Бизнес центърът на BIC в София добавя нови услуги за офисите в Европа
Карлос Арицменди, управител на "БИК сървисис София", пред "Капитал"
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Визитка
Карлос Арицменди ръководи центъра за споделени услуги в София на френската компания BIC от миналата година. Изградил е кариера в областта на финансите, значителна част от която протича в Mattel, където прекарва 16 години, изпълнявайки ключови ръководни функции. Присъединява се към BIC през 2020 г. като финансов директор за Латинска Америка. В България пристига със семейството си от Мексико в края на август 2022 г.Компанията
"БИК сървисис София" обслужва голяма част от административните дейности на BIC в Европа. Центърът беше отворен през 2020 г. и е първият за групата. За 2021 г. има 16.2 млн. лв. приходи и 785 хил. лв. печалба. Към края на миналата година в българския офис работят 259 души по данни от АПИС.Френската група BIC е световен лидер в производството на химикалки, запалки и самобръсначки. Създадена е преди повече от 75 години и оттогава расте както органично, така и с придобивания. Днес продуктите й се продават в над 160 страни по света. BIC има 24 фабрики на 4 континента, а заетите са близо 10 500 души. Основният пазар е Северна Америка, следван от Европа, Латинска Америка, Близкия изток и Азия и Океания. През 2022 г. оборотът на групата нараства с 13.8% до 2.2 млрд. евро.
Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните плановеВизитка
Карлос Арицменди ръководи центъра за споделени услуги в София на френската компания BIC от миналата година. Изградил е кариера в областта на финансите, значителна част от която протича в Mattel, където прекарва 16 години, изпълнявайки ключови ръководни функции. Присъединява се към BIC през 2020 г. като финансов директор за Латинска Америка. В България пристига със семейството си от Мексико в края на август 2022 г.Компанията
"БИК сървисис София" обслужва голяма част от административните дейности на BIC в Европа. Центърът беше отворен през 2020 г. и е първият за групата. За 2021 г. има 16.2 млн. лв. приходи и 785 хил. лв. печалба. Към края на миналата година в българския офис работят 259 души по данни от АПИС.Френската група BIC е световен лидер в производството на химикалки, запалки и самобръсначки. Създадена е преди повече от 75 години и оттогава расте както органично, така и с придобивания. Днес продуктите й се продават в над 160 страни по света. BIC има 24 фабрики на 4 континента, а заетите са близо 10 500 души. Основният пазар е Северна Америка, следван от Европа, Латинска Америка, Близкия изток и Азия и Океания. През 2022 г. оборотът на групата нараства с 13.8% до 2.2 млрд. евро.
- "Клиентите се насочват към продукти с по-ниски цени, но с достатъчно добро качество", казва мениджърът.
- "България е мястото, където може да се намери талант с много добри умения и много езици."
- "Новото поколение много цени възможностите за развитие в компанията."
Как се разви центърът за споделени услуги на BIC в София за двете години, откакто отвори? Добавихте ли нови услуги или региони, които обслужвате?
- Откакто отворихме през 2020 г., офисът в София се разви много. Разширихме обхвата на услугите, които покриваме. Вече предлагаме финансови услуги, счетоводство и отчет, обслужване на клиенти, транзакции и снабдяване, IT, човешки ресурси, част от екипа по планиране на търсенето също е тук. Екипът нарасна до 250 души, защото организацията на европейско ниво има голямо доверие на софийския екип и му възлага повече отговорности.През последните години основната ни задача беше прехвърлянето на дейности от различните страни към "BIC София". Това е свързано с нашата стратегия Horizon, чиято цел е да направи организацията по-гъвкава и иновативна, както и да засили сътрудничеството между екипите. В момента сме силно фокусирани върху нашите клиенти и потребители, като идеята е да навлезем в нови сегменти. Зад това стоят много иновации.
Наскоро групата придоби няколко компании, за да разшири портфейла си и да бъде по-близко до нуждите на днешните потребители. Осъзнаваме, че потребителите се променят, начинът, по който консумират продукти, се променя. От друга страна, променя се и самата търговия на дребно. Преди тя се случваше основно във физически магазини, но след ковид ситуацията е съвсем различна и клиентите пазаруват предимно онлайн. Затова навлизаме активно в този канал. И преди имахме електронна търговия, но сега тя расте с двуцифрен темп - не само при нас, а като цяло в индустрията.
Споменахте, че групата е придобила компании и добавя нови продукти. Какви са те?
- Миналата година придобихме много важна компания - Inkbox, която произвежда временни татуировки. Ние работим в три сегмента, единият е т.нар. human expression, и преценихме, че Inkbox чудесно ще се впише в плановете ни, тъй като в тази сфера има добър пазар. Придобихме също компанията Rocketbook, която прави дигитални бележници. В сегмента ни, който включва запалките, придобихме DJeep, така че разширяваме портфейла си с различни размери запалки. В сферата на иновациите тази година в Европа пускаме нещо, което вече предлагаме в САЩ - това са запалки с улеснен достъп, които могат да се използват за запалване на барбекю, свещи и т.н. Така че разширяваме портфейла си с придобиване на нови компании, но също и с наши иновации.
Освен засилването на онлайн покупките какво друго се промени при клиентите?
- Установихме, че клиентите се насочват към продукти с по-ниски цени, но с достатъчно добро качество. Това са точно продуктите, които ние произвеждаме. Имаме много силен акцент върху качеството, но също и върху устойчивия растеж. Стремим се да развиваме производството и в същото време да внедряваме зелени процеси.Успявате ли да намерите достатъчно квалифицирани кадри в София и как ги привличате?
- Абсолютно. Една от причините да отворим офис тук е, защото това е интересна локация, която е добре свързана с останалата част от европейските пазари. Второ, България е мястото, където може да се намери талант с много добри умения и много езици. Имаме екипи, които обслужват целия европейски регион - с италиански, немски, испански, екзотични езици като холандски и др.Отворени сме за млади хора, които завършват университет, като им даваме възможности да се развият в "BIC София". Търсим хора, които вярват в собствените си възможности и могат да мислят нестандартно. Винаги приветстваме свежите идеи. Опитваме се привлечем хора, които могат да добавят стойност към организацията.
Предлагаме им първо добра среда в компанията. Един от основните ни приоритети е развитието на хората - нещо, което вярваме, че новото поколение много цени. Важен е също балансът между работа и личен живот, затова след ограниченията покрай ковид установихме хибридна политика на работа. Служителите могат да идват в офиса два или три дни, а останалите дни да работят от вкъщи. Така, от една страна, те могат да се възползват от културата, която имаме в BIC, от друга, да имат повече свобода. Предлагаме и конкурентни допълнителни стимули, макар че сме наясно, че те не са най-важното нещо, но все пак са важни.
Как предпочитат да работят хората - в офиса или от вкъщи?
- Мисля, че за тях най-добрият вариант е хибридната работа. Те обичат да идват тук, защото така поддържат контакти с останалата част от екипа и могат да се потопят в компанията. Но обичат и да работят от вкъщи, защото това дава възможност например на майките да останат по-дълго с децата си, на спортуващите хора да потичат сутрин и после да започнат работа. Това, което забелязвам, е, че новото поколение предпочита комбинацията от двете, обича да има гъвкавост.
Отразиха ли се по някакъв начин кризите на работата ви?
- Със сигурност несигурността и сложната среда се отразяват на целия бизнес. Добрата новина е, че през 2018 г. BIC започна трансформация със стратегията си Horizon и благодарение на нея ние сме много устойчиви като компания и успяваме да посрещнем новите предизвикателства. Затова увеличаваме дела си на ключови пазари по целия свят, като в същото време запазваме рентабилността си. Така че се справяме добре.Каква беше миналата година за вас, какви са финансовите ви резултати?
- Софийският офис няма за цел да прави печалба, а да извършва административни услуги за групата. Но BIC вече публикува отчета си и мога да кажа, че сме увеличили продажбите си с 13.8% до 2.2 млрд. евро. Това включва инфлационен елемент, но и по-големи обеми. Най-големият ни пазар е САЩ, също Франция, Бразилия и др.Тук сте вече повече от половин година. Какво мислите за бизнес средата?
- На първо място, България е много интересен пазар за правене на бизнес. Напоследък много центрове за споделени услуги се преместват в София заради предимствата и таланта, който могат да намерят. Хората тук са много отдадени и се стремят да подобрят резултатите на компанията. Ако ме питате какво не харесвам в България или София, няма такова нещо. Всичко засега е много положително.Какво най-много ви изненада, като дойдохте в България?
- Най-много ме изненада, че хората са много отдадени и много талантливи. Говорят много езици, което ни позволява да поддържаме пазарите, които покриваме. Нямаше неприятни изненади.Какви са близките ви плановете за "BIC София"?
- Това, върху което се фокусираме напоследък, е изграждането на мостове с останалите пазари в Европа. Инвестираме много време и енергия в създаването на доверие, в сътрудничеството и екипната работа, в утвърждаването на културата на BIC в софийския офис. Това са основните цели по отношение на меките умения.По отношение на техническите умения, идеята е да работим за дигитализация и автоматизация, за да подобрим процесите си, да станем по-ефективни и ефикасни и да продължим устойчивия си растеж в дългосрочен план. Една от целите ни е да преместим някои дейности от региона в центъра в София, като така ще се разшири обхватът на услугите, които се предлагат тук. В момента обслужваме Европа, но в дългосрочен план имаме амбицията да покриваме и други региони.
Как си представяте центъра след 5 години?
- С нови дейности и нови отговорности. Представям си го като най-добрия център не само за BIC, а за цялата индустрия, като модел за останалите.Как минава един ваш ден?
- Дните ми са заети от разговори и срещи както тук, така и с централата на групата, но винаги се стремя да съдействам на екипа и да улесня работата му. Когато вечер се прибера вкъщи, се опитам да изключа от работата и да се фокусирам само върху семейството. Обичаме да вечеряме заедно, да гледаме филми, да четем книги или да играем семейни игри.Кое е най-трудното управленско решение, което сте взимали?
- В кариерата ми се е налагало да взимам различни тежки решения. Но най-трудното е било, когато се е налагало да уволня хора заради икономическата ситуация.Какво правите в свободното си време, имате ли хобита?
- Обичам да готвя за другите, любител съм на италианската храна. Харесват ми и заниманията на открито - джогинг, тенис, практикувам също йога. Със семейството ми обичаме да пътуваме и да откриваме интересни ресторанти и ястия.Имате ли любими места в България?
- Засега проучваме предимно София. Обичаме да караме ски и наскоро ходихме в Пампорово и Боровец, това са чудесни планински курорти.Какво щяхте да правите, ако не бяхте мениджър?
- Щях да съм майстор-готвач. Обожавам да създавам ястия от нулата, да смесвам съставки и да използвам въображението си.Кои хора са ви вдъхновявали?
- За щастие в живота си съм се срещал с много вдъхновяващи хора. На първо място това са моите родители - Карлос и Марта, които са ме научили на много. В работата си съм имал късмета да съм около изключително талантливи лидери и ментори, които са ме подкрепяли в началните ми години и са ме научили как да бъда лидер, как да управлявам хора в корпоративния свят. В по-ново време истински съм се възхищавал на двама лидери в BIC, които са много добри в търговията и финансовото управление.Интервюто взе Иглика Филипова
1 коментар
Жилет за бедни хора.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.