Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Може ли Instacart да пренареди американските войни на веригите

За това може да помогне взимането на нов лидер и идеи от Facebook

Фиджи Симо с основателя на Instacart Апурва Мехта    ©  Instacart
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Историята на Фиджи Симо е необичайна дори по стандартите на имигрантския елит от Силициевата долина. Родена в пристанищния град Сет, в региона Лангедок в Южна Франция, тя израства в семейство на рибари. Тъй като баща й е винаги в морето, като дете тя пътува много малко. И все пак има стил - първото й име идва от парфюм на Guy Laroche. Има и амбиции. В ранна възраст се мести от Средиземноморието, през престижното бизнес училище HEC в Париж до бреговете на Северна Калифорния, по-известни със своя интернет, а не с рибарските мрежи. Там тя става известна в империята на социалните медии Facebook. Както самата тя казва, "скочих директно в кораба майка".

На 2 август на 35-годишна възраст Симо стана главен изпълнителен директор на Instacart, също водеща компания, но в сферата на онлайн платформите за хранителни стоки. Базираната в Сан Франциско фирма се превърна в популярно име в Америка и Канада по време на пандемията от ковид-19 заради приложението си, предоставящо дигитален достъп до рафтовете на 600 търговци на дребно, независимо дали големи или малки, както и армията й от 500 000 работници подизпълнители, които събират и опаковат стоки от супермаркети и ги доставят на клиенти.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове