С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 мар 2017, 15:12, 5181 прочитания

Какво очакват поколенията X,Y и Z от технологиите на работното място

Бъдещите служители искат да имат виртуален офис и гъвкавост

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Само три процента от работещите специалисти в момента използват приложения за виртуална реалност (VR) на работното си място. Но 30% смятат, че VR ще направи революция през следващото десетилетие, показва проучване, проведено от INSEAD Emerging Markets Institute, Universum, MIT Leadership Centre и The Head Foundation.

В изследването сред над 18 000 студенти и професионалисти от цял свят, обхващащо поколенията X, Y и Z, стигнахме до извода, че настоящите и бъдещи служители имат огромни очаквания за технологиите в кариерата си, за които повечето работодатели са неподготвени. Тази констатация е най-силно изразена сред представителите на Generation Z (родени между 1997 г. и 2002 г.), които се вълнуват много от възможностите на VR и 42% от тях очакват платформата да окаже голямо влияние върху бъдещата им кариера.


Разликата между технологичните очаквания и реалността се отразява и в изследването сред сегашните професионалисти, от които почти две трети от поколенията Y (т.нар. милениъли, родени през 80-те и 90-те) и X (70-те и началото на 80-те) смятат дигиталните възможности на работодателите си за важни, но едва 40 на сто считат, че в момента компаниите им покриват тези очаквания.

Дай ми технологии и гъвкавост

И настоящи, и бъдещи млади служители очакват технологичните иновации да доведат до по-голяма гъвкавост в работата. Благодарение на бума на "фрийленс икономиката", при която технологиите позволяват на хората да работят когато и от където пожелаят, над 70% от анкетираните сред всички поколения казват, че гъвкавите трудови условия представляват важна възможност за тях в следващите 10 години.



Технологиите също така предлагат много възможности за различни обучения, които интересуват служителите. На въпроса дали ще вземат участие в онлайн курс, между 70 и 80 на сто от анкетираните от всички поколения отговарят утвърдително. Но работодателите не трябва автоматично да приемат, че младите поколения искат да се учат чрез технологиите. При избора между онлайн курс и такъв на живо 69% oт поколение Z избират програма лице в лице, докато едва 13% предпочитат интернет. В същото време интересното е, че два пъти по-голям процент - 25% от поколение Х гравитират към онлайн обучение, което може да се дължи на по-натоварената им работна програма.

Разликите между очаквания и реалност

Тези констатации показват разликите между очаквания и реалност, за които корпоративните лидери трябва да са подготвени при създаването на организациите си и избора на специалисти. Те са изправени пред две основни предизвикателства. При първото компаниите правилно са насочени към развиване на силни дигитални технологии за крайните потребители, но не показват същата ангажираност към бекофис технологиите - като интелигентни инструменти за съвместна работа и чат платформи за служителите. Свикнали с многото удобни потребителски продукти, младите специалисти очакват да намерят същите ефективни приложения и в работата си. Второто предизвикателство е липсата на професионални умения. Многобройни проучвания показват разминаване между дигиталните възможности на организациите и бъдещите им нужди. Привличането и задържането на квалифицирани специалисти става все по-трудно. Всичко това означава, че инвестирането в бекофис технологии ще се изплати в бъдеще, когато дойде време служителите да оценяват работодателите си, или когато се наемат нови специалисти.

Формата на бъдещите организации

Би било разумно корпоративните лидери да започнат да инвестират в тези решения и да имат най-съвременните инструменти за работа в екип. Ефективността и леката нитеграция остават приоритет, но тези технологии трябва да предоставят на служителите и приятно изживяване, за да ги приемат с по-голям ентусиазъм. А и осигуряването на гъвкавост на работното място не е толкова лесно, колкото изглежда. Както и очакванията на различните поколения в тази насока. Ето защо мениджърите ще трябва да наблюдават навиците на служителите си и да предлагат решения, които те да възприемат. В същото време някои проучвания показват, че макар дадени компании да предлагат гъвкави условия, малцина специалисти ги използват от страх, че ще изглеждат неангажирани към работата си. Рейтинговата агенция Moody’s реши този проблем, като разби митовете в тази насока. Тя показа висши мениджъри, които са достигнали до поста си, използвайки гъвкаво работно време и локации.

------------------
Статията е предоставена от INSEAD Knowledge и е част от мениджмънт рубриката на "Капитал". Copyright INSEAD 2016.

* Henrik Bresman, INSEAD Associate Professor of Organisational Behaviour, and Vinika Rao, Executive Director of the INSEAD Emerging Markets Institute
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Лекторите на HR and Leadership Forum 2019: Даниел Съскинд Лекторите на HR and Leadership Forum 2019: Даниел Съскинд

Научен сътрудник по икономика в Balliol College, University of Oxford и съавтор на книгата The Future of the Professions

16 сеп 2019, 1018 прочитания

Лекторите на HR and Leadership Forum 2019: Судир Сасеидхаран Лекторите на HR and Leadership Forum 2019: Судир Сасеидхаран

Глобален ръководител на LEGO Workplace Design

9 сеп 2019, 1283 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Мениджмънт" Затваряне
Китайската кралица на тъчскрийна

Джоу Цюнфей за поредна година е най-богатата self-made жена милиардер в света

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

Талантливият мистър Сант

Първа самостоятелна изложба за американския режисьор Гюс ван Сант