Защо фирмите яростно наемат служители, въпреки че се очаква спад
Сътресенията на пазара на труда дават предимство на кандидатите за работа
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Трябва ли компаниите да наемат или да уволняват? Търсенето на работници се е засилило през последните две години. В същото време страховете от рецесия са широко разпространени. Фирмите се опитват да реагират - и намират различни решения. Миналата седмица социалната мрежа Snap заяви, че ще уволни една пета от работната си сила, и посочи "трудният макроикономически фон". Съобщава се, че Марк Зукърбърг е уведомил служителите в Meta, че "вероятно има хора, които не би трябвало да са тук", но за момента не е обявил големи съкращения. Тим Кук, шефът на Apple, избира средния път. Производителят на iPhone ще продължи да наема "в определени области", заяви неотдавна той, но е "наясно" с рисковете за икономиката.
За момента наемащите превъзхождат съкращаващите. Данни, публикувани на 2 септември, показват, че американските работодатели, с изключение на фермите, са назначили 315 хил. работници през август. Проучването на свободните работни места и текучеството на работната сила (JOLTS), публикувано няколко дни по-рано, отчете 11.2 млн. свободни работни места през юли. Има почти две свободни работни места за всеки безработен (виж графика 1). Ситуацията във Великобритания е подобна. The Bank of England прогнозира тежка рецесия, но свободните работни места приближават до рекордни нива.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.