Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

"Човек на моята позиция много рядко гледа само ексели, защото те не могат да покажат пълната картина. Смятам, че съм от типа "мениджър на земята", тоест прекарвам доста време в неформални срещи с хората около мен, за да чуя тяхното мнение и идеи от първа ръка", казва Александър Димитров
"Човек на моята позиция много рядко гледа само ексели, защото те не могат да покажат пълната картина. Смятам, че съм от типа "мениджър на земята", тоест прекарвам доста време в неформални срещи с хората около мен, за да чуя тяхното мнение и идеи от първа ръка", казва Александър Димитров
"Човек на моята позиция много рядко гледа само ексели, защото те не могат да покажат пълната картина. Смятам, че съм от типа "мениджър на земята", тоест прекарвам доста време в неформални срещи с хората около мен, за да чуя тяхното мнение и идеи от първа ръка", казва Александър Димитров    ©  Надежда Чипева
"Човек на моята позиция много рядко гледа само ексели, защото те не могат да покажат пълната картина. Смятам, че съм от типа "мениджър на земята", тоест прекарвам доста време в неформални срещи с хората около мен, за да чуя тяхното мнение и идеи от първа ръка", казва Александър Димитров    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Профил

Александър Димитров има над 15-годишен опит в телекомуникационния сектор. Той е главен изпълнителен директор на "А1 България" (тогава "Мобилтел") от 1 октомври 2015 г. Преди това е работил в БТК, където е главен търговски директор от 2008 г. Бил е и търговски директор (2001-2006 г.) и главен изпълнителен директор (2006-2008 г.) на "Германос Телеком България". Димитров има магистърска степен по електрически машини и апарати от Техническия университет в София и магистърска степен по мениджмънт и маркетинг от УНСС.

Компанията

"А1 България" е най-големият мобилен оператор по брой клиенти в България и един от трите големи телекома в страната. Компанията е част от A1 Telecom Austria Group, която притежава оператори и в Австрия, Хърватия, Беларус, Словения, Сърбия и Северна Македония. Телекомът се ребрандира в средата на 2018 г. и се преименува на А1 от "Мтел". През последните години под ръководството на Димитров компанията отчита повишение на приходите, печалбата и средния приход на потребител (ARPU). За 2019 г. оборотът е нараснал с 9.2% до 951 млн. лв. докато печалбата преди лихви, данъци и амортизация (EBITDA) е скочила с 12.5% до 350.9 млн. лв. Компанията има 3.82 млн. абонати на мобилни услуги и 1.06 млн. на фиксирани. Служителите са над 4000.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
11 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    balien avatar :-P
    balien
    • - 5
    • + 1

    Този човек доказа, че няма невъзможни неща. Най-силната година за А1 от 2006 година ... казва всичко.

    Нередност?
  • 2
    ivailoa avatar :-|
    Ivailo Asparouhov
    • - 5
    • + 1

    Кой не знай бат’ Алекс, кой не е чувал за него?
    Респект.

    Нередност?
  • 3
    datamode avatar :-|
    Boyan Kabakchiev
    • - 1
    • + 7

    IMO
    приказки от хиляда и 1 нощи..
    с двойно покачване на цените естествено ще се увеличат приходите. разбира се тенденцията я последваха и другите двама, че да спре изтичането на абонати 😃
    относно качеството на услугите от първа ръка ще кажа че нямат изградена собствена мрежа (говоря за интернет услугите) имат сбирщайн от споменатите консолидирани оператора. т.е. нямат ясна идентичност. DTH е с крайно нисък bitrate на излъчване.
    единственото което може да им се признае е голямото разнообразие от продукти във всяка насока, които обаче не са изпипани и често не работят, както и подобриха обслужването в магазините до голяма степен.

    Нередност?
  • 4
    datamode avatar :-|
    Boyan Kabakchiev
    • - 1
    • + 4

    и това че е хубаво да смесиш личния с професионален живот ме изненада. доказано води до развод

    Нередност?
  • 5
    ctrl_del avatar :-|
    бАрни
    • + 3

    Да губиш годишно между 120000 и 110000 мобилни абоната и да се хвалиш с ебидата като натискаш ревенюто е глупаво и безпереспективно...

    Нередност?
  • 6
    xnb1582404523639359 avatar :-|
    Атанас Атанасов
    • + 4

    С всеки изминал ден губите качествени кадри.
    Това ли е вашето управление ,да си изгубите персонала.
    Вие виждате ли какви хора управлявате ?
    Защо всеки ден целта ви е да вдигате таксите на клиентите
    Обмислете нещо друго където клиента да е доволен и служителите ви.
    Знаете ли колко е кофти да ви обвиняват за вдигане на таксите и за некачествените услуги на бившите blizoo с интернета и телевизията.
    Грешка че ги взехте.

    Нередност?
  • 7
    ctrl_del avatar :-P
    бАрни
    • + 5

    До коментар [#6] от "Атанас Атанасов":
    Има една шефка на човешки ресурси Миглена Узунова която смята,че всеки над 45г. не е за А1.Виждам че Алекс също му тежат някой 58 годишни.Ми изхвърлете ги бе и вземете на 19г. нали това ви е проблема?
    И без това мобилната ви мрежа се поддържа от има няма 20 човека...а фиксирата мрежа се поддържа от хора събирани от кол и въже.
    Билизалки ,Магеланки и сеекава друга измет...
    Но Миглена я оставете да лъже и следващия директор!

    Нередност?
  • 8
    1con avatar :-|
    1con
    • + 6

    Отмъщението на клиентите предстои: с изтичането на 2-годишните договори сключени с А1 ;)

    Само допреди последния ми договор с тях не исках и да чуя за друг доставчик, но те много се постараха - от 80 лв на 135 за неща, които не ползвам. При сключване на договор избор се прави въз основа на подвеждащи устни обяснения - отказват писмени оферти и вече ми е ясно защо - оплачи се на арменския поп, че са те подвели...

    Нередност?
  • 9
    Chitatel avatar :-|
    Chitatel
    • + 3

    Разбираемо е желанието да се представят нещата в най-добрата светлина, но реалността за съжаление е друга.
    Твърди се че, „конкурентите изкопираха... и новата ни интерактивна телевизия”. Невярно твърдение. Те определено не са копирали, тъй като те предлагат функцията Подреждане на каналите по желание на потребителя, докато новата интерактивна телевизия Xplore TV на А1 определено не. Трудно е да се повярва, но това е факт. Също така, малко вероятно е конкурентите да са изкопирали и случващите се по няколко пъти на вечер кратковременни изчезвания на образа – черен екран. При положение, че старата интерактивна телевизия нямаше такива проблеми, се налага извода, че А1 предлага на своите клиенти един недовършен продукт. В същото време се очаква клиентите да променят нагласата към А1 „като към една компания, която работи за тях”. Интересно как работи за тях като им предлага продукт, който определено ги затруднява, докато в същотото време те чинно си плащат за услуга без дефекти. Още един реторичен въпрос: как А1 работи за клентите, когато се оказва, че са необходими 2 седмици контакти със служители на А1, за да може някой, на някакво ниво в йерархията, най-сетне да благоволи да се съобрази с твоето желание да се върнеш към старата интерактивна телевизия.
    И последно, коментар за „Капитал”. Пропуснали сте да отбележите, че този материал е „Платено съдържание”.

    Нередност?
  • 10
    peni_nikol.53. avatar :-|
    Peni Nikol
    • + 2

    Не мога да се разбера с тях, плащам много НЕ нужни канали, но са в "пакет". Плащам за 75 Мбс нет, имам до 50 и обяснението е, че това не е "буца сирене да се отреже точното искано количество".

    Нередност?
Нов коментар