Галина Чулева: Лидерът трябва да е по-активен в дистанционната работа с екипа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Галина Чулева: Лидерът трябва да е по-активен в дистанционната работа с екипа

"Организирахме специална лидерска академия за дистанционно управление на екипи", казва още директорът "Управление на хора и култура" на "Теленор България"

Галина Чулева: Лидерът трябва да е по-активен в дистанционната работа с екипа

Главният директор "Управление на хора и култура" на "Теленор България" пред "Капитал"

Силвия Радославова
4481 прочитания

"Организирахме специална лидерска академия за дистанционно управление на екипи", казва още директорът "Управление на хора и култура" на "Теленор България"


Визитка

Галина Чулева е главен директор "Управление на хора и култура" в "Теленор България" от 2018 г. Тя ръководи екипите, фокусирани върху хората и управлението на представянето, корпоративната култура и организационен дизайн, които позволяват на бизнеса да постига своите цели.

Работи в компанията от 2009 г., като преминава през различни управленски роли в направленията бранд и маркетинг, бизнес трансформация, управление на хора и корпоративна стратегия. Завършила е Американския университет в България и е магистър по икономика от American University, Washington DC, USA.

Чулева е сред участниците в уебинара на "Капитал" и "Кариери" How to Lead, Care and Inspire Remotely, който ще се проведе на 23 март. Събитието е част от новия формат The Future Work, наследник на успешния HR&Leadership Forum. Форматът предвижда серия от мастъркласове и дигитални дискусии, предхождащи голямата хибридна конференция на 28.октомври.

Какво се промени в процесите по управление на екипите на "Теленор България"от старта на пандемията в Европа досега и стана ли дистанционната работа нова нормалност за компанията?

За "Теленор" преминаването към дистанционен режим на работа в условията на пандемия беше бърз и лесен процес, защото хоум офисът е част от корпоративната ни култура от години. Служителите имат изградените навици и техническото обезпечаване за работа от вкъщи, включително политики за хоум офис, лаптопи, VPN връзка и всичкия софтуер, който е необходим, за да вършат работата си онлайн. Към това бих добавила и наличието на стратегия и добре обмислен План за непрекъсваемост на бизнеса, на който стъпихме при обявяването на извънредното положение преди година.

Пандемията просто ускори вече започнали процеси за дигитализация на различни аспекти от нашия бизнес както в работата с клиенти, така и вътрешно - и ни провокира да използваме технологиите пълноценно.

Лидерството и процесите по управление на екипите не са се променили по същество - те продължават да включват традиционните HR програми и инструменти - но се случват в нова технологична среда и комуникацията с хората и екипите изисква допълнителен фокус и внимание. Продължават да са необходими лидери, които да водят, задават посока, да ангажират и вдъхновяват хората, за да постигат целите на компанията, но през дистанцията на технологиите някои теми стават все по-важни - например честата комуникация, обратната връзка за добре или зле свършена работа, управлението на приоритетите и стреса, размиващата се граница между личен живот и работа и т.н. Затова през януари организирахме специална лидерска академия за дистанционно управление на екипи, за да помогнем мениджърите ни да се възползват в максимална степен от предимствата на технологиите, да подобрим техните умения за управление от разстояние и да им помогнем да бъдат по-сензитивни за състоянието и проблемите на нашите служители, когато общуват онлайн.

Кое беше най-трудното в навигацията на тази промяна и как подготвихте средния мениджмънт за нея?

С програми като Академията за дистанционно лидерство, която беше задължителна за всеки, който управлява хора при нас - приобщихме средния мениджмънт и надградихме установени процеси и умения, като фокусирахме върху най-честите проблеми и предизвикателства на дистанционната организация. На мениджърите помогнахме и с надеждна и навременна вътрешна комуникация, открит диалог и политики, обърнати към хората - такива, които им помагат и ги карат да се чувстват сигурни, че могат пълноценно да изпълняват задачите си и да постигат целите си. Например въведохме редица инициативи в подкрепа на психологическия баланс на нашите служители в този безпрецедентен период, започнахме седмично проучване сред служителите, с което получаваме информация как се чувстват и какви са техните страхове и нагласи към ситуацията. За мен нищо не може да замени общуването лице в лице и някои от най-големите предизвикателства на новата ни реалност са свързани с поддържането на корпоративна идентичност, принадлежност към екипа и създаването на подкрепяща работна среда.

Каква беше ролята на технологиите? Появи лисе нужда от нови инструменти и решения и смятате ли, че някои от тях ще продължат да са част от работното ежедневие в "Теленор" и след края на ковид кризата?

Всички разбираме, много от нас може би не приемаме, но разбираме, че "новото нормално" и въобще бъдещето ще бъде далеч повече движено от технологиите.

Ние сме колкото телекомуникационна, толкова и технологична компания. Технологиите са част от нашето ДНК и от продуктите и дигиталните услуги, които създаваме. В "Теленор" от много време развиваме технологични инструменти за комуникация и управление на хора, базирани на реално работещи практики и процеси. Пример за това е Digital Office, собствен продукт на "Теленор", тестван и подобряван в реални условия години наред в компанията, който вече има и първите си клиенти извън "Теленор". Digital Office представлява мобилно приложение за бърза и лесна вътрешна комуникация със служителите и управлението на множество процеси, свързани с човешките ресурси и администрацията.

Към днешна дата огромната част от процесите по управление на човешките ресурси и комуникацията са изцяло дигитализирани. Инвестираме и в партньорски инструменти, като например платформата за проследяване и анализ на ангажираността и нагласите на служителите, която от 2020 ни позволява да получаваме обратна връзка от нашите хора в почти реално време. От години инвестираме и в най-добрите хоум офис технологии, така че служителите ни да могат да работят от всяка точка на България и света.

Какво означава за компанията дистанционното лидерство и част ли е от стратегията за нейното бъдещо развитие?

Лидерството във всякакъв контекст е предизвикателство. В среда на дистанционна работа лидерът е отговорен повече отвсякога за цялостното преживяване на работното място - независимо къде се случва работата. Поддържащата атмосфера в режим на дистанционна работа трябва да е по-гъвкава, по-дисциплинираща, но и по-приобщаваща и колаборативна, а това изисква огромно внимание и умения. Успехът на екипите, работещи от дистанция, вече много повече зависи от овладяването на лидерството от дистанция.

"Теленор България" подкрепи повече от 130 мениджъри през инициативата Remote Leadership Academy. Можете ли да ни разкажете повече за нея - защо е важна за вас и какви са постигнатите резултати?

Стъпваме върху разбирането, че за да развиваме бизнеса си, да сме конкурентоспособни, за да сме новатори и водещи на пазара, трябва да развиваме нашите хора и лидерските умения на мениджмънта на всички нива. Основният ни стремеж е да предвиждаме и подготвяме добре своя лидерски екип за предизвикателствата и да им осигуряваме надеждна и подкрепяща работна среда.

Академията за виртуално управление на екипи беше такъв предвиждащ ход по отношение на управлението на хора. Нашите мениджъри сами търсиха начини как да станат по-добри и да бъдат по-близо до екипите си в среда на отдалеченост и липса на човешки контакт. Сред модулите, през които минахме, бяха как да даваме обратна връзка по-често, как да поддържаме чувството на екипност и принадлежност в компанията, как по-добре да задаваме приоритетите в кризисна ситуация, как да създаваме среда за колаборация в реално време в условия на отдалеченост, как да управляваме очаквания и да градим доверие, как да оставаме фокусирани върху целите на компанията.

Интервюто взе Силвия Радославова

Визитка

Галина Чулева е главен директор "Управление на хора и култура" в "Теленор България" от 2018 г. Тя ръководи екипите, фокусирани върху хората и управлението на представянето, корпоративната култура и организационен дизайн, които позволяват на бизнеса да постига своите цели.

Работи в компанията от 2009 г., като преминава през различни управленски роли в направленията бранд и маркетинг, бизнес трансформация, управление на хора и корпоративна стратегия. Завършила е Американския университет в България и е магистър по икономика от American University, Washington DC, USA.

Чулева е сред участниците в уебинара на "Капитал" и "Кариери" How to Lead, Care and Inspire Remotely, който ще се проведе на 23 март. Събитието е част от новия формат The Future Work, наследник на успешния HR&Leadership Forum. Форматът предвижда серия от мастъркласове и дигитални дискусии, предхождащи голямата хибридна конференция на 28.октомври.

Какво се промени в процесите по управление на екипите на "Теленор България"от старта на пандемията в Европа досега и стана ли дистанционната работа нова нормалност за компанията?


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.