С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 мар 2017, 13:08, 9575 прочитания

Уиски империя от Тайван

Лий Тиен Цай и синът му Албърт Лий създадоха един от най-хитовите продукти на острова – Kavalan

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Тайван е известен най-вече с технологичните си компании като HTC, ASUS и Acer. Но през последните години все по-популярно по света става произвежданото на острова eдномалцово уиски Kavalan, което печели многобройни международни награди. А успехът му се дължи основно на амбицията на местния предприемач Лий Тиен Цай и постоянството на сина му Албърт Лий.

Преди години някой трудно би повярвал, че една от най-търсените напоследък спиртни напитки по света може да идва от Тайван. Стартирането на производство въобще не се случва лесно. Тиен Цай първо опитва да вземе лиценз за производство на бира през 1995 г., но властите му отказват, тъй като производството на алкохол е държавен монопол. Патриархът на фамилията, която държи конгломерата King Car, не спира да търси начини и с отпускането на законодателството в началото на XXI век компанията получава разрешително. През 2005 г. започва производството на едномалцовото уиски Kavalan в областта Йълан, близо до Тайпе.


За разлика от шотландското едномалцово уиски на Kavalan не се налага да отлежава в бъчви по 12 години. Топлите и влажни климатични условия в Тайван ускоряват процеса над два пъти. Което позволява натрупване на резерви, за което други големи марки могат само да мечтаят, пише Forbes. Въпреки това заради жегата загубата на уиски от изпаряване при отлежаване също е по-голяма от известните марки. Което определя и цената на всяка бутилка, която започва от 50 евро за най-обикновеното. За доброто качество помага и изворната вода в Йълан.

Постепенно Kavalan печели почитатели по света, а след време идват и наградите от големи уиски изложения. Шотландските експерти наричат марката "Пришълецът от Далечния изток". Особена публичност брандът получава при международна дегустация "на сляпо" през 2010 г. в Лондон, когато побеждава четири шотландски и едно английско уиски.

Въпреки че амбицията на Тиен Цай дава начало на Kavalan, на сина му Албърт Лий се пада възможността да развие марката. Той оглавява семейната група King Car през 2013 г., която е най-известна с бутилираната си вода, кафе, както и с кафе веригата си Mr. Brown. "Мнозина съдят за качеството на уискито по възрастта, но това невинаги е точен показател. Тайван е новият играч на уиски сцената", казва той пред AFP.



Все още около 60% от продажбите на Kavalan са на местния пазар, където марката има собствени магазини. Всъщност страната е на четвърто място в света по консумация на шотландско уиски (виж таблицата). Но Албърт Лий иска да получи по-сериозна глобална разпознаваемост и по тази причина компанията не пести пари за реклама в най-известните световни списания и търговски улици. Търсенето навсякъде нараства и следващото предизвикателство е увеличаване на производството. След инвестиция от 30 млн. долара в края на 2016 г. беше отворена нова дестилерия във фабриката в Йълан и сега целта е да бъдат произведени 10 млн. бутилки през 2017 г. за продажба в над 60 държави. Самото предприятие също е много популярно и приема около 1 млн. посетители на година.

С годишните си приходи от над 500 млн. долара King Car направи Тиен Цай един от най-богатите хора в Азия. Състоянието му се оценява на около 1 млрд. долара. Но синът му не смята да спира дотук и иска да постави Kavalan в центъра на семейната империя. Пред медиите Албърт Лий предпочита да не привлича внимание. "Аз просто си изкарвам заплатата, като следвам баща ми", казва той пред Forbes. И допълва: "Но пет златни медала за шест години от международни състезания е невиждано постижение."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Последният човек на General Electric 2 Последният човек на General Electric

Може ли новият ръководител на Boeing Дейвид Калхун да спаси репутацията както на Boeing, така и на наставника си Джак Уелч

17 яну 2020, 4956 прочитания

Бьорн Ску Ейлертсен: Важни са хората, а не задачите Бьорн Ску Ейлертсен: Важни са хората, а не задачите

Главният технически директор на Milestone Systems пред "Капитал"

13 дек 2019, 3397 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Мениджмънт" Затваряне
Не готвач, а хотелиер

Шеф Андрей Стоилов пред "Капитал"

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10