С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 май 1997, 14:07, 700 прочитания

Парламентарна подкомисия ще решава съдбата на закона за медиите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Подкомисия за медиите към парламентарната комисия по културата и медиите вероятно ще бъде създадена следващата седмица. Предложението направи депутатът от СДС Сашо Стоянов на първото заседание на културната комисия. "Медиите се намират в законов хаос. Законът за радио и телевизия е осакатен. Необходими са поправки и в Закона за концесиите, в частта му, която засяга медиите", мотивира се синият народен представител. "Може да направим и нов медиен закон - нищо не ни пречи", допълни Сашо Стоянов.

На първото заседание на членовете на комисията по културата и медиите беше раздаден за становище законът за банките. "Аз не знам къде точно в него пише нещо за култура или медии, може би трябва да прибегнем до помощта на експерти", призна чистосърдечно председателят на комисията Стоян Райчевски. Според програмата на СДС през първия месец от управлението на страната приоритет ще имат закони с икономическа тематика, а през втория ще се разглеждат закони за борба с престъпността. Комисията по културата и медиите ще взима становище и по тях.


По-голямата част от членовете на комисията, която ще реши бъдещето на закона за радио и телевизия, никога не, се е занимавала с подобна проблематика. Само трима от общо седемнайсетте депутати, които участват в нея, са работили и в Комисията по радио, телевизия и БТА на предишния парламент. Останалите са или за пръв път депутати, или в миналото Народно събрание са били членове на комисията по културата.

"Нашата комисия е малко необичайна", призна шефът й Стоян Райчевски. "На практика две парламентарни комисии ще работят заедно", обясни той.

Странен до известна степен е и съставът й. Свеж привкус на заседанията ще придават детронаторът на Мозер - агрополитикът Георги Пинчев (избран със синята бюлетина), и собственикът на радио и телевизия "7 дни" Георги Ага(л)фонов.



"Бил съм учител по литература и с желание съм дошъл в тази комисия", обясни пристрастията си земеделецът Пинчев, след като се обърна към един колегите си е "другарю".

"Аз съм специалист по маркетинг и мениджмънт", представи се бившият шеф в банка "Славяни" Георги Агафонов. "Работил съм по свой собствен начин за културата", оправда той присъствието си в комисията и добави, че е основател на радио и телевизия "7 дни".

"Културата се намира в една особена статична и в същото време динамична ситуация", даде своя принос към загадъчните изказвания новоизбраният депутат от БСП Атанас Мерджанов. "Всички ние трябва да направим конкретни неща за конкретни ситуации", отговори му по същество колегата му от СДС Панайот Ляков. Следващата седмица предстои да бъде изработен правилник за работа на комисията и да бъдат уточнени приоритетите й. Засега е сигурно, че законът за радио и телевизия едва ли ще бъде сред тях.

Медийният закон, приет от предишния парламент, беше гласуван в пленарната зала, но Конституционният съд отмени част от основните текстове в него. С това законът стана неприложим на практика. Докато не се изработят нови текстове на мястото на отменените, не може нито да стартира частна национална телевизия (законът предвижда Националният съвет за радио и телевизия да разрешава старта на нови електронни медии), нито да се сменят генералните директори на националните медии.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Глътка надежда за БНР 1 Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

24 яну 2020, 3175 прочитания

Реклама за слушане Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

24 яну 2020, 1836 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Десетте най-запомнящи се реклами на седмицата

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10