Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Добрият разказвач на каузи

Джефри Скол е един от създателите на днешното социално предприемачество, а последната му цел е COVID-19

Джефри Скол силно вярва в силата на добре разказаната история. Преди почти десет години той копродуцира през компанията си Participant Media филма "Заразяване", в който вирус от прилеп причинява глобална пандемия. Целта на Скол не е просто да направи пари от холивудската продукция, а да предизвика по-силно обсъждане в обществото на опасността от епидемия, като по този начин подкрепи и дейността на американските центрове за контрол и превенция на заболяванията. През 2020 г. филмът въобще не изглежда като научна фантастика (и е най-гледаното съдържание през тази година на Warner Bros.), а в последните месеци самият Скол добави още 100 млн. долара към фондацията си за борба с COVID-19. Всъщност канадският филантроп финансира мерки за подготовка и предотвратяване на пандемии още от 2009 г., години преди Бил Гейтс да предупреди за опасността от подобни бедствия, коментира Forbes.

Последното му дарение е само една малка част от подкрепата му за социални каузи. А Скол наистина може да си позволи всичко на този свят от финансова гледна точка. Като първия служител на пълен работен ден и бивш президент на eBay днешното му състояние е оценено от Forbes на 5.6 млрд. долара. С помощта на добрата история и създаването на общност по различни казуси предприемачът иска да използва голяма част от богатството си, за да се опита да реши поне част от днешните глобални проблеми.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове