С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 сеп 2019, 10:58, 3000 прочитания

Марио Бакалов: Добрият пилот и добрият лидер са дисциплинирани и ръководят ефективно

Пилотът и лектор на HR and Leadership Forum 2019 пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Марио Бакалов е пилот на най-големия пътнически самолет в света - Airbus A380. Марио има пилотски ранг старши първи офицер. Освен това е и дългогодишен инструктор и мотивационен лектор, като в своите лекции използва интересни модели и примери от живота и работата си, с които насърчава участниците да вярват в себе си и в своите способности, както и да бъдат успешни и целеустремени.

Марио е един от лекторите на конференцията HR and Leadership Forum 2019, която "Капитал" организира на 31 октомври в Sofia Event Center. Повече информация за програмата и темите можете да видите на уебсайта на събитието и във фейсбук. Запазете своето място още сега тук.


Защо избрахте тази професия?

- Всъщност аз съм избирал тази професия няколко пъти в живота ми. Първо като дете, когато се влюбих в авиацията и започнах да мечтая за безгранично летене и пътувания по широкия свят, след това отново като юноша, когато бях дълбоко впечатлен от техниката и работата в екип. Но най-съзнателно избрах тази професия, като завърших училище, на 19-годишна възраст. Тогава реших, че моето призвание е да летя. Избрах една нестандартна и вълнуваща професия с работа в екип на високо ниво, липса на рутина и управление на най-модерни технологии при един от най-добрите работодатели на света.

Кои са най-важните качества, които човек трябва да има, за да бъде пилот?



- Професията изисква доста качества едновременно, което я прави единствена по рода си. Умения като логическо мислене, екипност, съсредоточеност, запазване на самообладание, ориентация в пространството, приоритизиране, вземане на решения, точна комуникация, лидерство и висок професионализъм, бърз анализ на фактите и ситуацията и не на последно място ангажираност и гъвкавост са задължителни. За съжаление една част от тези качества не се тренират - човек ги има или не.

Какви са вашите отговорности като лидер на екипаж?

- Отговорността е огромна; за хора и машина и индиректно за цялата компания. Представете си самолета като едно средно предприятие. Най-важното, разбира се, е да управляваме системата самолет сигурно. Но не само, трябва също така да работим точно и надеждно, както и икономично и екологично. За лидерския екип на един самолет това означава, че има поверени всестранни отговорности.

Какви предизвикателства срещате на работа и как подхождате към тях?

- При дългите полети предизвикателства са дългите смени, често през нощта, различни времеви и климатични зони, трудни летища за кацане, изискващи висока концентрация. Често трябва да взимаме сериозни решения в една много динамична среда и трябва да сме винаги нащрек и готови да реагираме в появила се ситуация. Особена важност тук има екипът и хубавото е, че не сме сами и винаги може да разчитаме един на друг. Да постигнем ефективна екипност на високо професионално ниво е ключов момент и невинаги лесно, тъй като ние рядко се познаваме преди полет. Редовни тренировки в тренажорите, подробно обучение и постоянна готовност за усъвършенстване ни помагат да бъдем подготвени за всяко предизвикателство.

Какъв е съветът ви към други лидери като вас?

- Според мен добрият лидер най-вече трябва да е способен на три умения, а именно да вдъхновява, да делегира и да кооперира. Това означава, накратко казано, той самият да е мотивиран и позитивен. Така най-лесно може да "зарази" и околните с добър пример. Да делегира означава да овластява екипа си, като го насърчава сам да поема отговорности и да подобрява процесите. Няма нищо по-лошо от лидери, които непрекъснато се занимават с микромениджмънт и така унищожават всяка самоинициатива в членовете на екипа си. Не на последно място добрият лидер комуникира и кооперира добре, като развива екипа си и помага на хората около него да си постигнат целите и по този начин да бъдат удовлетворени.

Какво се надявате участниците на HR and Leadership Forum да научат от конференцията?

- Добрият пилот и добрият лидер имат най-малко две общи качества: те са изключително добри професионалисти в дисциплината си и могат да ръководят ефективно екипите си, даже и в критични ситуации. Ще дам различни примери от авиацията и от други браншове, които подчертават колко важни са човешките умения както във въздуха, така и на земята и ще се радвам участниците в конференцията да получат един вълнуващ поглед към по-далечни хоризонти.

От програмата на HR and Leadership Forum 2019 ще научите още:
  • Как успешно да се адаптираме към постоянната промяна
  • Битката за кадри - как да бъдем крачка пред конкуренцията
  • Как да постигнем баланс между технологията и човешките умения
  • Служителско преживяване - как да го изградим
  • Как да се възползваме от новите технологии на работното място

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Последният човек на General Electric 2 Последният човек на General Electric

Може ли новият ръководител на Boeing Дейвид Калхун да спаси репутацията както на Boeing, така и на наставника си Джак Уелч

17 яну 2020, 4386 прочитания

Бьорн Ску Ейлертсен: Важни са хората, а не задачите Бьорн Ску Ейлертсен: Важни са хората, а не задачите

Главният технически директор на Milestone Systems пред "Капитал"

13 дек 2019, 3338 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Мениджмънт" Затваряне
Уроци по мениджмънт за лидерите на бъдещето

Конференцията HR and Leadership Forum 2019 включва шест уъркшопа паралелно на основната програма

Още от Капитал
БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10