, The Glenlivet. За последната финансова година приходите й са 8.5 млрд. евро. През втората половина на 2016 г. компанията има ръст от 4% (при 5 млрд. евро оборот) и нетна печалба от 914 млн. евро. На българския пазар Pernod Ricard присъства със свое дъщерно дружество, докато конкурентите й са представени чрез местни вносители. Компанията е лидер в стойност с около 30% дял по продажби при вносните спиртни напитки. "Перно Рикар България" продава пряко продуктите на компанията във веригите и на мрежа от дистрибутори в страната. През 2015 г. българската компания има приходи от 48.4 млн. лв. и печалба от 1.2 млн. лв. Към август 2016 г. дружеството има 56 служители.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар