Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

"Човек на моята позиция много рядко гледа само ексели, защото те не могат да покажат пълната картина. Смятам, че съм от типа "мениджър на земята", тоест прекарвам доста време в неформални срещи с хората около мен, за да чуя тяхното мнение и идеи от първа ръка", казва Александър Димитров
"Човек на моята позиция много рядко гледа само ексели, защото те не могат да покажат пълната картина. Смятам, че съм от типа "мениджър на земята", тоест прекарвам доста време в неформални срещи с хората около мен, за да чуя тяхното мнение и идеи от първа ръка", казва Александър Димитров
"Човек на моята позиция много рядко гледа само ексели, защото те не могат да покажат пълната картина. Смятам, че съм от типа "мениджър на земята", тоест прекарвам доста време в неформални срещи с хората около мен, за да чуя тяхното мнение и идеи от първа ръка", казва Александър Димитров    ©  Надежда Чипева
"Човек на моята позиция много рядко гледа само ексели, защото те не могат да покажат пълната картина. Смятам, че съм от типа "мениджър на земята", тоест прекарвам доста време в неформални срещи с хората около мен, за да чуя тяхното мнение и идеи от първа ръка", казва Александър Димитров    ©  Надежда Чипева

Профил

Александър Димитров има над 15-годишен опит в телекомуникационния сектор. Той е главен изпълнителен директор на "А1 България" (тогава "Мобилтел") от 1 октомври 2015 г. Преди това е работил в БТК, където е главен търговски директор от 2008 г. Бил е и търговски директор (2001-2006 г.) и главен изпълнителен директор (2006-2008 г.) на "Германос Телеком България". Димитров има магистърска степен по електрически машини и апарати от Техническия университет в София и магистърска степен по мениджмънт и маркетинг от УНСС.

Компанията

"А1 България" е най-големият мобилен оператор по брой клиенти в България и един от трите големи телекома в страната. Компанията е част от A1 Telecom Austria Group, която притежава оператори и в Австрия, Хърватия, Беларус, Словения, Сърбия и Северна Македония. Телекомът се ребрандира в средата на 2018 г. и се преименува на А1 от "Мтел". През последните години под ръководството на Димитров компанията отчита повишение на приходите, печалбата и средния приход на потребител (ARPU). За 2019 г. оборотът е нараснал с 9.2% до 951 млн. лв. докато печалбата преди лихви, данъци и амортизация (EBITDA) е скочила с 12.5% до 350.9 млн. лв. Компанията има 3.82 млн. абонати на мобилни услуги и 1.06 млн. на фиксирани. Служителите са над 4000.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове