Купувачът на закъсали брандове

Как Джейми Сълтър успя да събере под една шапка Reebok, Barneys New York, Forever 21, Nautica, Prince, Brooks Brothers и много други

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Джейми Сълтър знае как да се възползва от предоставените възможности. Само за десетилетие канадският основател на групата Authentic Brands Group успя да създаде империя за милиарди, събрала под шапката си брандове и ритейл вериги като Barneys New York, Forever 21, Nautica, Prince, Brooks Brothers и много други. Немалко от активите на ABG бяха купени по време на пандемията, и то при изгодни за Сълтър условия. И бизнес моделът му е почти железен - лицензиране на интелектуалната собственост под негово управление на други играчи на пазара, срещу което компанията му получава комисиона. Последният и може би най-голям досега удар на 58-годишния бизнесмен от Онтарио е придобиването от Adidas на една от най-известните спортни марки - Reebok, в сделка за 2.1 млрд. eвро. Следващата цел? Листване на групата на борсата, което може да я оцени на над 10 млрд. долара.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове