С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 авг 1997, 0:00, 888 прочитания

Директните рекламодатели в БНТ ще имат допълнителни отстъпки

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ръководството на БНТ направи миналата седмица още една стъпка към изолирането на медиашоповете от рекламния тв-пазар. До края на годината рекламодателите, които сключват директен договор с държавната телевизия, ще се радват на преференциални условия. "Отстъпката от официалната тарифа, която ще получават директните клиенти, ще бъде не по-малка от най-благоприятната отстъпка, която може да даде някой медиашоп", обяви миналата седмица главният мениджър на БНТ Петър Курумбашев. Поради това, че дирекция "Маркетинг и продажби" няма титулярен шеф, той е човекът, който формулира рекламната политика на държавната медиа.

В момента рекламно време в БНТ се продава от четири рекламни агенции, които имат сключен договор с телевизията. Теоретически съществува възможност някой рекламодател да прескочи медиашоповете и да сключи директен контракт. На практика обаче директните клиенти имат финансова изгода само ако парите, които искат да вложат в БНТ, са повече от 200 хил. долара и се предплатят изцяло.


Специалната отстъпка за директни клиенти ще се дава от управителния съвет на БНТ по предложение на рекламния директор на телевизията или на главния мениджър. Според г-н Курумбашев вече се водят преговори с "един голям рекламодател", който да се възползва от новите условия, но отказа да каже за кого точно става дума.

"Вероятно отстъпката няма да бъде задължително в пари - може да предложим на директните рекламодатели просто премия от повече рекламно време", обясни Петър Курумбашев.

Преди седмица мегадлъжникът на БНТ "Медиа транс" (агенцията не беше платила на телевизията 240 хил. долара) е издължила първият транш от задълженията си - 60 млн. лв. Според очевидци парите били донесени в телевизията на ръка и това затруднило до максимум касиерките на БНТ, които трябвало да преброят цялата сума. В същото време обаче телевизията се сдобила с нов рекламен длъжник. "Чап" бавят плащанията си от два месеца", заяви миналата седмица главният мениджър на БНТ. Ответната мярка, която държавната медиа е предприела, е същата като при "Медиа транс" - изпратено е предупредително писмо, в което се казва, че ако агенцията не започне да се издължава в седемдневен срок, БНТ ще изпрати предупредителни писма до клиентите й с препоръка да прекратят отношенията си с медиашопа. "Аз вече съм започнал да плащам", каза шефът на "Чаплайн филмс" Крум Маноилов. Според него ставало дума за 30 хил. долара, които до края на август ще бъдат изплатени окончателно.



Решението БНТ да може "да краде" клиентите на медиашоповете е поредната стъпка на новото тв-ръководство за изолиране им от пазара на рекламно тв-време. Миналата седмица новите шефове на БНТ обявиха твърдото си решение от следващата година отстъпката, която се получава за закупено голямо количество време, да се дава на рекламодателите, а не както сега - на агенциите, които имат договор с БНТ.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември)

All Channels Communication Group създаде звено за медиа планиране и купуване Connected; "Нова тв" ще може да купи малкия дял в "Нет инфо" и още

17 сеп 2019, 1728 прочитания

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 4589 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
НАКРАТКО

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Книга: Иън Макюън - "Машини като мен"

Най-новият роман на популярния британски писател

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг