Как да увеличим производителността на екипа при дистанционна работа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Как да увеличим производителността на екипа при дистанционна работа

Shutterstock

Как да увеличим производителността на екипа при дистанционна работа

Няколко съвета към мениджърите за работа от разстояние

2722 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Бизнес средата несъмнено се промени през 2020 г. и поне за известно време голяма част от работната сила по света ще работи от дома. Немалко хора имат home office опит, но мнозина тепърва свикват с новата реалност. Работата от дома означава повече разсейване, по-малко варианти за естествена интеракция с колегите, както и социална изолация. Как мениджърите могат да задържат производителността в такава среда? Ето няколко съвета за работа и сътрудничество от разстояние на списание Inc. и Fortune:

1) Говорете с екипа си

Ще откриете, че много от тях знаят как се работи дистанционно и могат да споделят какво за тях работи или не. Така че първо започнете с лидерите на екипи и мениджърите. Разберете каква разбират те под такава работа. Може да разговаряте и с някои от колегите си в други компании, бизнес общност или онлайн групи и да питате за съвет.

2) Разберете, че ситуацията не е за постоянно

Основното тук е да отделите време да говорите с целия екип за притесненията си и какво се опитвате да постигнете. Не правете ситуацията постоянна. Започнете с отдалечената работа по време на социалното дистанциране и при нужда преразглеждайте на определен период - 30, 60 или 90 дни.

3) Стартът

Първата ви работа е да разберете с IT екипа от какви решения и инструменти има нужда всеки от служителите по време на работата от разстояние. За повечето фирми струва около десет пъти по-малко да работят от разстояние, отколкото да идват в офиса. Вече не трябва да плащате за наем, оборудване, мебели и т.н. Евентуален разход са лаптопите за служителите. След това трябва да разгледате различните възможности за видеоконферентни разговори и решения като Zoom, www.GoToMeetings.com или Skype. Всички те са сравнително евтини опции и дават възможност екипът да остане свързан независимо къде се намира.

4) Разберете се за отговорностите и очакванията

Преди служителят да започне да работи дистанционно, е добра идея да изясните какви са очакванията ви и какво точно означава работата от дома. Обсъдете отговорностите, отчитането и какво очаквате от всеки член на екипа в този преходен период. Ако имате правилния екип, ще сте приятно изненадани как повечето от служителите ви ще надхвърлят очакванията ви.

5) Осигурете емоционална и стабилна подкрепа

Работата от дома може да доведе до самота и негативни емоции. Ето защо работодателите трябва да покажат и емоционална подкрепа за служителите си. Лидерите трябва да демонстрират във виртуалните офиси спокойствие и настроение, което помага за стабилност в екипа, за да може да върши той работата си. Мениджърите трябва да са по-достъпни от обикновено за всякакви въпроси.

6) Правете дневни срещи

В тази обстановка мениджърите не виждат лично служителите си и по тази причина трябва да поощрят всекидневните срещи през видеочат или разговор по телефона. Така се създава рутина, която показва обвързаност с екипа и създава усещане за нормалност. Тези всекидневни срещи може да са на четири очи или в групи.

7) Не забравяйте неработните разговори

Последното може и да не е очевидно в настоящата обстановка, но е важно мениджърите да подкрепят и извънработните разговори между служителите. Това може да стане, като им дадете време да обсъдят новини, хобита и други теми, както биха го правили в офиса. Един начин това да стане е, като отделяте няколко минути преди и след груповите видеоконферентни разговори, през които колегите могат да си "наваксат". Друг начин е да правите виртуално тиймбилдинг упражнение всяка седмица.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK