Може ли един от архитектите на проблемите в AT&T да възстанови компанията

Да слезеш от пътечката на дивидентите

С над 35-годишен опит в телекомуникациите Джон Станки е считан за традиционалист от времето на гиганта Bell
С над 35-годишен опит в телекомуникациите Джон Станки е считан за традиционалист от времето на гиганта Bell
С над 35-годишен опит в телекомуникациите Джон Станки е считан за традиционалист от времето на гиганта Bell    ©  Reuters
С над 35-годишен опит в телекомуникациите Джон Станки е считан за традиционалист от времето на гиганта Bell    ©  Reuters

Джон Станки е американски изпълнителен директор, сякаш излязъл от кастинг за филм. На 58-годишна възраст, мъжът има квадратна челюст, широкоплещеста фигура и, както казва негов приятел, "най-дълбокия глас в света". През своите 35 години като телекомуникационен мениджър той се е доказал като ненаситен търсач на нови и нови сделки. Спомогна за създаването на Southwestern Bell Corp, една от тъй наречените компании Baby Bells, родена от разпадането през 1984 г. на American Telephone & Telegraph (АТ&Т), след лавина от сливания, довели в крайна сметка до поглъщането на оригиналния гигант Ma Bell. След това Станки спомогна за наливането от компанията на 176 млрд. долара в развлекателен бизнес чрез придобиването на DirecTV, най-големият доставчик на кабелни услуги в Америка през 2015 г., и на медийния колос Time Warner три години по-късно. През юли той оглави АТ&Т. Самоизповядващ се като "традиционалист от времето на Bell", той не трепва, когато се изправя пред медийни магнати. И все пак има една определена група, пред която директно се свива от страх: вдовици, сираци и други инвеститори, които зависят от АТ&Т като компанията с вторите най-големи дивиденти в света след Microsoft.

Което е проблем, и то не защото АТ&Т не може да си позволи да раздаде очакваните за тази година дивиденти в размер на 15 млрд. долара. Въпреки трудностите заради COVID-19 за компанията не представлява трудност да се раздели с такава сума. Истинският проблем по-скоро е, че групата се е превърнала в нещо като пътечка за бягане. Тази година е 36-а от разделянето на АТ&Т, в която тя увеличава дивидента си. Подобно наследство може и да не изглежда странно, когато говорим за флегматична телекомуникационна компания. Но е глупаво обещание при нестабилния страничен медиен бизнес. Освен това поредицата придобивания на АТ&Т натовариха компанията с почти 150 млрд. долара нетен дълг, макар двата ѝ основни бизнеса - мобилните телекомуникации и развлекателната дейност, да се намират в период на всякакви сътресения, изискващи огромна финансова гъвкавост. Вместо да съживи всеки от тях, досега АТ&Т залагаше на примера на "дивидентните аристократи", които се опитват да разпродадат семейните бижута, за да свържат двата края.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар