Уиски империя от Тайван
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Уиски империя от Тайван

Фабриката на Kavalan беше разширена

Уиски империя от Тайван

Лий Тиен Цай и синът му Албърт Лий създадоха един от най-хитовите продукти на острова – Kavalan

10076 прочитания

Фабриката на Kavalan беше разширена


Тайван е известен най-вече с технологичните си компании като HTC, ASUS и Acer. Но през последните години все по-популярно по света става произвежданото на острова eдномалцово уиски Kavalan, което печели многобройни международни награди. А успехът му се дължи основно на амбицията на местния предприемач Лий Тиен Цай и постоянството на сина му Албърт Лий.

Преди години някой трудно би повярвал, че една от най-търсените напоследък спиртни напитки по света може да идва от Тайван. Стартирането на производство въобще не се случва лесно. Тиен Цай първо опитва да вземе лиценз за производство на бира през 1995 г., но властите му отказват, тъй като производството на алкохол е държавен монопол. Патриархът на фамилията, която държи конгломерата King Car, не спира да търси начини и с отпускането на законодателството в началото на XXI век компанията получава разрешително. През 2005 г. започва производството на едномалцовото уиски Kavalan в областта Йълан, близо до Тайпе.

За разлика от шотландското едномалцово уиски на Kavalan не се налага да отлежава в бъчви по 12 години. Топлите и влажни климатични условия в Тайван ускоряват процеса над два пъти. Което позволява натрупване на резерви, за което други големи марки могат само да мечтаят, пише Forbes. Въпреки това заради жегата загубата на уиски от изпаряване при отлежаване също е по-голяма от известните марки. Което определя и цената на всяка бутилка, която започва от 50 евро за най-обикновеното. За доброто качество помага и изворната вода в Йълан.

Постепенно Kavalan печели почитатели по света, а след време идват и наградите от големи уиски изложения. Шотландските експерти наричат марката "Пришълецът от Далечния изток". Особена публичност брандът получава при международна дегустация "на сляпо" през 2010 г. в Лондон, когато побеждава четири шотландски и едно английско уиски.

Въпреки че амбицията на Тиен Цай дава начало на Kavalan, на сина му Албърт Лий се пада възможността да развие марката. Той оглавява семейната група King Car през 2013 г., която е най-известна с бутилираната си вода, кафе, както и с кафе веригата си Mr. Brown. "Мнозина съдят за качеството на уискито по възрастта, но това невинаги е точен показател. Тайван е новият играч на уиски сцената", казва той пред AFP.

Все още около 60% от продажбите на Kavalan са на местния пазар, където марката има собствени магазини. Всъщност страната е на четвърто място в света по консумация на шотландско уиски (виж таблицата). Но Албърт Лий иска да получи по-сериозна глобална разпознаваемост и по тази причина компанията не пести пари за реклама в най-известните световни списания и търговски улици. Търсенето навсякъде нараства и следващото предизвикателство е увеличаване на производството. След инвестиция от 30 млн. долара в края на 2016 г. беше отворена нова дестилерия във фабриката в Йълан и сега целта е да бъдат произведени 10 млн. бутилки през 2017 г. за продажба в над 60 държави. Самото предприятие също е много популярно и приема около 1 млн. посетители на година.

С годишните си приходи от над 500 млн. долара King Car направи Тиен Цай един от най-богатите хора в Азия. Състоянието му се оценява на около 1 млрд. долара. Но синът му не смята да спира дотук и иска да постави Kavalan в центъра на семейната империя. Пред медиите Албърт Лий предпочита да не привлича внимание. "Аз просто си изкарвам заплатата, като следвам баща ми", казва той пред Forbes. И допълва: "Но пет златни медала за шест години от международни състезания е невиждано постижение."

Автор: Капитал

Тайван е известен най-вече с технологичните си компании като HTC, ASUS и Acer. Но през последните години все по-популярно по света става произвежданото на острова eдномалцово уиски Kavalan, което печели многобройни международни награди. А успехът му се дължи основно на амбицията на местния предприемач Лий Тиен Цай и постоянството на сина му Албърт Лий.

Преди години някой трудно би повярвал, че една от най-търсените напоследък спиртни напитки по света може да идва от Тайван. Стартирането на производство въобще не се случва лесно. Тиен Цай първо опитва да вземе лиценз за производство на бира през 1995 г., но властите му отказват, тъй като производството на алкохол е държавен монопол. Патриархът на фамилията, която държи конгломерата King Car, не спира да търси начини и с отпускането на законодателството в началото на XXI век компанията получава разрешително. През 2005 г. започва производството на едномалцовото уиски Kavalan в областта Йълан, близо до Тайпе.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK