Директните рекламодатели в БНТ ще имат допълнителни отстъпки
54 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Директните рекламодатели в БНТ ще имат допълнителни отстъпки

Директните рекламодатели в БНТ ще имат допълнителни отстъпки

Алексей ЛАЗАРОВ
945 прочитания

Ръководството на БНТ направи миналата седмица още една стъпка към изолирането на медиашоповете от рекламния тв-пазар. До края на годината рекламодателите, които сключват директен договор с държавната телевизия, ще се радват на преференциални условия. "Отстъпката от официалната тарифа, която ще получават директните клиенти, ще бъде не по-малка от най-благоприятната отстъпка, която може да даде някой медиашоп", обяви миналата седмица главният мениджър на БНТ Петър Курумбашев. Поради това, че дирекция "Маркетинг и продажби" няма титулярен шеф, той е човекът, който формулира рекламната политика на държавната медиа.

В момента рекламно време в БНТ се продава от четири рекламни агенции, които имат сключен договор с телевизията. Теоретически съществува възможност някой рекламодател да прескочи медиашоповете и да сключи директен контракт. На практика обаче директните клиенти имат финансова изгода само ако парите, които искат да вложат в БНТ, са повече от 200 хил. долара и се предплатят изцяло.

Специалната отстъпка за директни клиенти ще се дава от управителния съвет на БНТ по предложение на рекламния директор на телевизията или на главния мениджър. Според г-н Курумбашев вече се водят преговори с "един голям рекламодател", който да се възползва от новите условия, но отказа да каже за кого точно става дума.

"Вероятно отстъпката няма да бъде задължително в пари - може да предложим на директните рекламодатели просто премия от повече рекламно време", обясни Петър Курумбашев.

Преди седмица мегадлъжникът на БНТ "Медиа транс" (агенцията не беше платила на телевизията 240 хил. долара) е издължила първият транш от задълженията си - 60 млн. лв. Според очевидци парите били донесени в телевизията на ръка и това затруднило до максимум касиерките на БНТ, които трябвало да преброят цялата сума. В същото време обаче телевизията се сдобила с нов рекламен длъжник. "Чап" бавят плащанията си от два месеца", заяви миналата седмица главният мениджър на БНТ. Ответната мярка, която държавната медиа е предприела, е същата като при "Медиа транс" - изпратено е предупредително писмо, в което се казва, че ако агенцията не започне да се издължава в седемдневен срок, БНТ ще изпрати предупредителни писма до клиентите й с препоръка да прекратят отношенията си с медиашопа. "Аз вече съм започнал да плащам", каза шефът на "Чаплайн филмс" Крум Маноилов. Според него ставало дума за 30 хил. долара, които до края на август ще бъдат изплатени окончателно.

Решението БНТ да може "да краде" клиентите на медиашоповете е поредната стъпка на новото тв-ръководство за изолиране им от пазара на рекламно тв-време. Миналата седмица новите шефове на БНТ обявиха твърдото си решение от следващата година отстъпката, която се получава за закупено голямо количество време, да се дава на рекламодателите, а не както сега - на агенциите, които имат договор с БНТ.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK