Добрият разказвач на каузи

Джефри Скол е един от създателите на днешното социално предприемачество, а последната му цел е COVID-19

Джефри Скол силно вярва в силата на добре разказаната история. Преди почти десет години той копродуцира през компанията си Participant Media филма "Заразяване", в който вирус от прилеп причинява глобална пандемия. Целта на Скол не е просто да направи пари от холивудската продукция, а да предизвика по-силно обсъждане в обществото на опасността от епидемия, като по този начин подкрепи и дейността на американските центрове за контрол и превенция на заболяванията. През 2020 г. филмът въобще не изглежда като научна фантастика (и е най-гледаното съдържание през тази година на Warner Bros.), а в последните месеци самият Скол добави още 100 млн. долара към фондацията си за борба с COVID-19. Всъщност канадският филантроп финансира мерки за подготовка и предотвратяване на пандемии още от 2009 г., години преди Бил Гейтс да предупреди за опасността от подобни бедствия, коментира Forbes.

Последното му дарение е само една малка част от подкрепата му за социални каузи. А Скол наистина може да си позволи всичко на този свят от финансова гледна точка. Като първия служител на пълен работен ден и бивш президент на eBay днешното му състояние е оценено от Forbes на 5.6 млрд. долара. С помощта на добрата история и създаването на общност по различни казуси предприемачът иска да използва голяма част от богатството си, за да се опита да реши поне част от днешните глобални проблеми.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се