Частната телевизия: у кого са козовете
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Частната телевизия: у кого са козовете

Частната телевизия: у кого са козовете

826 прочитания

Битката за националния ефир най-вероятно скоро ще навлезе във финалната си фаза. Малко преди началото на ендшпила четири компании - две български и две международни - са заявили желание да премерят сили в него.

“Мултимекс И.Д.” АД - носителят на жълтата фланелка

Софийският канал “Нова телевизия” е един от четирите известни до този момент претенденти за национален ефир. На този етап от надпреварата всички данни и прогнози сочат, че телевизията е водач във временната надпревара на този етап. “Нова телевизия” обаче е търговска марка, а собственик на лиценза й е акционерното дружество “Мултимекс И.Д.”, така че то е юридическото лице, което най-вероятно ще подаде документите за национален ефир.
През октомври 1997 г. с решение на Софийския окръжен съд първоначалният носител на лиценза “Мултимекс И.Д.” ООД е преобразувано в акционерно дружество с акции на приносител. Тези акции гарантират пълна анонимност на собствениците им, тъй като се прехвърлят чрез физическото им предаване. Преди преобразуването на дружеството основен собственик на дяловете в него беше сърбинът Дарко Таминджич, който и сега се афишира като най-големия акционер в него. Мълвата тогава носеше, че това е направено, за да могат в телевизията да влязат руският бизнесмен Майкъл Чорни и близки до вицепремиера Бакърджиев адвокати.
Дарко Таминджиче с дълга история в България. Той е осъден условно на 30 април 1987 г. от Благоевградския районен съд на осем месеца лишаване от свобода с три години изпитателен срок за “спекулативни сделки”. След осъждането си Таминджич се връща в Югославия, където му отнемат задграничния паспорт. След това отново идва няколко пъти в България, но вече с паспорта на братовчед си Милош Збугнович. Това остава тайна за българските власти до момента, в който Таминджич е задържан случайно, докато се опитвал да продаде сребърни плочки. Следва присъда за незаконна търговия с благородни метали и нарушения на паспортния режим и Таминджич е осъден на девет месеца лишаване от свобода, от които излежава осем, докато текат следствието и процесът срещу него.
Една от версиите за собствеността на “Нова телевизия” след преобразуването на дружеството свързва името на частната медия с руския бизнесмен Майкъл Чорни. За това говорят и “дребните” факти. Дъщерята на Грашнов - управителят на “Мобилтел”, който също се притежава от “Миша” Чорни, работи в рекламата на “Нова”. Малко след като се заговори, че скандалният руски “бизнесмен” е инвестирал в телевизията, в предаванията й се появиха ипмулсните телефони на “Мобилтел”.
Проблемът с получаването на лиценз от “Нова телевизия” идва от ограниченията в Закона за радиото и телевизията. Според него, ако в някое дружество участва човек, който присъства в списъка на кредитните милионери, лиценз няма! Проблемът естествено има своето разрешение, тъй че в скоро време трябва да се очаква сърбинът Дарко Таминджич формално да излезе от “Мултимекс И.Д.”, за да влезе може би отново в него, след като то получи разрешение за ефир. И тъй като акциите в дружеството - собственик на лиценза, са на приносител, просто няма начин да се разбере кой е реалният собственик на медиата. В същото време “Нова телевизия” получи няколко силни доказателства, че тя е избраната да получи чакания девет години лиценз. За това говорят “едрите” факти. Първо дойде забраната да се излъчват реклами в най-гледаното време на БНТ. Само това донесе драстично увеличение на рекламните приходи в медиата. Според мониторинга на рекламите, провеждан от агенция “Маркет тест”, през ноември миналата година по “Нова телевизия” са излъчени клипове за 362 600 германски марки. През декември, когато влезе в сила забраната за рекламиране в праймтайма на БНТ, по софийския канал са излъчени реклами вече за почти 800 000 марки. Реално тези суми са по-малки, тъй като социолозите не отчитат различните отстъпки от рекламните тарифи. Въпреки това със сигурност може да се каже, че “Нова” е спечелила доста пари след приемането на текста в Закона за радиото и телевизията, който ограничава рекламата по държавната медиа. Именно това стана причина да се говори, че изборът на бъдещия конкурент на БНТ е предрешен. Ценни мисли в тази посока сподели преди седмица и председателят на Държавната комисия по далекосъобщения Веселин Стойков. В интервю за в.“Монитор” той обясни как частният национален оператор трябва да е български, а пък жена му и детето му харесвали най-много “Нова телевизия”. Според Стойков двете чужди компании, заявили досега желание за национален ефир, могат да се надяват на успех при издаването на втория лиценз. В интервюто си шефът на ДКД казва още и че собственикът на бъдещата телевизия не трябва да е “разбойник”, което поражда леки съмнения, че наистина “Нова” може да спечели. В самата телевизия обаче очевидно вярват, че лицензът им е в кърпа вързан. Mиналата седмица стана ясно, че се премахват преференциите за постоянни клиенти в рекламата на “Нова” - досега отдавнашните партньори получаваха отстъпки от цената на рекламното време. Агенция “Балкан” миналата седмица съобщи още и че ръководството на медиата обмисля увеличение на цените на рекламата с между 15% и 30%. Преди половин година из медийните среди започна да се разпространява слухът, че “Нова телевизия” е едва ли не купена от вицепремиера Евгений Бакърджиев. Въпреки че преки доказателства за това все още няма, то от време на време на страниците на в. “Стандарт” може да се прочетат материали, които навеждат на подобни мисли. Всекидневникът на “Нюз холдинг” обикновено застава на позиции, идентични с тези на г-н Бакърджиев. В края на миналата година в “Стандарт” бяха публикувани няколко материала срещу един от основните (тогава единствен) съперник на “Нова” за националния ефир - американската компания Central European Media Enterprises (CME).

CME - по света и у нас

Компанията е основана от бившия посланик на САЩ във Виена Роналд Лаудер и Марк Палмър, бивш посланик на Щатите в Унгария. Според официална информация на компанията Роналд Лаудер притежава около 20% от акциите на регистрираната в офшорната зона на Бермудските острови СМЕ. Лаудер е и председател на борда на директорите на козметичните компании “Есте Лаудер” и “Клиник” и ковчежник на Световния еврейски конгрес.
Компанията инвестира основно в телевизии в Източна Европа. След първия й успех с чешкия канал “Нова” компанията на Лаудер инвестира в изграждането на телевизии с национално покритие в Полша, Румъния, Словакия, Словения, Унгария и Украйна. Наскоро компанията получи лиценз за изграждане на телевизия в Молдова. В момента работи по проектите си в Хърватско и България и проучва възможностите за инвестиции в прибалтийските републики. Потенциалната аудитория от телевизиите на СМЕ в момента е почти 100 млн. зрители. Почти във всички страни, където има тв канали, американската компания работи заедно с локален партньор, който се занимава с оперативното управление на медиата. Навсякъде обаче СМЕ държи контролен пакет от акциите в местното дружество. СМЕ е изпратила писмо до ДКД, в което е информирала комисията за намерението си да участва в конкурса за национална частна телевизия. До момента не е известно кои ще са българските партньори на СМЕ.
През последните месеци финансовото състояние на компанията не е толкова бляскаво, колкото беше при старта на първата й и най-успешна телевизия - чешката “Нова”. В края на януари рейтинговата агенция Standard & Poor’s понижи кредитния й рейтинг от В+ на В-.
Името на другия български кандидат също се свързва с вицепремиера Бакърджиев.

Канал 3 - пара в свирката

Звездата на Канал 3 изгря със скандала около смяната на неговия генерален директор последното лято. Собственикът на кабелния канал Величко Найденов уволни бившия шеф на “Нова телевизия” Михаил Михайлов и назначи близкия до вицепремиера Евгений Бакърджиев журналист Румен Янев. В крайна сметка неотдавна той също напусна и сдаде властта отново в ръцете на Михаил Михайлов.
Всъщност освен амбициозното име на телевизията медиата засега няма друго оръжие в борбата за националния ефир. Собственикът й Величко Найденов предпочете да инвестира не в нова техника, от каквато каналът има огромна нужда (качеството на картината му е просто плачевно), а в създаването на нови комерсиални канали, като “София кабел фолк”, “София кабел хумор” и пр., както и в кампанията си за президент на ЦСКА. Това е каналът със засега най-малки шансове да спечели надпреварата. Далеч по-реалната цел за него е национален лиценз за кабелна телевизия.
Последният засега кандидат, заявил желание да се бори, е European Broadcasting System (EBS/SBS).

EBS/SBS в сянката на “Крес”

Компанията се включи в състезанието за национален ефир в края на миналата година. EBS (European broadcasting system) е джойнт-венчър между скандинавската компания SBS (Scandinavian Broadcasting System), Европейската банка за възтановяване и развите(ЕВБП) и “частни фондове”, както се казва в едно от официалните съобщение до медиите у нас, разпространено от българската фирма “Триада комюникейшънс”. Това е фирмата на Красимир Гергов, която стоеше в основата на скандала с договора между CNN и БНТ. След като “Триада” задлъжня с близо 300 хил. долара към държавната телевизия, Гергов я продаде на американецa Робърт Финли.
В началото на ноември с реактивен самолет на компанията SBS в София пристигна президентът й Мартин Линдског. За един ден той се срещна с председателя на Държавната комисия по далекосъобщенията Веселин Стойков и с членовете на медийния съвет, след което отлетя обратно с реактивния си аероплан.
Според информацията, представена от “Триада”, EBS е учредена с капитал от 80 млн. долара, от които 50 млн. са от SBS, 30 млн. от ЕБВР и 10 млн. от холандската компания “Вербена сервисиос е инвестимиентос”. “Целта на компанията е да развие телевизионните операции на SBS в Източна Европа”, съобщава сп. EUROPEAN MEDIA BUSINESS & FINANCE в края на миналата година. Основателите на SBS очакват капиталът й да се увеличи през следващите месеци до 150 млн. долара чрез постъпления от други инвеститори, на които ще бъде дадена възможност да инвестират при същите условия като тези на SBS и другите акционери
Долетелият за кратко в София президент на SBS Мартин Линдског е и изпълнителен директор на EBS. “Вербена сервисиос е инвестимиентос” пък според списанието е частен капиталов фонд, създаден за инвестиции в медийни и телекомуникационни проекти в Централна, Източна Европа и бившия Съветски съюз.
SBS притежава контролния пакет акции в осем телевизионни и дванайсет радиостанции в девет европейски страни, между които Словения и Унгария. Фактът, че официалната информация за действията на EBS у нас се разпространява от “Триада комюникейшънс”, доведе до съмненията, че скандинавците ще работят тук заедно с Красимир Гергов. Това пък едва ли ще увеличи шансовете им за успех, тъй като мнението на управляващите за собственика на “Крес” не е високо.
Въпреки очевидната преднина на “Нова телевизия” няколко кръга преди финала в надпреварата за частна национална телевизия съвсем не е сигурно, че тя ще вземе заветния лиценз. Няколко пъти при подобни мащабни сделки висшите управленски кръгове са показвали, че променят често становището си за най-подходящия кандидат. Това обаче и не означава, че “Нова” няма да спечели. Сигурно е само, че един- единствен човек знае кой ще прави националния тв канал - този, който на практика ще направи избора - министър-председателят Иван Костов.

Жената и децата искат “Нова тв”

Веселин Стойков, шеф на Държавната комисия по далекосъобщения, пред в. “Монитор”

[Бъдещият частен национален оператор] трябва да отговаря максимално на обществения интерес. Представям си, че това трябва да е български оператор, а не да дойде от другия край на света. Ако претеглим плюсовете и минусите, все пак имаме нужда от нещо близко до нашите реалности, отколкото нещо ултрамодерно, но неразбираемо за целокупния народ. Едва ли един американски модерен оператор може да направи програма за такъв широк кръг хора. Много е хубаво, но защо не го оставим за втори оператор?... Тоест, искам да е български оператор, макар и с чуждестранно участие - не изключвам тази възможност. Второ, искам да е с чист образ, който не носи негативи и наслоения... Всеки от нас носи негативи, но те трябва да са минимални, тоест операторът да е с привлекателен образ. Това не е формален критерий. Държа под никаква форма да не е свързан с разбойници.
...Kъм днешна дата в България има “Нова телевизия”, “7 дни”, “Мустанг” във Варна, Канал 3, който неслучайно се прекръсти. Неслучайно “Нова телевизия” направи 24-часова програма. За мен това са заявки. Вкъщи ме питат какво става, аз казвам - не знам, не ме питайте. Децата ми и жена ми, които са съвсем непредубедени, казват, че това ще е “Нова телевизия”, защото няма друга готова телевизия в България. Аз смятам, че ще се появи със или без участие на нещо по-мощно, някакъв консорциум ще се скрие зад нея.

Битката за националния ефир най-вероятно скоро ще навлезе във финалната си фаза. Малко преди началото на ендшпила четири компании - две български и две международни - са заявили желание да премерят сили в него.

“Мултимекс И.Д.” АД - носителят на жълтата фланелка

Софийският канал “Нова телевизия” е един от четирите известни до този момент претенденти за национален ефир. На този етап от надпреварата всички данни и прогнози сочат, че телевизията е водач във временната надпревара на този етап. “Нова телевизия” обаче е търговска марка, а собственик на лиценза й е акционерното дружество “Мултимекс И.Д.”, така че то е юридическото лице, което най-вероятно ще подаде документите за национален ефир.
През октомври 1997 г. с решение на Софийския окръжен съд първоначалният носител на лиценза “Мултимекс И.Д.” ООД е преобразувано в акционерно дружество с акции на приносител. Тези акции гарантират пълна анонимност на собствениците им, тъй като се прехвърлят чрез физическото им предаване. Преди преобразуването на дружеството основен собственик на дяловете в него беше сърбинът Дарко Таминджич, който и сега се афишира като най-големия акционер в него. Мълвата тогава носеше, че това е направено, за да могат в телевизията да влязат руският бизнесмен Майкъл Чорни и близки до вицепремиера Бакърджиев адвокати.
Дарко Таминджиче с дълга история в България. Той е осъден условно на 30 април 1987 г. от Благоевградския районен съд на осем месеца лишаване от свобода с три години изпитателен срок за “спекулативни сделки”. След осъждането си Таминджич се връща в Югославия, където му отнемат задграничния паспорт. След това отново идва няколко пъти в България, но вече с паспорта на братовчед си Милош Збугнович. Това остава тайна за българските власти до момента, в който Таминджич е задържан случайно, докато се опитвал да продаде сребърни плочки. Следва присъда за незаконна търговия с благородни метали и нарушения на паспортния режим и Таминджич е осъден на девет месеца лишаване от свобода, от които излежава осем, докато текат следствието и процесът срещу него.
Една от версиите за собствеността на “Нова телевизия” след преобразуването на дружеството свързва името на частната медия с руския бизнесмен Майкъл Чорни. За това говорят и “дребните” факти. Дъщерята на Грашнов - управителят на “Мобилтел”, който също се притежава от “Миша” Чорни, работи в рекламата на “Нова”. Малко след като се заговори, че скандалният руски “бизнесмен” е инвестирал в телевизията, в предаванията й се появиха ипмулсните телефони на “Мобилтел”.
Проблемът с получаването на лиценз от “Нова телевизия” идва от ограниченията в Закона за радиото и телевизията. Според него, ако в някое дружество участва човек, който присъства в списъка на кредитните милионери, лиценз няма! Проблемът естествено има своето разрешение, тъй че в скоро време трябва да се очаква сърбинът Дарко Таминджич формално да излезе от “Мултимекс И.Д.”, за да влезе може би отново в него, след като то получи разрешение за ефир. И тъй като акциите в дружеството - собственик на лиценза, са на приносител, просто няма начин да се разбере кой е реалният собственик на медиата. В същото време “Нова телевизия” получи няколко силни доказателства, че тя е избраната да получи чакания девет години лиценз. За това говорят “едрите” факти. Първо дойде забраната да се излъчват реклами в най-гледаното време на БНТ. Само това донесе драстично увеличение на рекламните приходи в медиата. Според мониторинга на рекламите, провеждан от агенция “Маркет тест”, през ноември миналата година по “Нова телевизия” са излъчени клипове за 362 600 германски марки. През декември, когато влезе в сила забраната за рекламиране в праймтайма на БНТ, по софийския канал са излъчени реклами вече за почти 800 000 марки. Реално тези суми са по-малки, тъй като социолозите не отчитат различните отстъпки от рекламните тарифи. Въпреки това със сигурност може да се каже, че “Нова” е спечелила доста пари след приемането на текста в Закона за радиото и телевизията, който ограничава рекламата по държавната медиа. Именно това стана причина да се говори, че изборът на бъдещия конкурент на БНТ е предрешен. Ценни мисли в тази посока сподели преди седмица и председателят на Държавната комисия по далекосъобщения Веселин Стойков. В интервю за в.“Монитор” той обясни как частният национален оператор трябва да е български, а пък жена му и детето му харесвали най-много “Нова телевизия”. Според Стойков двете чужди компании, заявили досега желание за национален ефир, могат да се надяват на успех при издаването на втория лиценз. В интервюто си шефът на ДКД казва още и че собственикът на бъдещата телевизия не трябва да е “разбойник”, което поражда леки съмнения, че наистина “Нова” може да спечели. В самата телевизия обаче очевидно вярват, че лицензът им е в кърпа вързан. Mиналата седмица стана ясно, че се премахват преференциите за постоянни клиенти в рекламата на “Нова” - досега отдавнашните партньори получаваха отстъпки от цената на рекламното време. Агенция “Балкан” миналата седмица съобщи още и че ръководството на медиата обмисля увеличение на цените на рекламата с между 15% и 30%. Преди половин година из медийните среди започна да се разпространява слухът, че “Нова телевизия” е едва ли не купена от вицепремиера Евгений Бакърджиев. Въпреки че преки доказателства за това все още няма, то от време на време на страниците на в. “Стандарт” може да се прочетат материали, които навеждат на подобни мисли. Всекидневникът на “Нюз холдинг” обикновено застава на позиции, идентични с тези на г-н Бакърджиев. В края на миналата година в “Стандарт” бяха публикувани няколко материала срещу един от основните (тогава единствен) съперник на “Нова” за националния ефир - американската компания Central European Media Enterprises (CME).

CME - по света и у нас

Компанията е основана от бившия посланик на САЩ във Виена Роналд Лаудер и Марк Палмър, бивш посланик на Щатите в Унгария. Според официална информация на компанията Роналд Лаудер притежава около 20% от акциите на регистрираната в офшорната зона на Бермудските острови СМЕ. Лаудер е и председател на борда на директорите на козметичните компании “Есте Лаудер” и “Клиник” и ковчежник на Световния еврейски конгрес.
Компанията инвестира основно в телевизии в Източна Европа. След първия й успех с чешкия канал “Нова” компанията на Лаудер инвестира в изграждането на телевизии с национално покритие в Полша, Румъния, Словакия, Словения, Унгария и Украйна. Наскоро компанията получи лиценз за изграждане на телевизия в Молдова. В момента работи по проектите си в Хърватско и България и проучва възможностите за инвестиции в прибалтийските републики. Потенциалната аудитория от телевизиите на СМЕ в момента е почти 100 млн. зрители. Почти във всички страни, където има тв канали, американската компания работи заедно с локален партньор, който се занимава с оперативното управление на медиата. Навсякъде обаче СМЕ държи контролен пакет от акциите в местното дружество. СМЕ е изпратила писмо до ДКД, в което е информирала комисията за намерението си да участва в конкурса за национална частна телевизия. До момента не е известно кои ще са българските партньори на СМЕ.
През последните месеци финансовото състояние на компанията не е толкова бляскаво, колкото беше при старта на първата й и най-успешна телевизия - чешката “Нова”. В края на януари рейтинговата агенция Standard & Poor’s понижи кредитния й рейтинг от В+ на В-.
Името на другия български кандидат също се свързва с вицепремиера Бакърджиев.

Канал 3 - пара в свирката

Звездата на Канал 3 изгря със скандала около смяната на неговия генерален директор последното лято. Собственикът на кабелния канал Величко Найденов уволни бившия шеф на “Нова телевизия” Михаил Михайлов и назначи близкия до вицепремиера Евгений Бакърджиев журналист Румен Янев. В крайна сметка неотдавна той също напусна и сдаде властта отново в ръцете на Михаил Михайлов.
Всъщност освен амбициозното име на телевизията медиата засега няма друго оръжие в борбата за националния ефир. Собственикът й Величко Найденов предпочете да инвестира не в нова техника, от каквато каналът има огромна нужда (качеството на картината му е просто плачевно), а в създаването на нови комерсиални канали, като “София кабел фолк”, “София кабел хумор” и пр., както и в кампанията си за президент на ЦСКА. Това е каналът със засега най-малки шансове да спечели надпреварата. Далеч по-реалната цел за него е национален лиценз за кабелна телевизия.
Последният засега кандидат, заявил желание да се бори, е European Broadcasting System (EBS/SBS).

EBS/SBS в сянката на “Крес”

Компанията се включи в състезанието за национален ефир в края на миналата година. EBS (European broadcasting system) е джойнт-венчър между скандинавската компания SBS (Scandinavian Broadcasting System), Европейската банка за възтановяване и развите(ЕВБП) и “частни фондове”, както се казва в едно от официалните съобщение до медиите у нас, разпространено от българската фирма “Триада комюникейшънс”. Това е фирмата на Красимир Гергов, която стоеше в основата на скандала с договора между CNN и БНТ. След като “Триада” задлъжня с близо 300 хил. долара към държавната телевизия, Гергов я продаде на американецa Робърт Финли.
В началото на ноември с реактивен самолет на компанията SBS в София пристигна президентът й Мартин Линдског. За един ден той се срещна с председателя на Държавната комисия по далекосъобщенията Веселин Стойков и с членовете на медийния съвет, след което отлетя обратно с реактивния си аероплан.
Според информацията, представена от “Триада”, EBS е учредена с капитал от 80 млн. долара, от които 50 млн. са от SBS, 30 млн. от ЕБВР и 10 млн. от холандската компания “Вербена сервисиос е инвестимиентос”. “Целта на компанията е да развие телевизионните операции на SBS в Източна Европа”, съобщава сп. EUROPEAN MEDIA BUSINESS & FINANCE в края на миналата година. Основателите на SBS очакват капиталът й да се увеличи през следващите месеци до 150 млн. долара чрез постъпления от други инвеститори, на които ще бъде дадена възможност да инвестират при същите условия като тези на SBS и другите акционери
Долетелият за кратко в София президент на SBS Мартин Линдског е и изпълнителен директор на EBS. “Вербена сервисиос е инвестимиентос” пък според списанието е частен капиталов фонд, създаден за инвестиции в медийни и телекомуникационни проекти в Централна, Източна Европа и бившия Съветски съюз.
SBS притежава контролния пакет акции в осем телевизионни и дванайсет радиостанции в девет европейски страни, между които Словения и Унгария. Фактът, че официалната информация за действията на EBS у нас се разпространява от “Триада комюникейшънс”, доведе до съмненията, че скандинавците ще работят тук заедно с Красимир Гергов. Това пък едва ли ще увеличи шансовете им за успех, тъй като мнението на управляващите за собственика на “Крес” не е високо.
Въпреки очевидната преднина на “Нова телевизия” няколко кръга преди финала в надпреварата за частна национална телевизия съвсем не е сигурно, че тя ще вземе заветния лиценз. Няколко пъти при подобни мащабни сделки висшите управленски кръгове са показвали, че променят често становището си за най-подходящия кандидат. Това обаче и не означава, че “Нова” няма да спечели. Сигурно е само, че един- единствен човек знае кой ще прави националния тв канал - този, който на практика ще направи избора - министър-председателят Иван Костов.

Жената и децата искат “Нова тв”

Веселин Стойков, шеф на Държавната комисия по далекосъобщения, пред в. “Монитор”

[Бъдещият частен национален оператор] трябва да отговаря максимално на обществения интерес. Представям си, че това трябва да е български оператор, а не да дойде от другия край на света. Ако претеглим плюсовете и минусите, все пак имаме нужда от нещо близко до нашите реалности, отколкото нещо ултрамодерно, но неразбираемо за целокупния народ. Едва ли един американски модерен оператор може да направи програма за такъв широк кръг хора. Много е хубаво, но защо не го оставим за втори оператор?... Тоест, искам да е български оператор, макар и с чуждестранно участие - не изключвам тази възможност. Второ, искам да е с чист образ, който не носи негативи и наслоения... Всеки от нас носи негативи, но те трябва да са минимални, тоест операторът да е с привлекателен образ. Това не е формален критерий. Държа под никаква форма да не е свързан с разбойници.
...Kъм днешна дата в България има “Нова телевизия”, “7 дни”, “Мустанг” във Варна, Канал 3, който неслучайно се прекръсти. Неслучайно “Нова телевизия” направи 24-часова програма. За мен това са заявки. Вкъщи ме питат какво става, аз казвам - не знам, не ме питайте. Децата ми и жена ми, които са съвсем непредубедени, казват, че това ще е “Нова телевизия”, защото няма друга готова телевизия в България. Аз смятам, че ще се появи със или без участие на нещо по-мощно, някакъв консорциум ще се скрие зад нея.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.